Oaau! Dupa ce au dat lovitura cu Noua Jetta, grupul german Volkswagen mai face un pas inainte cu facelift-ul lui Tiguan crossover, care s-a vandut de la lansarea sa in 2007 in peste 600.000 de unitati.
Ce-mi place in general la un VW este ca stie sa pastreze incredibil balanta pret-calitate. Evident ca nici Tiguan 2011 nu face exceptie. Am avut ocazia sa testam varianta pe motorina si putem afirma ca este un crossover cu care te 'descurci' atat in oras, cat si pe drumurile accidentate.
Pe autostrada se dovedeste stabil, iar daca nu sari calul in ceea ce priveste viteza, consumul se pastreaza in conditii decente. Pe serpentine, in diferente de nivel sau drumuri accidentate, Tiguan se simte cel mai bine, iar tu ai 170 de cai cu care sa-ti faci de cap. Si... iti faci.
Interiorul este si el in media celor spuse mai sus. Fara a epata, materialele iti ofera exact ce trebuie. Plansa de bord se pastreaza in limitele conventionale, asa ca, daca cunosti marca, vei gasi ca toate sunt la locul lor.
Tiguan asalteaza piata cu o serie de optiuni interesante. Printre ele, sistemul 'Fatigie detection'. Computerul de bord analizeaza maniera ta de conducere si, daca la un moment dat isi da seama ca parametrii scad, te averizeaza. Interesant!
Tiguanul este singura masina din clasa sa care poate fi comandata, la alegere, cu versiune off-road si versiune on-road. Cea de off-road poate fi imbunatatita cu mai multe echipamente de top, iar vizual vorbind este diferita prin configurarea grilei fata, care permite unghiuri de atac (urcare-coborare) de 28 de grade...
Noi am testat
Motorizare: 2.0TDI/170CP
Acceleratie: 0-100 km/h: 8,9 s
Viteza maxima: 201 km/h
Cutie: manuala
Consum mediu: 6,0
News
Cu un BMW vechi de 20 de ani la Cercul Arctic
Pe lume exista fel de fel de doboratori de recorduri, unii mai frumosi decat altii. Povestea lui Ovidiu Jelea (publicata pe BMWBlog Romania) ne-a atras atentia prin unicitatea sa. Ovidiu a realizat pana acum ascensiuni de iarna pe Mont Blanc si Elbrus. Ascensiunea pe Elbrus a facut parte dintr-o expeditie mai ampla prin Europa, care a durat circa o luna si a insumat aproximativ 13.000 km (pe traseul Bucuresti – Viena – Graz - München – Strasbourg – Bruxelles – Amsterdam – Hamburg –Coppenhaga – Stockholm – Rovaniemi – Helsinki – Sankt Petersburg –Moscova – Elbrus – Odessa – Suceava – Bucuresti). Si aici devine totul foarte interesant, fiindca tot acest traseu a fost parcurs la bordul unui BMW E34 525i din 1991, de 192 CP. 'Nu este o masina, este o legenda. A fost distractiva, pentru mine, partea de dinaintea expeditiei, cand trebuia sa decidem cu ce ne deplasam. Ideea de a pleca iarna spre Cercul Arctic, apoi sa traversam Rusia pana in Caucaz intr-un automobil in varsta de 'doar' 20 de ani, cu propulsie (tractiune spate) era incantatoare pentru o singura persoana: pentru mine. Pe cat de ingrijorati erau partenerii la expeditie si cunoscutii, pe atat de linistit eram eu. BMW-ul E34 este prima mea masina, cumparata cand aveam 19 ani. BMW-ul E34 a functionat brici pe tot parcursul expeditiei. Am mers prin ploaie, ger, ninsoare, furtuna, vijelie, la temperaturi de minus 30 de grade Celsius constant, pe asfalt uscat, polei, gheata, zapada, autostrazi, drumuri forestiere... Zero probleme tehnice.