x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul O nouă provocare astrală

O nouă provocare astrală

de Dragos Stoica    |    08 Noi 2009   •   00:00
O nouă provocare astrală

Mult îmbunătăţit faţă de generaţia anterioară, noul Opel Astra se anunţă un concurent teribil pentru VW Golf, Ford Focus, Renault Megane şi Kia Cee'd. Deşi prăbuşirea GM a lăsat multe semne de întrebare asupra viitorului lui Opel, celebra companie germană nu ezită şi aruncă pe piaţă o compactă superbă.

Sub auspicii nu din cele mai favorabile în ultimii doi ani, Opel îşi respectă rangul şi are puterea să iasă pe piaţă cu o nouă provocare de marcă. Apariţia noului Astra nu ţine cont nici de falimentul General Motors şi nici de impedimentele de moment întâmpinate în preluarea firmei de canadienii interesaţi, anunţându-se un eveniment de marcă pe segmentul compactelor.

Noul Opel Astra este cea mai elocventă dovadă a interesului manifestat de constructor la sugestiile venite dinspre clienţi după generaţia anterioară. La exterior, maşina respiră ceva din aerul precedentului "H", dar elementele de design amintesc acum mai mult de Insignia. Caracteristica de bază rămâne aspectul dinamic, pus în valoare şi de forma alungită a farurilor, precum şi de ornamentele din crom din jurul geamurilor laterale. Saltul înainte este însă şi mai vizibil la interior, unde noul Astra se rupe de tradiţia cu înaintaşul său direct şi preia cam tot ce se poate de la Insignia.

Materialele sunt excelente, finisările, la acelaşi nivel, iar, în plus, maşina beneficiază acum de o cotieră fixă, în standard, sub care se găsesc suficiente spaţii de depozitare. De fapt, aici punctează tare noul Astra, atât faţă de generaţia anterioară, cât şi faţă de concurentele din segment. Există spaţii amplasate pe consola centrală, dar şi în stânga şoferului. Buzunarele laterale din portiere au fost gândite încât să poată primi fără probleme câte o sticlă de plastic de doi litri. Sub scaunul pasagerului din dreapta apare acum un încăpător sertar, ce poate adăposti de la hărţi şi cărţi la o pereche de pantofi. Bineînţeles, acestora li se adaugă şi clasicul torpedou.

Confortul pasagerilor este la superlativ, maşina putând fi condusă fără nici cea mai mică problemă de un adult de 1,95 metri. Portbagajul are o capacitate medie în clasă de 370 de litri, adică mai mult decât Golf, dar mai puţin decât Megane, de exemplu. Modul de compartimentare este însă excelent, existând o podea falsă, care poate fi acţionată în trei poziţii diferite. Printre dotări se pot număra sistemul Opel Eye, care recunoaşte semnele de circulaţie, farurile AFL+, care se reglează în funcţie de drum, dar şi FlexFix, un sistem de transport a două biciclete, care se retrage sub bara de protecţie spate atunci când nu este folosit.

Noul Astra are sub capotă opt motorizări, patru fiind testate la Frankfurt în urmă cu două săptămâni. Vor fi disponibile la vânzare patru motoare pe benzină, Turbo de 1.4 şi 1.6 litri, cu puteri cuprinse între 100 CP şi 180 CP, şi patru turbodieseluri, între 1.3 şi 2.0 litri, cu puteri între 95 şi 160 CP, ultima variantă fiind echipată cu o cutie automată, în rest existând o transmisie manuală în şase trepte.

O noutate absolută este sistemul de suspensii "Watt's link", care oferă în standard legături noi şi inovatoare pe puntea spate, ce dă maşinii o stabilitate incredibilă, inclusiv în regim sportiv de şofat. Deocamdată, preţurile nu se cunosc cu exactitate, dar noul Astra va începe de la 14.250 de euro pentru cel mai mic motor pe benzină, de 1.4 litri, putând fi comandat şi în România din această lună.

×
Subiecte în articol: auto