Un psihiatru englez a lansat o ipoteza care ar putea sa influenteze unele decizii ale patronilor. Cu cat creste numarul e-mail-urilor primite cu atat scade coeficientul intelectual si, implicit, randamentul la slujba.
de MAGDA MARINCOVICI | |
VIATA SANATOASA | |
|
CONSTATARE. Spre disperarea patronilor unii angajati pierd mult timp cu e-mail-urile |
Psihiatrul de la Kingâs College University din Londra pretinde nici mai mult nici mai putin ca e-mail-urile primite la locul de munca diminueaza functionarea optima a creierului nostru. Studiul realizat pentru Institutul de sondaje Taylor Nelson Sofres, pe un esantion format din 1.100 de britanici, ii vizeaza pe toti cei care lucreaza in mod constant la calculator cu acces la Internet. De regula acesti angajati primesc foarte multe e-mail-uri. In opinia psihiatrului, cascada de e-mail-uri scade foarte mult capacitatea de concentrare si calitatea lucrarilor efectuate.
ARGUMENTE. Pe langa e-mail-uri, in vizor sunt si SMS-urile. Aceste forme de comunicare rapida ar fi, in opinia psihiatrului care a coordonat studiul, cauze ale oboselii rapide si prelungite a creierului, surmenajului, dificultatii de concentrare etc. Iar cand vorbeste de cascada de e-mail-uri, autorul studiului chiar are argumente. El sustine ca un angajat din cinci se intrerupe din fluxul lucrarilor sau dintr-o discutie importanta pentru a citi si raspunde la e-mail. Iar o persoana din doua transmite raspunsul in maximum o ora de la primirea e-mail-lui. Specialistii care impartasesc
aceasta teorie sunt de parere ca efecte ar putea fi asimilate unei scaderi cu aproximativ 10 puncte a coeficientului intelectual. Studiul s-a axat pe timpul "irosit" pentru consultarea e-mail-ului, pentru formularea raspunsului si a fost comandat de firma Hewlett Packard, interesata de promovarea unor solutii pentru evitarea infomaniei. Astfel, firma respectiva este de parere ca nu-i necesar prezenta la locul de munca doar pentru a primi si expedia e-mail-uri si ca locul de munca la domiciliu cu siguranta ar diminua fenomenul infomaniei. Dar pana la o asemenea solutie, multi patroni au inceput sa fie mai atenti la modul de ocupare a angajatilor, la randamentul si eficienta acestora. Trebuie sa recunoastem ca frecventa consultare a e-mail-lului , convorbirile la telefon, SMS-urile inseamna din ce in ce mai mult timp. De aceea mesajul autorilor studiului de altfel si cel mai indicat pentru a nu va pierde locul de munca este sa va straduiti sa faceti abstractie de aceste forme de comunicare cel putin pe perioada rezolvarii lucrarilor incredintate.
COEFICIENTUL INTELECTUAL
|
Studiile arata ca in general coeficientul intelectual variaza cu pana la 10 puncte in cazul persoanelor stresate, obosite sau aflate intr-o stare de emotie. Prin definitie coeficientul intelectual normal este de 100. Daca se plaseaza sub 70, coeficientul marcheaza o debilitate mintala. Daca este peste 140, in cazul unui copil arata ca suntem in fata unei persoane superdotate. Coeficientul intelectual consta intr-un set de 30 de teste puse la punct in 1906 de psihologul francez Alfred Binet pentru Ministerul Educatiei. Obiectivul acestei evaluari era de a depista copii cu probleme scolare in vederea acordarii unui ajutor personalizat necesar depasirii esecului.
|