x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Suplimente Jurnalul Old TURISM/Info - 8 octombrie 2004

TURISM/Info - 8 octombrie 2004

08 Oct 2004   •   00:00
DEZBATERE DESPRE TURISMUL RURAL. La Moeciu, judetul Brasov, se desfasoara astazi si maine conferinta Europeana de Turism Rural cu tema Turismul rural si Ecoturismul - potential si perspective. Evenimentul este organizat de Asociatia Nationala de Turism Rural, Ecologic si Cultural, impreuna cu Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, sub egida Organizatiei Mondiale a Turismului. Cu aceasta ocazie, la Moeciu se va organiza o expozitie de arta populara, participantii avand prilejul totodata sa deguste vinuri din Vrancea, Iasi si Murfatlar, precum si diverse sortimente de branza din zona Bran-Moeciu.

CAPITALELE EST-EUROPENE SUNT ATRACTIVE. Varsovia, Praga si Budapesta sunt orasele europene cele mai atractive in ceea ce priveste eventuala extindere a unei companii, se arata intr-un studiu realizat de compania de servicii imobiliare Cushman & Wakefield Healey & Baker. Astfel, dintre cele 501 companii incluse in cercetare, 29 au declarat ca intentioneaza sa deschida reprezentante in Varsovia, in urmatorii cinci ani, locurile urmatoare, in ordinea preferintelor, fiind ocupate de Praga cu 27 de companii si Budapesta cu 25 de firme. Bucurestiul a ocupat locul sapte in clasament, 14 companii anuntandu-si intentia de a intra pe aceasta piata.

TURISM COVASNA ARE PROFIT. Societatea Turism Covasna a incheiat primul semestru cu un profit net de 655 de milioane de lei fata de pierderile de 1,7 miliarde de lei din perioada ianuarie-iunie a anului precedent. Potrivit reprezentantilor firmei, caracterul sezonier al activitatii face ca profitul la sfarsitul primului semestru sa fie imprevizibil. Veniturile totale ale Turism Covasna s-au ridicat la 36,2 miliarde de lei, cu 36% mai mari decat in 2003, in timp ce cheltuielile au avansat cu 25%, pana la 35,4 miliarde de lei. Compania a inregistrat o evolutie ascendenta si in cazul veniturilor obtinute din serviciile de tratament, care au ajuns la sase miliarde de lei, cu 128% peste nivelul de anul trecut.

SLOVENIA, SLAB PROMOVATA. Turismul din Slovenia se caracterizeaza printr-o slaba promovare, lipsa identitatii, slaba dezvoltare a oportunitatilor turistice si capacitati de cazare necorespunzatoare, se arata intr-un comunicat al Ministerului Agriculturii. Cauzele care au generat aceste puncte slabe sunt lipsa comasarii produselor si serviciilor turistice, un mediu financiar care nu favorizeaza investitii in turism si slaba organizare a sectorului. Autoritatile din Slovenia vor sa incurajeze investitiile in turism si sa ia masuri pentru promovarea si dezvoltarea destinatiilor turistice, a info-centrelor, precum si pentru construirea si renovarea unor unitati turistice.

×
Subiecte în articol: turism