x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Rachete de croazieră – Ferrari FF

Rachete de croazieră – Ferrari FF

de TopGear    |    11 Ian 2012   •   09:05
Rachete de croazieră – Ferrari FF

Controversa a aparut in jurul lui Ferrari FF inca de cand a fost lansat, cu cateva luni in urma, pseudo-break-ul cu patru locuri si tractiune integrala erodand periculos de mult muchiile bine delimitate ale perceptiei conventionale in privinta Ferrari.

Dar e greu sa contracarezi o stiva atat de convingatoare de plusuri. De exemplu, splendidul motor V12 de 6,2 litri – o ruda indepartata a celui de pe 599 GTB Fiorano – care produce 660 CP la 8.000 rpm si 683 Nm, legat de cutia in sapte rapoarte cu dublu-ambreiaj absolut geniala si acompaniat de o evacuare echivalenta unei operete trash-metal.

Cifrele sunt scandalos de puternice: 0-100 km/h in 3,7 secunde, o viteza maxima de 335 km/h care iti ia maul si o prezenta impresionanta, strans corelata cu eticheta de 274 de mii de euro (fara optionale).

Nu e o masina tipatoare, dar poti sa fii al naibii de sigur ca nu vei trece neobservat. Toate astea, intr-o masina care ofera patru locuri – pentru patru adulti de 1,80 m, toti in aceeasi masina – si cu suficient spatiu in care sa poti pune bagaje adevarate, la dimensiuni reale. Nu are sens sa poti lua patru oameni, daca ii obligi sa impacheteze precum niste astronauti.

Mai mult, e o masina care se simte ca un Ferrari autentic, cu toata tehnologia aditionala si avangardismul de nisa. Se simte aproape in totalitate ca avand tractiune spate, rotile din fata remorcheaza – prin sistemul "4RM" – doar atunci cand sansele unei trase impecabile sunt pierdute, dandu-ti senzatia de stapanire nezdruncinata pe care nu o mai intalnesti la asa o barca. Sitemul e o solutie tehnologica isteata a problemelor legate de tractiunea integrala "sport".

Nu exista o cutie de viteze suplimentara sau o ramificare complicata a arborelui pentru perechea de roti frontale a lui FF, ci doar simpla forta motrica extrasa dintr-un "zvac de putere' al arborelui, in partea frontala a motorului.

Solutia compacta controleaza fiecare roata prin intermediul unei perechi de ambreiaje umede, permitand controlul independent, vectorizarea cuplului si, cel mai important, o greutate redusa. Combinat cu diferentialul electronic, FF nu inceteaza sa impresioneze.

Danseaza, tinandu-se tare pe apex si mentinand o linie hotarata, chiar si cu toata electronica imbracata in piele si ecranele din tetiere. Nu se simte niciodata greoi – cu toate ca uneori gabaritul isi spune cuvantul. Iar cand e pus sa inghita kilometri de autostrada, o face cu nonsalanta unui sedan mare, inabusind denivelarile cu istetimea amortizoarelor magnetice.

E un Ferrari care incalca toate regulile, dar inca atinge (sau chiar depaseste) toate asteptarile. O adevarata surpriza. O reala placere.

Date tehnice:

Pret: 274.040 euro

Motorizare: V12 de 6.262 cmc

Putere: 660 CP @ 8.000 rpm

Cuplu: 683 Nm @ 6.000 rpm

Acceleratie: 0–100 km/h in 3,7secunde

Viteza maxima: 335 km/h

Transmisie: Sapte trepte cu dublu-ambreiaj; tractiune integrala

Consum: 15,2 l/100 km (mixt)

Masa: 1.790kg

Raport putere/masa: 369 CP/tona

×