x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Nissan Pathfinder, de neuitat

Nissan Pathfinder, de neuitat

de Dragos Stoica    |    25 Noi 2007   •   00:00
Nissan Pathfinder, de neuitat

Avănd "rădăcinile" bine infipte in predecesorii Patrol şi Terrano, Pathfinder este un SUV de succes, cu potenţial excelent pe zonă de teren accidentat.

DRIVE-TEST - Succes adevărat off-road


Avănd "rădăcinile" bine infipte in predecesorii Patrol şi Terrano, Pathfinder este un SUV de succes, cu potenţial excelent pe zonă de teren accidentat.

Â

A impresionat de la prima privire. Solid şi puternic, acestea au fost primele senzaţii pe care le-am avut incă dinaintea testării propriu-zise. Cănd ii dai ocol, Nissan Pathfinder pur şi simplu te izbeşte prin forţa pe care o degajă, accentuată mai ales de spatele masiv, realizat dintr-o bucată. Dar măsura valorii reale şi-o dă doar in regim de mers.

Â
INTELIGENT.
Varianta testată a fost un 2,5 dCi LE Plus AT. De la urcarea la volan, impresionează plăcut cheia inteligentă, prin care motorul poate fi aprins fără a folosi cardul din buzunar. In locul obişnuitului butuc se găseşte un rotor special, care poate fi manevrat imediat ce pedala de frănă este apăsată. De asemenea, posesorul de Pathfinder poate incuia şi descuia uşile prin simpla apăsare a unui buton aflat pe mănerul portierei, moment in care maşina recunoaşte cardul din portofelul proprietarului.

PROBĂ. Incă din oraş am constatat că maşina se conduce cu uşurinţă. Dacă dimensiunile sale vă pun pe gănduri, fiţi pe pace. Pathfinder s-a dovedit mai sprinten şi mult mai manevrabil decăt alţi rivali din gamă. Odată scăpată de balamucul din oraş, maşina s-a lansat uşor pe autostradă, unde cei 171 de cai-putere şi cuplul de 403 Nm şi-au făcut simţite prezenţele. Pentru segmentul său, Pathfinder se descurcă excelent in regimul unor deplasări mai lungi, putănd rula la viteze decente. Transmisia automată a funcţionat excelent, in timp ce consumul indicat de computerul de bord s-a ridicat la 10,8 litri/100 km.

dragos.stoica@jurnalul.ro

Â

Performant - Escaladează lejer

Ajuns pe zona de munte, tracţiunea integrală s-a dovedit la inălţime. Prin simpla acţionare a unui buton amplasat pe bord se pot selecta modurile 2WD (transmisie la puntea spate), Auto (sistemul decide in funcţie de condiţiile de drum cănd să cupleze transmisia integrală), 4WD (tracţiune integrală) şi 4WD low (tracţiune integrală cu reductor cuplat). Pe o vreme ploioasă şi extrem de ceţoasă, maşina a urcat fără nici cea mai mică problemă pănă pe platoul Bucegilor, trecănd la fel de uşor peste porţiunile ingheţate sau acoperite de zăpadă, precum şi prin torentele care brăzdează drumul de la Cuibul Dorului. De asemenea, intr-un circuit amenajat de off-road, Pathfinder s-a achitat excelent de sarcini, "maşina" ingheţănd intr-o rampă de inclinaţie 45 de grade.

Â

Interior - Dotări excelente

Interiorul este extrem de generos, existănd şapte locuri pentru pasageri. Echiparea este la un nivel inalt, dotările standard incluzănd, in funcţie de versiune, tapiţerie din piele, climatizare bi-zonă, scaune cu reglare electrică, faruri cu operare automată, proiectoare cu xenon, jante din aliaj, sistem audio hi-fi cu magazie de CD-uri, unitate de comunicaţii Bluetooth, navigaţie prin satelit cu recunoaştere vocală şi informaţii din trafic in timp real (Traffic Message Channel).

In plus, Pathfinder imbină polivalenţa unui MPV, performanţele dinamice ale unui autoturism şi abilităţile off-road ale unui 4x4 cu pretenţii. Fabricat in Spania, Pathfinder nu este supus taxelor vamale, iar accizele aplicate sunt de 4%.

×
Subiecte în articol: auto pathfinder