x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Revoluţia Orange

Revoluţia Orange

de Sebastian S. Eduard    |    02 Apr 2009   •   00:00
Revoluţia Orange

Pentru amatorii de Ford care nu se mulţumesc cu cei 145 de cai pe care îi are cel mai "musculos" Focus, există alternativa sport a acestuia, Focus ST.



Maşinuţa a fost lansată cu o culoare specială "Electric Orange", semn că Ford vrea să dovedească pieţei că o maşină poate fi frumoasă şi fără a fi neapărat sobră. A fost aşadar aleasă această culoare în ton cu revoluţia tehno pentru cei care vor să iasă din anonimat pentru că ştiu că au cu ce...

TIPOLOGIE. La cei 225 de cai, ST-ul este fără îndoială o maşină sportivă. De la designul admirabil transformat din paşnicul Focus "clasic", trecând prin culoarea despre care v-am pomenit şi terminând cu cei cinci cilindri în linie, ST-ul spune povestea po-sesorului său: un tip sportiv, fără inhibiţii, uşor agresiv, care îşi propune câteva fine bizarerii de comportament bine controlate.

Evident că toate acestea au un preţ, aşa că trebuie să vă aşteptaţi că, dacă alternaţi liniuţele rapide cu momentele placide de aşteptare la semafor, motorul va plescăi de plăcere şi va suge cu încântare peste cifra de 13,8 l/100 - cât este trecut în specificaţiile tehnice. Este însă un risc pe care o să vi-l asumaţi cu plăcere.

COOL. Interiorul este şi el pe măsura exteriorului. Nu foarte sobru, dar cu o nuanţă accentuată de sportivitate. Scaune Recaro, parţial portocalii. Dacă eşti blondă şi tati ţi-a luat maşina, cu siguranţă că nu te vei prinde prea uşor ce fac cele trei ceasuri puse sus pe bord şi orientate către "pilot", dar vei recunoaşte că dau un aer cool, de competiţie. La fel ca şi pedalele de aluminiu. Ceea ce în prima parte m-a amuzat, apoi am aprobat a fost lipsa butoanelor de pe volan. În fond, volanul este pentru condus, iar dacă vrei multimedia i-aţi unul de la raionul de IT. Dacă vrei să stăpâneşti cei 225 CP, ţine-ţi mâinile unde trebuie. Drive safe!

Noi am testat

 Motorizare: 2,5 L/225 CP
 Cutie: 6+1
 Acceleraţie 0-100 km/h: 6,9 s
 Viteza maximă: 241 km/h
 Consum: 13,8/6,8/9,3 l

NEWS

BMW 7
NEVER STAND STILL. Aşa se numeşte lucrarea de dimensiuni enciclopedice lansată recent de autorul Alexandru Dobai, lucrare care este o incursiune în istoria mărcii BMW. Circa 300 de pagini cu o uimitoare densitate informaţională, fotografii inedite şi planşe fac din această lucrare una dintre primele din acest domeniu, să recunoaştem, destul de neglijat în România. Şi ce este mai important - este un volum pe care fanii genului îl vor citi ca pe un roman...

4781-88407-36_38tv2copy.jpg
MAZDA 3. Noua Mazda 3 a fost lansată în Europa. Maşina beneficiază de un aspect complet nou. Partea frontală integrează faruri redesenate, un nou spoiler şi o grilă în cinci puncte, caracteristică noii linii de design Mazda, în timp ce partea posterioară atrage prin noile lămpi cu LED-uri. Este mai uşoară cu 15 kilograme şi are un coeficient aerodinamic îmbunătăţit. Noua Mazda 3 este disponibilă în cinci niveluri de dotare, fiind echipată standard cu aer condiţionat, geamuri electrice faţă, volan ajustabil pe înălţime şi adâncime, computer de bord, oglinzi electrice, radio CD compatibil MP3 şi port auxiliar pentru dispozitive portabile.

×
Subiecte în articol: auto