x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Sebastian Vettel câştigă la Abu Dhabi şi devine în premieră campion mondial!

Sebastian Vettel câştigă la Abu Dhabi şi devine în premieră campion mondial!

de Mihai Morcovescu    |    14 Noi 2010   •   16:56
Sebastian Vettel câştigă la Abu Dhabi şi devine în premieră campion mondial!

Pilotul german de la Red Bull Racing, Sebastian Vettel, a câştigat ultima cursă de Formula 1 a sezonului, disputată în această după-amiază pe circuitul Yas Marina de la Abu Dhabi, şi a cucerit pentru prima dată în carieră titlul de campion mondial!

Astfel, el devine cel mai tânăr campion mondial din istoria Formulei 1 la 23 de ani şi 4 luni şi 10 zile. Precedentul record îi aparţinea lui Hamilton, care s-a încoronat campion în 2008, pe când avea 23 ani, 10 luni şi 26 de zile!. De asemenea, Vettel este primul german care triumfă în Marele Circ după Michael Schumacher, care a cucerit ultimul dintre cele 7 titluri în 2004.

Vettel a fost urmat în cursă de cei doi piloţi de la McLaren-Mercedes, Lewis Hamilton şi Jenson Button, în fapt campionii lumii din 2008 şi 2009. Principalii rivali la titlu ai germanului, spaniolul Fernando Alonso (Ferrari) şi australianul Mark Webber (Red Bull Racing), care ocupau înaintea ultimei etape primele două poziţii la "general", au sosit doar pe locurile 7 şi, respectiv, 8.

Filmul cursei

Titlul mondial s-a jucat, practic, în prima treime a cursei de la Abu Dhabi. Vettel, care pleca în cursă cu a treia şansă la titlu, a ocupat prima poziţie pe grila de start, urmat de Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes), Fernando Alonso, Jenson Button (McLaren-Mercedes) şi Mark Webber.

În primul viraj, Button i-a suflat lui Alonso locul 3, iar ceilalţi piloţi şi-au păstrat poziţiile. Imediat după start, cursa a fost trecută sub Safety Car după ce Michael Schumacher a fost protagonistul unui accident ce ar fi putut avea un deznodământ tragic, produs în virajul 5. Nico Rosberg l-a atacat pe coechipierul său şi între cele două maşini Mercedes GP a avut loc un uşor contact în urma căruia monopostul lui Schumi s-a răsucit pe pistă. Venit puternic din urmă, Vitantonio Liuzzi (Force India) nu a putut evita coliziunea şi, în urma coliziunii cu Schumacher, monopostul său s-a urcat pe cel al germanului . Din fericire, ambii piloţi au ieşit nevătămaţi din acest incident.

La reluare, Webber s-a plâns de faptul că pneurile din spate nu sunt aderente şi în turul 12 a intrat la boxe şi a retrogradat în partea a doua a plutonului. Apoi, în turul 16, Alonso a făcut şi el schimbul de pneuri şi a ieşit în faţa lui Webber, dar în spatele lui Vitali Petrov de la Renault, care trecuse deja pe la boxe în turul 2, când se rula în urma Safety-Car-ului după accidentul dintre Michael Schumacher şi Vitantonio Liuzzi.

Alonso a rămas blocat în spatele lui Petrov în ciuda unor eforturi disperate de a-l depăşi pe acesta şi a urcat în clasamentul cursei numai când intrau alţi piloţi la boxe. La rândul său, Webber a pândit o oportunitate de depăşire, dar aceasta nu a apărut. Cei doi au încheiat cursa pe locurile 7 (Alonso), respectiv 8, insuficient pentru a mai emite pretenţii la titlu.

Între timp, Vettel a gestionat liniştit distanţa faţă de monoposturile McLaren. Misiunea lui a fost uşurată de faptul că, la fel ca în cazul lui Alonso, al doilea monopost Renault, pilotat de Robert Kubica, a reprezentat un zid de netrecut pentru Hamilton. Britanicul a intrat la boxe din poziţia a doua în turul 24 şi a ieşit pe locul 5, după Vettel, Button, Kamui Kobayashi şi Kubica. Polonezul l-a depăşit pe Kobayashi, apoi acelaşi lucru l-a făcut Hamilton.

Kubica şi-a schimbat pneurile când mai erau opt tururi până la final, rezistând până atunci atacurilor pilotului de la McLaren-Mercedes. Hamilton a primit cale liberă prea târziu, iar distanţa de peste zece secunde faţă de Vettel nu a mai putut fi recuperată.

În ierarhia finală a piloţilor, Sebastien Vettel a acumulat 256 de puncte, cu doar 4 puncte mai mult decât Alonso şi cu 14 mai mult decât ocupantul locului al treilea, Webber.

Titlul mondial la constructori fusese deja câştigat matematic de cei de la Red Bull Racing după cursa precedentă, care a avut loc în urmă cu o săptămână pe circuitul de la Interlagos (Brazilia).

Clasamente

Cursă

 1.  Vettel        Red Bull-Renault           1h 39:36,837
 2.  Hamilton    McLaren-Mercedes      + 10,1
 3.  Button       McLaren-Mercedes       + 11,0
 4.  Rosberg     Mercedes                   +  30,7
 5.  Kubica        Renault                    +  39,0
 6.  Petrov        Renault                    +  43,5
 7.  Alonso        Ferrari                    +  43,7
 8.  Webber      Red Bull-Renault      + 44,2
 9.  Alguersuari  Toro Rosso-Ferrari   + 50,2
10.  Massa        Ferrari                    + 50,8
11.  Heidfeld      Sauber-Ferrari        + 51,5
12.  Barrichello   Williams-Cosworth   + 57,6
13.  Sutil           Force India-Mercedes  + 58,3
14.  Kobayashi   Sauber-Ferrari             + 59,5
15.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari      + 1:03,1
16.  Hulkenberg  Williams-Cosworth      +1:04,7
17.  Kovalainen   Lotus-Cosworth          + 1 tur
18.  Di Grassi     Virgin-Cosworth           + 2 tururi
19.  Senna        HRT-Cosworth              + 2 tururi
20.  Klien          HRT-Cosworth              + 2 tururi
21.  Trulli         Lotus-Cosworth             + 4 tururi

Piloţi

1.  Vettel         256p - campion mondial
2. Alonso 252
3. Webber 242
4. Hamilton 240
5. Button 214
6. Massa 144
7. Rosberg 142
8. Kubica 136
9. Schumacher 72
10. Barrichello 47
11. Sutil 47
12. Kobayashi 32
13. Petrov 27
14. Hulkenberg 22
15. Liuzzi 21
16. Buemi 8
17. De la Rosa 6
18. Heidfeld 6
19. Alguersuari 5

Constructori

1.  Red Bull-Renault      498p - campioană mondială
2. McLaren-Mercedes 454
3. Ferrari 396
4. Mercedes 214
5. Renault 163
6. Williams-Cosworth 69
7. Force India-Mercedes 68
8. Sauber-Ferrari 44
9. Toro Rosso-Ferrari 13

×