CAMPANIE ● Împrietenirea copiilor cu fructele şi legumele
30% dintre copiii participanţi la campania "Eşti cu ce te hrăneşti"
afirmă că mănîncă frecvent la fast-food. În schimb, doar 25% dintre
copii preferă alimentele pregătite în casă.
CAMPANIE ● Împrietenirea copiilor cu fructele şi legumele
30% dintre copiii participanţi la campania "Eşti cu ce te hrăneşti" afirmă că mănîncă frecvent la fast-food. În schimb, doar 25% dintre copii preferă alimentele pregătite în casă.
Copiii mănîncă mecanic, în faţa televizorului, fără a conştientiza prea mult conţinutul, calitatea sau cantitatea produselor. În timpul zilei, mulţi copii mănîncă doar produse fast-food. În ceea ce priveşte masa în familie, unii dintre ei mărturisesc că stau alături de părinţi la masă doar sîmbăta sau duminica. Acestea sînt cîteva dintre semnalele de alarmă trase la sfîrşitul campaniei "Eşti cu ce te hrăneşti‘‘. Campania s-a derulat în perioada martie-iunie 2008, în 12 şcoli din Sectorul 1 al Capitalei, cu sprijinul Jurnalului Naţional şi al Primăriei Sectorului 1. La campania iniţiată de un grup de experţi independenţi (nutriţionist, psiholog, etnolog, bucătar) au participat 540 de copii, cu vîrste între 6 şi 13 ani.
REZULTATE. Pentru a-i familiariza pe copii cu alimentaţia echilibrată, iniţiatorii campaniei au folosit un "Caiet şcolar auxiliar‘‘: o cărticică interactivă cu patru lecţii despre hrană şi cu un spaţiu în care copiii au răspuns la întrebări şi şi-au exprimat părerea despre alimentaţia sănătoasă. "Dintre cei 540 de copii chestionaţi, doar 25% au spus că mănîncă gătit în casă. Ceea ce este un semnal de alarmă că mama din societatea actuală nu mai este la fel de disponibilă ca în trecut să gătească pentru familie. În schimb, în multe familii se consumă mîncare rece, alimente rafinate, ceea ce înseamnă automat mai multe calorii, mai multă sare, aditivi alimentari. De asemenea, 30% dintre copiii participanţi au declarat că se hrănesc cu produse de tip fast-food‘‘, semnalează nutriţionistul Lygia Alexandrescu.
Scopul acestei campanii a fost împrietenirea copiilor cu noţiunea de alimentaţie echilibrată prin joc. Reacţiile copiilor au fost pozitive. Le-au plăcut şi scenetele despre pregătirea mesei de dimineaţă, despre masa la restaurant, le-au plăcut şi reţetele sănătoase pe care le-au învăţat. Dovadă stau şi definiţiile pe care le-au dat hranei sănătoase la sfîrşitul campaniei. "De pe vremuri, oamenii mîncau alimente naturale, iar acum mergem la primul magazin care ne iese în drum şi începem să cumpărăm tot felul de chipsuri, sucuri, dulciuri. Cel mai bine ar fi să mîncăm ce ne dă natura!‘‘, a spus Cristina Marinescu, unul dintre copiii participanţi.
Semnal
Specialiştii avertizează că România se află pe locul al treilea în Europa în ceea ce priveşte incidenţa obezităţii. Potrivit statisticilor, 40% dintre copiii din România sînt supraponderali. Principalele cauze ale acestui fenomen îngrijorător sînt alimentaţia dezechilibrată, consumul excesiv de produse fast-food şi sedentarismul. "În ultima vreme, copiii au început să fie trataţi de obezitate ca şi adulţii. Primul obiectiv în aducerea copilului la o greutate sănătoasă nu ar trebui să fie într-o primă fază pierderea kilogramelor în plus, ci stoparea procesului de îngrăşare. Este esenţial ca părintele să fie un model pentru copil prin modul sănătos de alimentaţie şi prin activitatea fizică desfăşurată zilnic‘‘, a spus Lygia Alexandrescu.Citește pe Antena3.ro