x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Opel Corsa. Cât de premium poate fi o maşină mică

Opel Corsa. Cât de premium poate fi o maşină mică

de Cătălin F. Vărzaru    |    13 Oct 2016   •   18:30
Opel Corsa. Cât de premium poate fi o maşină mică

Opel şi-a propus să spargă oferta clasei premium de pe piaţa auto. A adus pe piaţă tehnologii folosite pentru a da plus-valoarea maşiniilor scumpe şi le-a implementat pe modele de volum. Chiar şi pe cele de clasă mică mică. Corsa este un astfel de exemplu. Echipări care până acum ceva timp erau de conceput numai pe maşinii al căror preţ săreau de 40.000 de euro sunt disponibile acum pe maşini populare. Parbriz încălzit, avertizor la coliziune, sistem de citire a indicatoarelor rutiere sunt doar câteva astfel de dotări. Ce-i drept, o maşină care pleacă la ofertă de la 8.500 de euro ajunge să coste şi 19.000 de euro. Confortul nu e niciodată gratis.


Cel mai longeviv model al lui Opel, Corsa, a ajuns la cea de a cincea generaţie să ofere clienţilor fideli posibilitatea de a se simţi în maşina preferată ca-ntr-o limuzină. Ieftinirea sistemelor care până mai ieri erau destinate exclusiv celor cu bani şi maşinilor pe care aceştia le conduceau a dat posibilitatea Opel să folosească practic tot ce e mai nou şi mai competitiv pe maşinile sale. Altfel cum s-ar explica prezenţa unor sisteme care până mai ieri făceau diferenţa de preţ şi obligau clientul să facă un upgrade la o clasă superioară dacă-şi dorea astfel de dotări. Opel Corsa, o maşină asamblată în Germania şi Spania, este o piesă auto de calitate care inspiră lucrul bine construit. Dotările de care dispune în varianta de top vor cântări şi ele atunci când automobilul va fi revândut. Înainte de a enumera şi detalia ceea ce a implementat Opel pe noua Corsa, vom vorbi despre cum se mişcă mica maşină pentru că cel dintâi atu al autoturismului este mobilitatea şi nevoia pe care acesta o acoperă. În primul rând, Corsa poate fi definită ca o maşină mică în comparaţie cu suratele sale. Totuşi e vorba despre un autovehicul care sare de 4 metri lungime. Consecinţa gabaritului se regăseşte în confortul pe care îl oferă pasagerilor, adică suficient spaţiu pentru ocupanţii locurilor din faţă şi destul de mult loc pentru pasagerii din spate. Apoi, avem un portbagaj care ajunge la 285 de litri care poate atinge la limită, prin rabatarea scaunelor din spate şi încărcare până la limita plafonului, la peste 1,1 metri cubi.

Suspensii de limuzină

Corsa este o maşină din clasa supermini. Aşa că prima opţiune în folosirea ei este mediul urban. Ca maşină de oraş, Corsa are două mari atuuri: o suspensie care absoarbe aproape orice şoc şi o manevrabilitate excelentă. Cele două puncte forte fac ca maşina să se simtă foarte uşor de pilotat prin trafic. Versiunea testată a fost în echiparea motorului diesel de 1,3 litri şi 95 de cai putere. Proplusorul dispune de un cuplu mare în comparaţie cu gabaritul maşinii, de 190 de Nm, care permite un demaraj rapid şi sprinturi în forţă, la nevoie. Chiar dacă pe cifre, accelerarea până la 100 de km la oră se face în 12,3 secunde, forţa simţită de pasageri este puternică graţie cuplului mare. Direcţia este precisă şi uşor de manevrat, iar şoferul are parte de feedback bun prin care poate simţi maşina. Cutia de viteze etajată pe şase trepte permite un consum bun şi posiblitatea de o obţine puterea necesară unui sprint în forţă.

