x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Suplimente Jurnalul Old Luxul se vinde in mall-uri

Luxul se vinde in mall-uri

07 Ian 2005   •   00:00

Magazinele de lux se muta in galeriile comerciale din mall-uri si hypermarket-uri. Tendinta este justificata de lipsa vadului din marile bulevarde, cauzata de traficul supraaglomerat, spatiile de parcare insuficiente si moda supercomplexelor.

DANIELA IVAN

GOL. Bulevardul Unirii este plin de spatii comerciale de inchiriat, insa firmele cunoscute pefera galeriile comerciale
Piata magazinelor de lux va cunoaste in 2005 un moment de cumpana, anuntat de frecventele relocatii si de schimbarile de destinatie surprinzator de dese, se arata in Raportul de prognoza SGA Romania - Piata imobiliara din Romania in anul 2005, elaborat de Institutul de Consultanta Imobiliara. In cadrul analizei se mai precizeaza ca lipsa unei viziuni realiste in dezvoltarea urbana agraveaza aceasta situatie.

EXODUL. Instalarea magazinelor de lux in mall-uri si supermarketuri ameninta viata comerciala de pe marile bulevarde bucurestene. Este o caracteristica locala care raspunde, intr-o buna masura, psihologiei cumparatorului roman, dar si conditiilor oferite de oras in intregul lui, se arata in Raport. In alte capitale europene, magazinele Tommy Hilfinger, Celio, Marks & Spencer se raspandesc pe marile bulevarde comerciale ori in ariile pietonale turistice. La noi, aceasta evolutie pare sa nu fie posibila, cu toate ca, in urma cu doi-trei ani, zona Universitatii din Bucuresti parea ca are un astfel de potential. Nici Bulevardul Unirii nu atrage magazinele de lux, din cauza ca traficul pietonal este aproape inexistent in aceasta zona.

EXPLICATII. Magazinele cu marca internationala cauta vad unde sa vanda produse de lux.

Bulevardul care pleaca din Piata Universitatii, segmentat in mai multe denumiri pe axa nord/sud, este, mai degraba, o arie de circulatie populara astfel incat oferta de marfa scumpa pare sa ramina mai mult element de vitrina decat ocazie de vanzare, se arata in Raport. Si bulevardele regale (pe axa est/vest) pastreaza acelasi caracter segmentat, discontinuu, de spatii comerciale alaturate altor genuri de cladiri si chiar de institutii oficiale, mai precizeaza analistii de la Institutul de Consultanta Imobiliara.

CALEA VICTORIEI. Ultimul bastion a ramas Calea Victoriei, prin notorietate si traditie. Insa comerciantii par sa se mute si de aici catre noua lume a mall-urilor. Discontinuitatea vadului de pe Calea Victoriei se observa cu usurinta prin cele doua arii de concentrare relativa despartite prin piete, cladiri institutionale, parcuri si zone cu circulatie pietonala dificultuoasa, spune Artur Silvestri, presedintele patronatului din imobiliar si directorul Institutul de Consultanta Imobiliara. El adauga ca traficul supraaglomerat, spatiile de parcare insuficiente si modul de viata ne-asezat al romanilor care nu cuprinde plimbarea de placere, dar presupune vizita ritmica la hypermarket si mall, contribuie la falimentul bulevardului.

CHIRII
In ciuda acestei situatii, chiriile au ramas ridicate, in jurul a 100 euro/mp. Totusi, preturile vor cunoaste unele retrageri dar nu imediat. Catre sfarsitul anului se va putea constata o ajustare in minus de pana la 18-20% a valorii chiriilor de la spatiile comerciale din lungul marilor bulevarde, arie care, totusi, va ramane o tema deschisa, cu dezvoltare imprevizibila in 2006 si, mai ales, dupa 2007, spun analistii de la Institutul de Consultanta Imobiliara.
CRESTERE
Anul 2005 va insemna o explozie a magazinelor de tip supermarket si mall in toata tara. Nume mari, precum Tengelmann, Kaufland si miniMax Discount, au anuntat ca vor deschide mai multe magazine in Romania, nu numai in Bucuresti, ci si in orase precum Brasov, Constanta, Timisoara, Targoviste, Urziceni, Slatina. Si retaileri consacrati isi continua extinderea. Reprezentantii Carrefour au precizat ca vor deschide patru magazine in provincie.

×