acă ar fi să aleg o maşină de trei uşi cu o motorizare undeva pe la 150 de cai, la un preţ decent, probabil că prima alegere ar fi, fără îndoială, Kia Pro Cee’d. Bine-bine, o să spuneţi, dar sub 20.000 de euro mai există Astra GTC. Grea alegere, pentru că amîndouă sînt la fel de frumoase.
Dacă ar fi să aleg o maşină de trei uşi cu o motorizare undeva pe la 150 de cai, la un preţ decent, probabil că prima alegere ar fi, fără îndoială, Kia Pro Cee’d. Bine-bine, o să spuneţi, dar sub 20.000 de euro mai există Astra GTC. Grea alegere, pentru că amîndouă sînt la fel de frumoase.
VARIANTĂ. Pro
Cee’d este varianta în trei uşi a deja mult-apreciatului model Cee’d în cinci uşi.
La exterior Pro Cee’d arată foarte bine. Liniile simple sînt extrem de bine
armonizate şi conduc la un design sport care, fără să pară agresiv, te face să întorci
capul pe stradă dacă ai şansa să o zăreşti în trafic. Şi, spre surprinderea
noastră, am constatat că, într-adevăr, nu este o maşină care să lipsească din
peisaj.
CARACTERISTICI. Un
motor de 2 litri cu un cuplu bine pus la punct, caroseria rigidă, o direcţie la
prima vedere puţin cam ţeapănă (dar pe care ulterior ai să o găseşti
confortabilă), o cutie de viteze cu trepte scurte, suspensii suficient de
confortabile, un sprint redutabil – primele impresii cînd te sui la bordul unui
Pro Cee’d sînt în favoarea modelului. Interiorul este şi el, evident, în linii
sportive. Nu lipsesc aluminiul şi pielea. Cu toate acestea, cromatica în
alb-negru, deşi înviorată de luminile ceasurilor, dă oarecum senzaţia unui
interior spartan. L-am fi vrut, poate, un pic mai vesel – dar asta este o
chestiune de gust. Comenzi audio pe volan, o instalaţie stereo care nu te dezamăgeşte
şi un portbagaj de 340 de litri (la fel de mare ca la GTC) completează informaţiile.
Pro Cee’d este disponibilă în şase variante de motorizare, cu preţuri cuprinse între 11.000 şi 18.000 de euro cu TVA.
Noi am testat:
Motorizare: 2.0 DOHC/143 CP
Cutie:manuală
Viteză maximă:205
km/h
News
ECONOMII. Mazda a anunţat de curînd faptul că doreşte să diminueze consumul de combustibil pentru automobilele comercializate cu aproximativ 30%. Proiectul, al cărui termen de finalizare este 2015, face parte din strategia “Sustainable Zoom-Zoom”.
ONDELIOS. La
Salonul Auto de la Paris, Renault vine printre altele cu concept-car-ul
Ondelios. Un model de top, un crossover care combină confortul la superlativ cu
atenţia pentru mediul înconjurător. Autovehiculul se prezintă cu o propulsie
hibridă, avînd un motor diesel şi unul electric.
SYMBOL. Noul
Renault Symbol a venit şi în România, cu preţuri plecînd de la 7.990 euro
inclusiv TVA. Ultima ge-neraţie a celui mai bine vîndut automobil de import din
România are atuuri incontestabile: cel mai mic consum din clasa sa (4,3 litri
la 100 km în ciclu mixt pentru motorul de 1,5 dCi 85 CP), singurul model din
segment care oferă ABS standard de la primul nivel de echipare etc. Noul Symbol
este disponibil în trei versiuni de echipare.