25 NOIEMBRIE 2004
LECTOR IN PORTUGALIA. Institutul Limbii Romane organizeaza concurs pentru ocuparea postului de lector de limba romana la Universitatea din Lisabona. Candidatii trebuie sa fie absolventi ai facultatii de limba si literatura romana, cadre didactice universitare din invatamantul acreditat cu contract de munca pe durata nelimitata. Ei trebuie sa detina experienta in predarea limbii romane pentru straini si sa fie doctori, doctoranzi sau absolventi de studii aprofundate. Dosarele pot fi depuse la sediul Institutului Limbii Romane (Str. Spiru Haret nr. 12, Bucuresti, Sector 1, cam. 89, telefon: 311.06.31, fax: 311.06.32) pana la data de 9 decembrie a.c.
CONCURS DE INFORMATICA. Universitatea din Bucuresti a lansat a treia editie a concursului Cyber Education ce se adreseaza tuturor studentilor si elevilor care au cunostinte de programare necesare realizarii de soft educational pe baza programelor de studii ale Universitatii. Pentru a fi selectate in concurs, proiectele realizate de tineri trebuie sa contina partea explicativa a unui curs sau a unei probleme stiintifice ce se preda la una din cele 19 facultati ale Universitatii. Programele trebuie depuse pe CD-ROM pana la data de 15 ianuarie la Biroul de Relatii Publice al Universitatii.
MAI MULTI ELEVI FUMATORI. Numarul elevilor fumatori din Romania a crescut cu un procent de 11% fata de 1999, releva studiul national privind consumul de tutun, alcool si droguri in 2003. Astfel, 64% dintre elevi fumeaza si spun ca tigarile pot fi procurate usor sau destul de usor, constatandu-se o sporire cu 10%-20% a procentului celor care considera usor de obtinut berea, vinul si tigarile. Peste trei sferturi considera ca exista un risc mare in cazul in care se fumeaza unul-doua pachete de tigari pe zi, dar numai 13% cred ca fumatul din cand in cand este daunator.
PE GLOB
SEPARAT. Universitatea Academica din Statele Unite ale Americii deruleaza un program ce presupune separarea fetelor si baietilor in clase diferite. Initiatorii programului sunt foarte incantati de rezultate si vor sa extinda programul si in alte scoli. Profesorii institutiei in care a fost initiat proiectul au constatat ca cel mai mare avantaj este disciplina. Sunt mai putine probleme legate de disciplina si pot preda mai bine si mai mult decat inainte, este de parere profesorul Pervis Powell. Cei care au initiat proiectul nu percep schimbari in calificativele elevilor, dar profesorii spun ca se concentreaza mult mai mult decat inainte. (Oana Antonescu)Citește pe Antena3.ro