La 7 septembrie, şi-a închis porţile pentru a XVII-a oară, evenimentul cel mai important pe segmentul de mobilier pentru casă, BIFE-TIM
La 7 septembrie, şi-a închis porţile pentru a XVII-a oară, evenimentul cel mai important pe segmentul de mobilier pentru casă, BIFE-TIM
Am încercat în rîndurile de mai jos să facem o trecere în revistă a ceea ce a fost remarcabil în cadrul său. În acest an au fost prezente 550 de firme dintre care aproximativ 79% româneşti şi 21% străine, acestea din urmă reprezentînd 18 ţări, respectiv: Austria, Bulgaria, Danemarca, Egipt, Federaţia Rusă, Germania, Grecia, Iran, Italia, Moldova, Polonia, Republica Cehă, România, Serbia, Slovacia, Spania,Turcia, Ungaria.
Pe cei circa 55.000 de mp, suprafaţă de expunere, piesele prezentate, fie ele: piese de mobilier, produse din lemn, accesorii pentru mobilă, decoraţiuni interioare, maşini şi echipamente pentru exploatare forestieră şi prelucrarea lemnului, au “luptat” încercînd astfel în măsura posibilităţilor şi a viziunii organizatorice să atragă atenţia, complimentele sau chiar banii participanţilor.
Multiculturalitate
Tîrgul de anul acesta a fost parcă mai mult decît în alţi ani caracterizat de multiculturalitate, ruperea barierelor dintre generaţii şi design mai provocator. Astfel, puteai admira mobilier pur englezesc, romantic, de poveste, cu desene aplicate manual. Aveai ocazia să întîlneşti ultimele tendinţe în materie de design contemporan în pavilionul italienilor de la Lemani şi Massimo, care au făcut un adevărat show, multă culoare, mult bun gust şi mult lux. Coabitarea stilurilor a fost vizibilă în pavilionul dedicat concursului de design de produs, unde găseai forme contorsionate contemporane, canapele clasice, scaune ergonomice din materiale ecologice, mese cu lavoir integrat şi carafă de spălat.O trecere în revistă a celor petrecute la acest concurs aveţi de descoperit şi în paginile 4 şi 5 ale suplimentului nostru.
România, prezentă la tîrg
Expoziţia de anul acesta de la Romexpo a avut ca “target” şi resuscitarea mobilierului creat şi produs în România. În ultimii ani am asistat în ţara noastră la o invazie din partea firmelor internaţionale de decoraţiuni şi mobilier care au asfixiat tradiţia, stilul caracteristic românesc şi mai ales meşteşugul vechi de prelucrare manuală a mobilierului, atît de cunoscut în istorie.Nici de la tîrg nu au lipsit aceste firme, însă parcă atracţia cea mai mare a fost descoperirea, rînd pe rînd, a standurilor cu mobilier din diferite zone ale ţării.
Lemn masiv, tăieturi organice, tapiţerie aplicată cu broderie specific românescă, cufere decorative pentru “zestre”, toate au răscolit amintiri în trecătorii grăbiţi să vadă cît mai mult.
Deşi în ultima zi aveai de descoperit afişe imprimate cu textul “VÎNDUT” şi mobilierul prezentat a fost unul calitativ, nu înseamnă că tîrgul de la Bucureşti este unul care a stat numai sub semnul superlativului. Au fost prezente şi standuri decorate cu saten lucios, canapele din burete ieftin şi flori de plastic.
Deşi un ochi format făcea diferenţa de la intrare şi evita să “îşi spele creierul” cu asemenea mobilier, adepţii stilului le-au vizitat cu plăcere. Şi-au făcut poze cu exponatele – în stil propriu românesc, au atins piesele scumpe şi au adunat plase întregi cu pliante şi mostre pentru o viitoare amenajare “la modă”.
Aer baroc
Mobilierul caracteristic barocului, bogat, expresiv, feminin s-a numărat în multe din pavilioane, detaliile artizanale (broderii, draperii încărcate, ţesături florale, lemn alb, sculptat) te translatau parcă de la tîrg într-o casă veche de 100 de ani în care patina timpului se imprimase adînc.Citește pe Antena3.ro