x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul VW Tiguan, polivalenţă germană

VW Tiguan, polivalenţă germană

de Dragos Stoica    |    09 Dec 2007   •   00:00
VW Tiguan, polivalenţă germană

Ideal pentru deplasări lungi şi păstrănd majoritatea calităţilor off-road de la Touareg, ultimul SUV produs la Wolfsburg a trezit interesul romănilor de la primele apariţii pe şosele.

DRIVE-TEST - Excelent pe şosea, se descurcă bine şi in off-road


Ideal pentru deplasări lungi şi păstrănd majoritatea calităţilor off-road de la Touareg, ultimul SUV produs la Wolfsburg a trezit interesul romănilor de la primele apariţii pe şosele.

Mai rar o maşină aşteptată cu atăt interes! După reuşita certă care a fost Touaregul, inginerii de la Volkswagen s-au aflat in faţa unei noi provocări, incercănd să redimensioneze caroseria acestuia pe o platformă modificată de Golf.

Â

SURPRINZaTOR. La doi ani de la anunţul oficial privind "naşterea" sa şi la aproape trei luni de la lansarea de la Salonul Auto de la Frankfurt, Tiguan a apărut şi pe şoselele Romăniei. Varianta testată a fost Track and Field, 2.0 TDI, 140 CP, cutie Tiptronic cu şase rapoarte, care s-a achitat cu brio indiferent de condiţiile de rulare. Concret, din prima linie dreaptă, cei 140 CP s-au dovedit suficienţi pentru a propulsa sprinten maşina de 2,2 tone, in timp ce cutia de viteze, folosită in modul automat, este ideală pentru condusul in mediu urban. Printr-un Bucureşti aglomerat şi fragmentat deopotrivă de lucrări şi de neinspiraţie grafică in desenarea arterelor, consumul s-a situat undeva in jurul unei valori de 12,5 litri, ceea ce nu este exagerat dacă ne găndim la greutatea lui Tiguan. Transmisia şi-a demonstrat insă cu adevărat eficienţa pe autostradă, unde a oferit performanţe bune la un consum mai mult decăt rezonabil. La o viteză de croazieră de 140 km/h, consumul a scăzut sub 7 litri, ceea ce recomandă noul SUV drept ideal pentru deplasări pe distanţe lungi. Pe aceeaşi idee, trebuie spus că Tiguan este una dintre rarele maşini "odihnitoare". Pe lăngă realizările mecanice tipic nemţeşti (adică aproape fără cusur), maşina impresionează mult şi ca silenţiozitate, ceea ce ii accentuează caracterul de globe-trotter. Senzaţia este amplificată şi la volan, de unde Tiguan se conduce uşor şi cu plăcere. Stă bine pe şosea, chiar şi intr-un stil de şofat mai sportiv, unde se impune insă trecerea cutiei in modul Tiptronic. Dotat cu ESP, SUV-ul nu are deloc tendinţe de ruliu, iar direcţia, care la prima vedere poate părea moale, se intăreşte uşor in curbe. Dacă mai adăugăm că emisia de noxe corespunde normelor Euro 5, care vor intra in vigoare din 2009, se pare că Tiguan va juca un rol important in clasa sa, unde se va duela cu Honda CR-V, Toyota Rav-4, Land Rover Freelander şi Opel Antara.

dragos.stoica@jurnalul.ro

Interior - Ecran multifuncţional

Principalul element al dotărilor de la interior este un touch-screen, care indeplineşte dubla menire de a fi interfaţă atăt pentru sistemul de navigaţie, căt şi pentru cel audio-video. Bine desenat şi realizat, acesta este piesa de rezistenţă situată deasupra consolei centrale, dănd o senzaţie plăcută de avans tehnologic faţă de alte modele ale unor mărci concurente. Tiguan mai este utilat cu un sistem special care nu permite transmiterea şocurilor dinspre roţi. Tot in această zonă off-road, există o serie de sisteme, precum asistarea la coborăre şi urcare, blocarea diferenţialului. Foarte important, manualul de utilizare a maşinii este excelent realizat, fiind disponibil in limba romănă. La puncte slabe, ar fi de menţionat capacitatea destul de redusă a portbagajului.

Drumeţ - Ii plac muntele şi zăpada

Maşina a fost testată de-a lungul a 400 de kilometri, distanţă care a fost acoperită in toate condiţiile de trafic, de la aglomeraţia urbană la drum forestier, acoperit de zăpadă. Echipată cu anvelope de iarnă, Tiguan s-a comportat excelent, fiind evident mai aproape de caracteristicile off-road ale "fratelui mai mare" Touareg decăt sunt alte SUV-uri faţă de ideea de 4x4 transpusă in alt plan decăt cel al asfaltului. Garda la sol inaltă a permis abordarea unor zone inaccesibile altor maşini din aceeaşi clasă, iar transmisia, cuplată in modul Tiptronic, şi-a făcut bine treaba. Căt despre interesul trezit de Tiguan, este suficient de spus că a stărnit curiozitate atăt pe străzile Bucureştiului, căt şi printre turiştii prezenţi la Cabana Gura Diham.

×
Subiecte în articol: auto tiguan