x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Mitsubishi Lancer Ralliart, explozie pe patru roţi

Mitsubishi Lancer Ralliart, explozie pe patru roţi

de Dragos Stoica    |    10 Apr 2010   •   00:00
Mitsubishi Lancer Ralliart, explozie pe patru roţi
Sursa foto: automarket.ro/

Dacă sunteţi pasionat de un stil de condus mai sportiv, Mitsubishi poate fi marca ideală. Iar acum nu mai trebuie să vă gândiţi automat la renumitul Evo, fără îndoială de referinţă în materie, ci vă puteţi orienta către o maşină care vine cu pedigree-ul aceleiaşi tehnologii, doar că este mai ieftină cu 13.000 de euro.



Maşina arată spectaculos de la prima vedere. Designul este cu adevărat agresiv, iar grila frontală, priza de aer şi eleronul posterior sunt de efect. Pe scurt, atrage privirile instantaneu. Sub capotă, Lancer Ralliart vă propune un motor turbo MIVEC Dual VVT de 2.0 litri, 240 CP/6.000 rpm şi care are un cuplu de 343 Nm, disponibil între 2.500-4.700 rpm.

Ajustat de o transmisie automată cu dublu ambreiaj şi şase trepte, propulsorul îşi duce forţa la toate cele patru roţi printr-un sistem de tracţiune integrală identic cu cel existent pe Evo IX. Cutia are două moduri de funcţionare, Normal şi Sport, iar rezultatul este că, în cel de-al doilea regim de exploatare, Lancer Ralliart se mişcă absolut spectaculos. Oricum, reprizele sunt foarte bine echilibrate şi în modul standard.

Modelul testat are o viteză maximă de 230 km/h, în timp ce acceleraţia 0-100 km se realizează în şapte secunde. Dacă viteza maximă n-a putut fi probată din motive legale, rapiditatea a fost bifată cu succes. Cu consumul este însă mai delicat: nu poţi obţine performanţă fără să plăteşti preţul necesar. Constructorul avansează în fişa tehnică nişte valori de 7,8 extraurban şi 13,8 l/100 km în oraş, dar experienţa proprie a relevat cifre sensibil mai ridicate, undeva la 12 litri în afara Bucureştiului, respectiv 16 înăuntrul său.

Ţinuta de drum a impresionat, cu precădere pe traseu virajat. Maşina stă excelent în curbe, nu are ruliu deloc, iar frânele s-au derulat în maximă siguranţă, indiferent de violenţa acţionării lor. Aşa cum îi stă bine unei adevărate sportive, suspensiile sunt rigide, chiar dacă asta poate da senzaţii nefericite într-un Bucureşti făcut sită după patru luni de zăpadă.

Interiorul accentuează caracterul sportiv al maşinii. Este simplu, clasic stilului Mitsubishi şi complet, dar mai ales pedalierul cromat contribuie la aerul de alergător pe care îl respiră Lancer Ralliart. Printre gadgeturi s-au numărat un sistem audio cu funcţie de navigaţie MMCS, cu hard disk de 40 GB şi un touchscreen de 7 inch.

Compatibil MP3 şi DVD, acesta nu permite vizionarea ultimelor decât în momentul staţionării, bineînţeles din motive de siguranţă în circulaţie. La nivel de siguranţă, Lancer Ralliart stă la fel de bine din standard. Are tot ce-i trebuie, respectiv ABS, EBD, ESP şi control al tracţiunii, precum şi asistenţă la frânarea de urgenţă. Există şapte airbaguri, iar la testele Euro NCA a luat cinci stele. Cât priveşte preţul, modelul testat costă aproape 40.000 de euro. Adică e o maşină exclusivistă, pentru pasionaţii adevăraţi. Şi cu dare de mână.

×
Subiecte în articol: auto