x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Toyota Avensis 2.0 D4-D - O masina pentru varsta a treia

Toyota Avensis 2.0 D4-D - O masina pentru varsta a treia

de Costin Giurgea    |    09 Iul 2006   •   00:00

Am mers in Belgia pentru a vedea daca un facelift minor poate aduce lucruri bune pentru Toyota Avensis. Modelul de clasa medie japonez a primit un nou motor diesel.

AMETITOR. Avensis atinge 100 km/h in 10,6 secunde

Am mers in Belgia pentru a vedea daca un facelift minor poate aduce lucruri bune pentru Toyota Avensis. Modelul de clasa medie japonez a primit un nou motor diesel.

Cat de interesant poate fi pentru un tanar sa-i conduca masina tatalui sau? Pai este simplu. Daca tatal are un M5, copilul are toate sansele "sa-si rupa capul". Daca tatal are un Rodius, exista sanse ca si copilul sa devina cel mai interesant tip din gasca pentru 30 de secunde. De rasete isterice. Cred ca insa un "copil" are sanse mai mari sa se urce la volanul unui Avensis. Pur si simplu, pentru ca Toyota Avensis are toate sansele sa fie masina oricarui tata. La fel ca si in trecutul foarte apropiat, Avensis facelift este o masina "batraneasca". Si pentru "batrani".

PLICTISEALA. Chiar Toyota recunoaste acest lucru cand afirma ca Avensis facelift are un public tinta de barbati peste 40 de ani, care cauta o masina sa le exprime status-ul, dar nu doresc sa "show-off". Deci daca ai pana in 30 de ani i-ati gandul de la Avensis. Te va plictisi prin felul in care doar isi face treaba, prin felul in care totul functioneaza impecabil si prin felul in care iti ofera doar confort si imediat ce incerci sa mergi "tinereste" cu ea va da semne de "oboseala". Plus ca designul lui Avensis chiar nu este ceva cu care sa te mandresti prin oras. Nici macar modelul facelift nu vine cu mari noutati in materie de design exterior. Farurile, grila motorului, oglinzile cu semnalizatoare incorporate (Wow!), noile modele de jante, noile spoilere si noile stopuri nu vor fi remarcate decat de foarte aproape de masina.

Cea mai importanta modificare adusa de faceliftul operat masinii in aceasta vara este insa inlocuirea motorizarii diesel de 116 CP cu un nou propulsor D4-D, derivat din motorul 2.2 D4-D de 150 CP. Cursa cilindrilor a fost modificata, astfel ca acum noul motor de baza diesel al gamei Avensis are o putere maxima de 125 CP. Cuplul motor maxim este de 300 Nm, cu doar 10 Nm mai mic decat cel al versiunii de 150 CP, astfel ca acum chiar nu mai ai nici un motiv sa dai banii pentru o versiune de 150 CP. Ori cumperi versiunea de 125 CP ori incerci sa-i convingi pe cei de la Toyota ca nu strici motorul de 180 CP cu motorina din Romania daca iti aduc si tie un astfel de model. Ceea ce vreau sa spun de fapt este ca noul motor de 125 CP este o alegere mai buna decat cel de 150 CP, pentru ca in mod clar va fi mai ieftin si este un mare pas inainte in cresterea vanzarilor lui Avensis, deoarece depaseste clar la toate capitolele vechea motorizare de 116 CP. Avensis facelift a suferit modificari si la nivelul sasiului si al trenului de rulare, astfel ca, conform spuselor celor de la Avensis, masina este mai silentioasa. Nu este chiar asa.

MODIFICARI. Motorul de 125 CP este intr-adevar mai silentios decat predecesorul sau de 116 CP, dar nu va asteptati acum la o imbunatatire considerabila. Echipat cu motorul de 125 CP, Avensis atinge 100 km/h in 10,6 secunde si o viteza maxima de 200 km/h. In functie de piata de comercializare, motorul va fi echipat fie cu filtru de particule, fie cu un catalizator catalictic de ultima generatie. In realitate, modificarile nu sunt atat de evidente, Avensis fiind in continuare o masina confortabila si atat. Pacat de scaunele nu foarte confortabile pentru persoanele de peste 1,70 metri inaltime, datorita sezutului ingust. Altfel, in interior, cea mai importanta modificare il reprezinta noul volan cu design nou si cu noi butoane pentru computerul de bord care de acum are un display in interiorul turometrului, fiind mult mai usor de citit. Avensis diesel are toate sansele de a se impune in Europa, un continent cu populatie majoritara peste varsta de mijloc.

×
Subiecte în articol: auto masina avensis