x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Un manual pentru profesioniştii media

Un manual pentru profesioniştii media

de Razvan Belciuganu    |    01 Iun 2008   •   00:00
Un manual pentru profesioniştii media

NOUTATE EDITORIALĂ  ●  "Comunicare şi ordine publică"
"Comunicare şi ordine publică", cartea fostului şef al relaţiilor publice al "Internelor", Gheorghe Boblea, relevă experienţele şi dilemele unui profesionist implicat 15 ani în construirea imaginii instituţiilor pe care le-a reprezentat.



NOUTATE EDITORIALĂ  ●  "Comunicare şi ordine publică"
"Comunicare şi ordine publică", cartea fostului şef al relaţiilor publice al "Internelor", Gheorghe Boblea, relevă experienţele şi dilemele unui profesionist implicat 15 ani în construirea imaginii instituţiilor pe care le-a reprezentat.

Lui Gheorghe Boblea i se datorează imaginea şi încrederea de care se bucură în acest moment Jandarmeria Română. A dezgropat tradiţia unei arme a Ministerului de Interne, pleoştită pînă în decembrie 1989 sub numele de "Trupe de securitate". Chiar din 1990 a început să înalţe şi să şlefuiască, din punct de vedere al imaginii, o nouă instituţie. A ştiut 12 ani să se apropie de jurnalişti, specialişti din mediul universitar, membri ai ONG-urilor, diplomaţi, oficiali şi demnitari pentru a-i determina să renunţe la prejudecăţi şi a le arăta prezentul şi perspectivele Jandarmeriei, şi nu "moştenirile trecutului". A suferit pentru fiecare ştire şi articol cu conotaţii negative şi a căutat explicaţii logice. Acest lucru nu l-a împiedicat să recunoască limitele, greşelile şi zonele gri ale organizaţiei pe care a reprezentat-o şi a căutat să fie partener, inclusiv pentru jurnaliştii de investigaţii, care "vînau" cîte un subiect fierbinte din zona pe care o gestiona din perspectivă imagologică.

REPER. Cartea sa, "Comunicare şi ordine publică", nu putea fi altceva decît o pledoarie pentru loialitate faţă de instituţia reprezentată şi pentru onestitate şi dialog faţă de interlocutorul său. Întreaga sa experienţă, pînă la nivelul de director al Direcţiei de Informare şi Relaţii Publice a Ministerului Administraţiei şi Internelor, este însumată într-un volum de 600 de pagini. Prin natura activităţii sale, Gheorghe Boblea este unul dintre experţii care au observat şi studiat cum s-a născut presa liberă după decembrie 1989, a văzut care i-au fost sincopele şi cum au evoluat mesajele pe care le transmite. "Presa românească se află încă în situaţia de a alege între două modele. Între modelul impus de Occident, foarte colorat, dar fără identitate, care pune preţ mai mare pe ziarul ca «marfă de tarabă», şi modelul autohton, românesc, care se manifestă într-un fel mai implicat şi mai responsabil faţă de public", spune autorul despre starea în care se găseşte astăzi presa română. Din poziţia sa a observat că interesul mass-media pentru ştirile care se refereau la activitatea ministerului este foarte mare. 44 la sută dintre ştirile apărute la tv într-o zi aveau legătură cu domeniul ordinii şi siguranţei publice, avînd în vedere spectaculozitatea lor. "Cifra este, după părerea noastră, disproporţionată faţă de temele majore ale societăţii româneşti, faţă de agenda curentă a cetăţeanului", mai afirmă Gheorghe Boblea în volumul său.

PREOCUPĂRI. În acelaşi timp, Gheorghe Boblea a trăit şi naşterea unei noi profesii, aceea de comunicator, de specialist în relaţii publice şi de purtător de cuvînt, cu stîngăciile inerente, dar şi cu entuziasmul dat de noutatea abordării relaţiei organizaţie – jurnalist – comunitate. Gheorghe Boblea descrie pe larg în cartea sa, ambele procese, folosind atît exemplificări, precum momentele de criză ale mineriadelor din 1999, dar şi instrumente ştiinţifice de cercetare. Bazîndu-se pe experienţa sa, autorul atrage atenţia asupra unor factori cheie în ceea ce priveşte perfecţionarea activităţii de comunicare din "Interne", dar cu rezonanţă pentru tot mediul guvernamental, cît şi pentru cel privat. Autorul vizează, printre altele, coerenţa între politica de comunicare, de resurse umane şi stilul de management. De asemenea, este preocupat de prioritatea formării în domeniul comunicării în zona managementului mediu, precum şi îmbunătăţirea comunicării interne, printr-un efort constant în acest sens. Astfel, cartea lui Gheorghe Boblea apare ca un veritabil manual, atît pentru profesioniştii şi aspiranţii din domeniul relaţiilor publice, cît şi pentru poliţişti, jandarmi, militari, funcţionari publici, responsabili cu relaţiile publice din mediul privat, manageri şi jurnalişti.

×
Subiecte în articol: gheorghe spectator boblea