x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Isuzu D-MAX s-a maturizat

Isuzu D-MAX s-a maturizat

de Dragos Stoica    |    02 Feb 2013   •   00:27
Isuzu D-MAX s-a maturizat

Utilitara japoneză nu mai are în 2013 aproape nici o legătură cu generaţia anterioară, lansată în 2009. Modelul a fost mult modernizat, iar maşina vine acum cu cel mai bun consum din segment şi patru stele la testele de siguranţă, de la una singură anterior!

Segmentul utilitarelor este tot mai căutat, iar asta din cauză că oamenii preferă tot mai mult să îmbine performanţa cu practicul. Ca atare, această clasă s-a tot dezvoltat în ultimii ani, existând propuneri precum Mitsubishi L200, Volkswagen Amarok, Nissan Navara, Toyota Hilux şi Mazda BT-50. Plus Isuzu D-MAX, care a primit la finalul lui 2012 o nouă generaţie şi care s-a dovedit o maşină mult schimbată în bine faţă de precedenta sa versiune.

Nu e vorba că modelul anterior ar fi fost unul slab. Pur şi simplu, din raţiuni de preţ, producătorii au tras atunci de detalii cât de mult au putut în jos. A ieşit o maşină corectă, foarte bună în off-road, dar spartană ca un vehicul de război şi cu materiale de slabă calitate la interior.

Ţinând cont de toate aceste lucruri, noua generaţie D-MAX este realmente cu totul altceva. Lucrurile sunt vizibile încă de la exterior, unde devine imediat limpede faptul că maşina a evoluat, ba încă într-un ritm alert. De la simplitatea şi robusteţea anterioare, acum avem parte frontală chiar agresivă şi, nota bene, stopuri cu lumini LED. Asta nu din standard, ci doar opţional, dar maşina de la test a fost în echipare de top, aşa că despre ea vom vorbi. În cabină am avut parte de scaune încălzite, radio CD cu AUX şi USB, computer de bord, geamuri electrice faţă şi spate, comenzi pe volan, cruise control, oglinzi electrice şi sistem de climatizare cu comandă digitală. Atenţie, deoarece pentru varianta cea mai de bază nu există nici radio! Tot pentru cei care sunt dispuşi să bage mâna în buzunar, maşina poate fi dotată cu sistem audio stereo cu şase difuzoare, care are conectivitate iPod şi Bluetooth.

D-MAX este disponibil în România cu o singură variantă de motorizare, 2.5 litri Twin Turbo, cu 163 cai-putere şi un cuplu de 400 Nm. Motorizarea s-a dovedit mai mult decât adecvată pentru parametrii utilitarei, descurcându-se cu brio indiferent că a fost vorba de rulat pe şosea sau de abordat forestiere desfundate. La ultimul capitol, pentru reuşita testului a contribuit şi transmisia automată în cinci trepte, plus tracţiunea 4x4 cu reductor. Maşina n-a avut niciun fel de probleme în zone de noroi care treceau de jumătatea roţii, în pantă ascendentă, deşi anvelopele erau unele de şosea.

Este dificil şi totodată uşor să vorbeşti despre ţinută de drum atunci când este vorba de o utilitară. Una la mână, deoarece pick-up-urile cu aptitudini off-road sunt nişte maşini de nişă, pe care este incorect să le caracterizezi după comportamentul pe şosea, iar apoi că toate se comportă cam la fel pe asfalt. Înalte, dau siguranţă celui de la volan, dar curbele trebuie abordate cu atenţie. Suspensiile sunt tari, mai ales sub benă, dar în off-road toate aceste ajută din plin. D-Max are un unghi de atac de 30 de grade, un unghi de degajare de 22,7 grade şi o gardă la sol de 235 milimetri. Unghiul de rampă este de 22 de grade. În timp ce garda la sol este cea mai mare de pe segment, unghiurile sunt mai mici decât cele pe care le-a avut generaţia precentă şi sunt inferioare rivalilor. D-MAX poate traversa un vad cu adâncime de 55 de centimetri, valoare medie în clasa lui.

Consumul este un mare atu al maşinii. Pe ruta Bucureşti – Zărneşti şi retur am înregistrat o medie de 8,4 litri la suta de kilometri, cu menţiunea că aproximativ 30 de kilometri au fost parcurşi în off-road de dificultate medie. La fel de important este şI preţul: versiuna de top testată costă 30.186 de euro cu tot cu TVA, de departe cel mai scăzut barem de pe segment.

Date tehnice: Isuzu D-MAX
■ Cilindree: 2.499 cmc
■ Putere: 163 CP/3.600 rpm
■ Cuplu maxim: 400 Nm/1.400 rpm
■ Transmisie: automată, cinci trepte
■ Tracţiune: 4x4
■ Viteză maximă: 180 km/h

×
Subiecte în articol: Isuzu Isuzu D-MAX