Noul cod de etica al ARPIM, valabil in cele 28 de companii ale asociatiei, interzice total cadourile de orice natura, organizarea sau sponsorizarea de evenimente in afara tarii sau in hoteluri de cinci stele, precum si in locatii renumite pentru "extravaganta', facilitati sportive si divertisment.
Asociatia Romana a Producatorilor Internationali de Medicamente (ARPIM) a elaborat un nou Cod de Etica in promovarea medicamentelor eliberate pe baza unei prescriptii medicale, care reglementeaza relatia dintre companiile producatoare de medicamente si profesionistii din domeniul medical.
Prin implementarea acestui cod, ARPIM doreste ca alegerea medicamentelor in vederea prescrierii sa se faca exclusiv pe baza nevoilor individuale de asistenta medicala ale pacientilor, a eficientei si a sigurantei dovedite de fiecare produs.
Noutatile aduse de acest cod vizeaza limitarea la patru a numarului de mostre care pot fi oferite profesionistilor din domeniul sanitar, la cea mai mica concentratie si numai mostre din produse lansate pe piata in ultimii doi ani, precum si interzicerea totala a cadourilor de orice natura.