x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Retuş la juniori

Retuş la juniori

de Dragos Stoica    |    17 Aug 2008   •   00:00
Retuş la juniori

DRIVE-TEST  ●  Facelift pentru cele mai mici modele Mercedes
 Constructorul german a redesenat clasele A şi B, acestea fiind prezentate în urmă cu două săptămîni şi în România.



DRIVE-TEST  ●  Facelift pentru cele mai mici modele Mercedes
 Constructorul german a redesenat clasele A şi B, acestea fiind prezentate în urmă cu două săptămîni şi în România.

Veste bună pentru fanii Mercedes. Cele mai accesibile modele ale constructorului de la Stuttgart au fost relansate în România. A Klasse şi B Klasse, căci despre ele este vorba, au fost testate sub o nouă înfăţişare în urmă cu două săptămîni.

MOTORIZĂRI. Ambele modele beneficiază în prezent de o plajă largă de motorizări, nu mai puţin de şapte propulsoare fiind disponibile. Pe benzină există 3 variante, de 1.5 l (95 CP), 1.7 l (116 CP), 2.0 (136 CP), cu menţiunea că ultimul motor poate oferi şi o versiune supraalimentată de 193 CP. Pentru amatorii diesel există un motor de 2 litri, care oferă trei trepte de putere diferite, respectiv 82 (doar pentru A Klasse), 109 şi 140 CP. Transmisia este făcută prin două cutii de manuale, cu cinci şi şase viteze, existînd şi o cutie automată Autotronic.

SIGURANŢĂ. Respectîndu-şi blazonul, Mercedes punctează din nou la capitolul protecţiei pentru pasageri. În standard, ambele modele oferă airbaguri pentru şofer şi pasager, alături de alte sisteme ajutătoare, precum ABS, ASR şi ESP. De asemenea, tot în variantele de bază se găsesc închiderea centralizată, aerul condiţionat, oglinzile electrice şi computerul de bord. În orice caz, versiunile testate au fost dotate cu multe alte echipamente, precum cruise-control, asistenţă la parcare, faruri adaptive bi-xenon, toate punctînd la capitolul calităţii.
   
 CLASA B. Mai masivă şi mai ridicată decît verişoara din clasa alăturată, B Klasse a arătat mai multă polivalenţă
 TRANZIŢIE. Văzută din spate, B Klasse pare mai degrabă SUV

Traseul pe care au fost testate cele două modele a fost unul adecvat, întinzîndu-se pe un intinerariu Bucureşti – Sibiu – Mediaş Cluj. Suficienţi kilometri pentru a-ţi face o idee completă despre seriozitatea cu care au fost realizate cele două maşini şi prea puţin spaţiu editorial pentru a vi le înfăţişa în detaliu. Dincolo de faptul că Mercedes rămîne Mercedes, mai trebuie spus că pentru un A150 cu trei portiere trebuie să scoţi din buzunar 17.445 euro, în timp ce accesul la B Klasse se face de la 22.062 în sus (TVA inclus).

×
Subiecte în articol: auto