x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Volvo C30, aparitie sportiva in 2007

Volvo C30, aparitie sportiva in 2007

de Dragos Stoica    |    10 Dec 2006   •   00:00

Foarte indraznet in aspect, Volvo C30 isi propune sa se bata de la egal la egal cu mult mai titratele Audi A3 si BMW Seria 1.

TARE. Desi de-abia a intrat in productie, Volvo C30 se anunta un pariu castigat

Foarte indraznet in aspect, Volvo C30 isi propune sa se bata de la egal la egal cu mult mai titratele Audi A3 si BMW Seria 1.

Prezentat pentru prima oara la Detroit, la inceputul lui 2006, sub forma unui concept, noul Volvo C30 a devenit realitate in septembrie, fiind lansat oficial la Salonul Auto de la Paris.

CURAJOS. De la prima privire, se remarca in primul rand forma avangardista a hayonului de sticla, in timp ce liniile masinii reusesc performanta rara sa fie in acelasi timp curajoase si fanteziste, dar si sa pastreze caracteristicile traditionale ale marcii. In aceste conditii, constructorul se asteapta ca noul produs sa aiba un target format in principal din clienti tineri, dornici sa aiba o masina sportiva, eleganta si apartinand unei marci cu o bogata istorie in spate.

MOTORIZARI. Toate motoarele care vor echipa Volvo C30 au fost special gandite pentru a asigura o siguranta cat mai buna in caz de accident frontal, motiv pentru care au dimensiuni reduse. Gama de motorizari va contine patru variante pe benzina (turbo de 2.5 litri, 2.4 litri, 2.0 litri si 1.8 litri), respectiv trei diesel-uri (2.5 litri turbo, 2.0 litri si 1.6 litri). In ceea ce priveste transmisia, se poate opta pentru o cutie de viteze manuala, cu sase viteze pentru motoarele T5 si 2.0D, existand si o cutie automata cu cinci viteze, in cazul motoarelor cu cinci cilindri pe benzina sau diesel. Pretul lui Volvo C30 n-a fost inca stabilit, dar este sigur ca acesta va pleca de la 19.000 de euro in sus, iar aparitia pe piata romaneasca este preconizata sa aiba loc in martie-aprilie 2007.

Tinuta de drum - Condus sportiv si usor

Avand un ampatamentul relativ lung fata de dimensiunile sale, noul Volvo C30 se anunta drept o masina cu o tinuta de drum foarte buna, in liniile clasice ale marcii. Multumita dimensiunilor sale compacte, vizibilitatea este foarte buna, modelul putand fi dotat cu retrovizoare care acopera excelent asa-zisele unghiuri moarte. Sasiul are suspensii MacPherson pe fata si axa spate Multilink, fiind proiectat tocmai pentru a oferi un stil de conducere sportiv si usor. In standard, C30 este dotat cu sistemul DSTC, (Dynamic Stability and Traction Control), iar servodirectia este electrohidraulica. Airbagurile laterale gen cortina sunt disponibile tot in varianta de baza, masina fiind dotata cu bare anti-soc si in interiorul portierelor.

Interior - Incap doar patru pasageri

Plansa de bord de la interior se aseamana in mare masura cu cea de la berlina S40, avand o consola centrala identica. Daca va ganditi sa va achizitionati noul Volvo C30 si sunteti familist, mai bine uitati. Cu aceasta masina nu pot calatori decat patru persoane, accesul pe scaunele din spate (individuale, nu tip bancheta) facandu-se prin rabatarea celor din fata. Totusi, pentru patru pasageri ergonomia este remarcabila, scaunele avand suport lateral foarte bun. O noutate este ca scaunele individuale din spate sunt orientate putin catre interior, intentia declarata a constructorului fiind ca pasagerii din aceste pozitii sa poata avea o vizibilitate frontala cat mai buna. Acelasi constructor sustine ca spatiul de care beneficiaza pasagerii din spate la picioare si la cap este generos, dar cea mai buna verificare este experienta personala. In cazul rabatarii scaunelor din spate, suprafata rezultata este plana, iar incarcarea bagajelor se face cu lejeritate, datorita hayonului trapezoidal, care se ridica la o inaltime mai mult decat onorabila.

DATE TEHNICE
Volvo C30
Motoare benzina:
  • Cilindre: T5 2.5 l, 5 cil. in linie, 220 CP, 320 Nm; 2.4i l, 5 cil. in linie, 170 CP, 230 Nm; 2.0 l, 4 cil. in linie, 145 CP, 185 Nm; 1.8 l, 4 cil in linie; 125 CP, 165 Nm
  • Motoare diesel:
  • Cilindre: D5 2.4 l, 5 cil. in linie, turbo, 180 CP, 350 Nm; 2.0 l, 4 cil. in linie, turbo, 136 CP, 320 Nm 1.6 l, 4 cil. in linie, turbo, 109 CP, 240 Nm
  • ×
    Subiecte în articol: auto litri linie volvo volvo c30