De obicei o idee mai conservatori, designerii de la Opel par sa fi dat lovitura cu noul coupé de la Astra. Dincolo de inversarea celor doua cuvinte care il definesc ca model, acum numindu-se GTC Astra, versiunea sportiva a deja celebrei compacte arata demential, saltul de la o generatie la alta fiind chiar mai mare decat in cazul gamei de baza!
Pozele sunt destul de graitoare in acest sens, dar tot experienta personala este definitorie. Personal, ca unul care cunosc bine modelul, atat in generatia sa anterioara, cat si in cea prezenta, cred ca avem de-a face, de departe, cu cel mai reusit design Opel din ultimii ani. Chiar daca trebuie sa respire un aer comun cu versiunea in cinci usi, GTC Astra nu imparte la nivel de design cu acesta decat oglinzile, antena si manerele portierelor, conform declaratiei oficiale facute de constructori. Vi se pare greu de crezut? Totusi asa stau lucrurile, deoarece restul componentelor caroseriei au fost restilizate in conformitate cu caracterul sportiv imprimat masinii. Mai simplu, aspectul e evident asemanator, dar mai agresiv si totodata liniile sunt redesenate pe noile dimensiuni. In plus, a primit jante noi, plus faruri si stopuri cu tehnologie LED, toate de mare efect vizual.
Singura versiune diesel existenta pe GTC Astra este motorul de 2.0 litri si 165 CP. Propulsorul se potriveste bine cu masina, chiar daca ofera un moment maxim doar intre 1.750 si 2.500 rpm, asadar, pe o plaja cam mica de turatii. Cum valoarea acestuia se ridica insa la 380 Nm, masina se descurca excelent atunci cand este turata puternic, peste media fireasca la care supui de obicei un diesel. La fel de adevarat este insa si faptul ca motorul devine destul de vocal atunci cand acul turometrului urca spre zona rosie. Angrenajul de sub capota este intregit de o transmisie manuala in sase trepte, cu curse scurte si exacte, o imbunatatire certa fata de hatchback-ul clasic.
Ca o concluzie, GTC Astra diesel se poate conduce sportiv si foarte sportiv, cum a fost cazul pe cei 170 de kilometri de drum ultra virajat, in timp ce tinuta sa de drum a fost fara greseala. Suspensiile au fost combinate: pe fata s-au preluat de la Insignia OPC, iar pe spate avem Watt, ca la compacta in cinci usi. Toate puse pe sasiul FlexRide, cu trei feluri in care poate fi setat pentru rulare (Normal, Tourer, Sport). O mare bila alba pentru directie, de acum se poate spune ca Opel stie sa vireze cu adevarat. Consumul din test a fost ceva mai mare decat cifra oficiala, dar asta este normal, deoarece constructorul avanseaza mereu valorile corespunzatoare unor conditii ideale. Oricum, aproximativ 7 litri la suta de kilometri, pe drumuri de munte, cu aer conditionat functionand nonstop si stil sportiv de condus, reprezinta o valoare foarte buna. In mediu urban n-am prea apucat sa verificam cifrele, dar si aici e de asteptat sa vorbim de ceva scazut, datorita modului Eco de rulare si sistemului Start/Stop.
Daca exteriorul a capatat valente mult mai fioroase, GTC Astra n-are practic nici o modificare la interior fata de tatal sau cu cinci portiere. Fara ca asta sa fie rau, vorbim de acelasi decor ca in cazul compactei familiale, cu un mare avantaj din punct de vedere al spatiilor de depozitare si al celorlalte utilitati. Portbagajul lui GTC ofera 380 de litri, cel mai mare volum din segment.
Ca si ascendentul sau, GTC Astra abunda in tehnologie. Exista sistem audio cu conexiuni de toate felurile (iPod, USB, SD, CD, mp3), clima automata, scaune incalzite, frana de mana electronica, senzori de ploaie, lumina si parcare. Acestora li se adauga sistemele de siguranta pasiva si activa, precum ABS, ESP si sase airbaguri, toate ducand la cele cinci stele EuroNCAP primite cu putin timp in urma. Deocamdata, preturile pentru Opel GTC Astra nu au fost facute publice, urmand a fi anuntate zilele urmatoare.
Opel GTC Astra 2.0 CDTI
Cilindree: 1.956 cmc
Putere: 165 CP/4.000 rpm
Cuplu maxim: 380 Nm/1.750-2.500 rpm
Transmisie: manuala, in sase trepte
Viteza maxima: 210 km/h
Acceleratie 0-100 km: 8,9 s
Consum oficial: 5,7 l (urban), 4,3 (extra)
Volum rezervor: 56 l
Volum portbagaj: 380 l