x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Perfecţiunea X3

Perfecţiunea X3

de Sebastian S. Eduard    |    22 Dec 2010   •   16:01
Perfecţiunea X3

143636-36-38tv-5.jpgX3 – ediţia 2010 – face o medie interesantă între o maşină căreia îi place off-road-ul, una de familie şi una cu calităţi sportive. Le are pe toate... de fapt... din fiecare exact atât cât trebuie.

Motorul de 4 cilindri dezvoltă 380 Nm şi 184 CP, suficient pentru a te tenta să conduci sportiv. „Faci” suta în 8,5 secunde, iar Transmisia Steptronic automată în 8 trepte ţine motorul la turaţii scăzute, ceea ce asigură un consum excelent. Rareori am văzut maşini la care cifrele din test să se apropie de cele „din carte”, iar acest lucru se poate întâmpla în condiţiile unui mers normal. Mai mult, Steptronicul îţi va înlătura două dintre ideile preconcepute: şi anume că o cutie automată înseamnă un consum mai mare şi că acest gen de cutie nu este tocmai compatibilă cu condusul sportiv.

X3-ul ne propune, de asemenea, sistemul  Dynamic Damper Control. Ceea ce înseamnă că maşina se va adapta chefului tău de condus. Normal, Sport sau Sport + sunt modalităţile prin care poţi seta atât setările din Steptronic, cât şi suspensiile. Sistemul Dynamic Driving Control este o opţiune disponibilă alături de Controlul dinamic al amortizoarelor, de Transmisia Steptronic automată cu 8 trepte sau de Direcţia Activă (Active Steering).

Noi am testat
Motorizare: xDrive20d/184 CP
Acceleraţie: 0-100 km/h: 8,5 s
Viteza maximă: 210 km/h
Cutie:  automată/Steptronic 8
Consum: 5,6/5,3/6,1 l

News
La orizont: i40
Hyundai a anunţat numele noului său model de clasă CD pentru Europa: i40. Dezvoltat sub numele de cod „VF”, modelul marchează o nouă fază în evoluţia Hyundai la nivel de marcă şi produs dedicat pieţei europene. Astfel, i40 va fi prezentat în premieră mondială cu ocazia Salonului Auto de la Geneva în luna martie şi promite să orienteze percepţia publicului faţă de marca Hyundai către un nivel aspira­ţio­nal, prin designul dinamic adoptat, calitatea de cel mai înalt nivel, performanţele şi specificaţiile tehnice deo­sebite. Noul i40 va fi lansat în versiu­nea de caroserie wagon, varianta sedan urmând la numai câteva luni mai târziu.

Proiectat în cadrul centrului de cer­cetare şi dezvoltare Hyundai de la Rüsselsheim, Germania, noul i40 reprezintă primul model Hyundai aparţinând segmentului CD special dezvoltat pentru clienţii europeni. Modelul continuă linia de design „fluidic sculpture”, adoptând grila hexagonală reprezentativă pentru noua gamă Hyundai şi forme îndrăzneţe, ce conferă modelului o apariţie sportivă, dinamică, integrând armonios părţile laterale, frontală şi spate. Noul i40 devine totodată cel mai inovativ model Hyundai dedicat publicului european, acesta punând la dispoziţie tehnologii prietenoase cu mediul înconjurător, dezvoltate în cadrul programului Blue DriveTM, şi o paletă de motorizări la cele mai înalte standarde de performanţă, economie de combustibil, plus emisii de noxe extrem de scăzute.

×
Subiecte în articol: auto&moto