Murano a evoluat considerabil. Dacă faci comparaţie cu prima generaţie, poţi constata multe schimbări pozitive.
La exterior, schimbările au fost făcute cu cap, sunt destul de puţine şi de fine, dovadă că japonezii au fost mulţumiţi cu ce a ieşit de pe planşă încă din 2002, atunci când s-a lansat modelul. În fond, dacă ai un crossover sau SUV de lux (aici, părerile sunt puţin împărţite), nu trebuie neapărat să aibă forma unei cutii de carton.
Interiorul, în schimb, a suferit mai multe modificări. Au fost preluate multe materiale de la Infiniti, multe idei, iar rezultatul este mai mult decât satisfăcător. Propriu-zis modelul oferă extrem de multe şi, dacă eşti perfecţionist, tot ceea ce poţi să faci este un upgrade (nivelul de dotare Ultimate) de 3.000 de euro pentru a avea în plus plafon panoramic, sistem audio Bose (11 boxe şi amplificator extern pe zece canale), cheie inteligentă şi funcţie memorie pentru volan şi oglinzi.
Pe drum, Murano este o maşină a extremelor. Peste 250 de cai, motor de 3,5 litri şi o greutate de aproape două tone înseamnă consum. Prin Bucureşti, mai ales dacă te întâlneşti cu multe semafoare şi ambuteiaje, acest lucru se va vedea destul de lesne; dacă, dimpotrivă, o scoţi "afară" şi o tratezi cu respect, vei constata cu surprindere că te poţi apropia extrem de mult de cifrele oficiale. Ceea ce, să recunoaştem, nu-i rău deloc. Cutia de viteze cu transmisie variabilă CVT este excelentă, suspensiile îşi fac şi ele treaba, transmisia integrală te face să te simţi în siguranţă, iar acceleraţia este şi ea substanţială - iată alte motive pentru care Murano ţi se lipeşte de suflet. Pentru toate celelalte există Mastercard.
Noi am testat
● Motorizare: 3,5 L V6/252 CP
● Viteza maximă: 210 km/h
● Cutie: X tronic CVT
● Consum: 14,9/8,6/10,9 l