x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Noul Symbol, inamic pentru Logan

Noul Symbol, inamic pentru Logan

de Dragos Stoica    |    16 Noi 2008   •   00:00
Noul Symbol, inamic pentru Logan

Deşi produce la Mioveni de peste patru ani modelul Logan sub brandul Dacia, Renault oferă acum şi o altă variantă pentru amatorii unei maşini ieftine şi cinstite.



Surprinzând piaţa auto, constructorul francez Renault a decis să lanseze în urmă cu două luni o nouă generaţie a modelului Symbol. Diferit mult faţă de "părintele" Clio, designul propus este destul de original. Încă din faţă, blocurile optice nu mai au nici un fel de legătură cu cele ale predecesorului, amintind însă acum puternic de Sandero. O altă diferenţă este apariţia unui al treilea geam, acesta având rolul de a ameliora senzaţia bruscă în care se "lipeau" înainte partea din spate a maşinii cu luneta şi dorsalul habitaclului. Demers inspirat, căci noul Symbol nu mai are aspectul acela ciudat de animal preistoric, situându-se acum în limitele decenţei din punct de vedere al designului pentru o maşină low-cost, unde, în pofida siguranţei afişate de responsabilii Renault, se va bate, dacă nu o şi face deja, cu un alt model al aceluiaşi constructor, Logan. Dacă le judecăm bucată cu bucată, nu găsim multe în comun, însă luate pe de-a întregul, noul Symbol şi Dacia Logan respiră totuşi acelaşi aer. Diferenţele vin la echipamentele superioare de care poate dispune Symbol, precum cele patru airbaguri, sistem CD compatibil MP3, posibilitate instalare kituri mâini libere, GPS şi conexiune iPod sau existenţa unei cutii automate pe motorizarea de vârf pe benzină.


Plastic la interior, aceleaşi motoare

Punctele comune cu Logan sunt vizibile la interior, unde constructorul a folosit acelaşi material plastic pentru aranjarea planşei de bord, a consolei centrale şi a celorlalte instrumente. Spaţiul este suficient chiar şi pentru pasagerii de talie mai mare, iar portbagajul păstrează tradiţia generoasă a lui Renault, oferind un volum de 506 litri. Motoarele sunt aceleaşi cu cele de pe gama Logan. Varianta testată a fost dotată cu un motor de 1,5 dci (85 CP), care a impresionat prin valorile unui consum ce nu s-a apropiat de 5 l/100 km parcurşi decât foarte rar. De altfel, Renault a prezentat oficial testul Eco Challenge, la capătul căruia piloţii unei organizaţii independente din Turcia au scos un consum de numai 3,15 l/100 km, cu o viteză medie de 63,6 km. Preţul de plecare pentru noul Symbol este de 7.990 de euro (TVA inclus), constructorul oferind pentru România o garanţie de trei ani sau 100.000 de kilometri parcurşi.

×
Subiecte în articol: auto symbol