Avantajul diesel

Maşina dispune de un indicator pentru schimbarea treptelor de viteză care este setat pentru eficienţă din punct de vedere al consumului. Eu am reuşit să obţin în mediu urban, acolo unde se poate întregistra un maxim de consum, o plajă care a variat între 6 litri la 100 de km pentru un trafic bucureştean mai lejer şi 7,3 pentru varianta unei zile de vineri ploioase şi aglomerate în care viteza medie nu a depăşit 14 km/h. În condiţii ideale de trafic urban, producătorul avansează ca cifră de consum 4,5 litri la 100 de km. Cu tot cu funcţia start-stop pe care am utilizat-o şi eu. Un consum mediu în condiţii de test, înregistrat de maşină pe parcursul a peste 4.500 de km, conform indicatorului de bord, a atins 4 litri la suta de km la o viteză de 45 de km pe oră, destul de apropiat de cel indicat de producător, de 3,8 la sută. Emisia de noxe pentru Corsa cu acest motor este de 101 grame de CO2 pe km la cutia de viteze cu şase rapoarte. Pentru o cutie automată sau manuală cu cinci trepte, emisia scade sub 100 de grame de CO2 pe km, iar maşina beneficiază de eco tichet special şi de taxe mai mici. Suspensiile permit abordare fără probleme pentru coloană nu doar a bumperelor de pe şosele, ci şi a gropilor, fie că vorbim despre adevărate cratere ascunse sub bălţile urbane sau de acele denivelări cauzate de şinele dezafectate, şosele vălurite sau piatra cubică şerpuitoare. Construcţia robustă şi închegată a lui Opel Corsa nu doar ajută automobilul să treacă peste astfel de obstacole, ci promite şi o îmbătrânire în stare bună a maşinii cu evidenta consecinţă a păstrării unei părţi consistente din valoare la revânzare. De altfel, Opel este una dintre mărcile care stau cel mai bine într-un clasament al maşinilor second-hand fiind o marcă preferată de români, iar Corsa îşi urmează îndeaproape sora mai mare Astra într-un astfel de clasament.

Bine garnisit

Ce o face specială pe noua Corsa este zestrea tehnologică de care dispune. La capitolul siguranţă, mica maşină are în dotare o serie de sistem de avertizare care fac posibilă evitarea coliziunilor şi asistarea şoferului pentru situaţii limită. Sistemul de evitare a coliziunilor frontale dispune şi de un indicator de distanţă care citeşte poziţia automobilului din faţă şi afişează timpul până la impact în funcţie de viteza celor două automobile. Corsa dispune şi de o cameră care are rolul de avertizare la părăsirea involuntară a benzii de rulare, dar şi de sisteme radar care monitorizează unghiul mort al maşinii şi emite semnale de atenţionare în cazul în care şoferul se angajează într-o depăşire iar din spate se apropie alte maşini. Semnale sunt acustice şi luminoase prin intermediul unui simbol luminos prezent în colţurile oglinzilor laterale. Un alt sistem util şoferului este sistemul de recunoaştere a semnelor de circulaţie. Acesta afişează în bord un semnal atunci când semnul de circulaţie nu este respectat, în special cel de restricţionare de viteză. Opel a avut grijă şi de luminile care îl pot împiedica pe şofer de la un condus în siguranţă. Oglindă retrovizoare dispune de un senzor de lumină care acţionează printr-un sistem antiorbire, iar faza lungă poate fi acţionată automat de către computerul maşinii atunci când nu deranjează partenerii de trafic. Sistemul de lumini este capabil să detecteze şi tunelurile şi să aprindă automat farurile. De asemnea, un senzor de ploaie poate acţiona automat ştegătoarele atunci când este detectată apă pe parbriz, indiferent din ce motive.

Unde pun paharul?

Opel a pus accent pe confort la noile modele, aşa că până şi pe Corsa găsim scaune încălzite, dar şi un volan acoperit cu piele cu posibilitatea de încălzire. În plus, parbrizul este şi el încălzit pe întreaga suprafaţă, ceea ce pentru sezonul friguros de toamnă sau pentru cel îngheaţat de iarnă este un mare atuu. Un punct negativ pentru Corsa este înregistat la capitolul compartimentare. Locul pentru pahare sau sticle este plasat în spatele frânei de mână şi aşezarea unui obiect acolo se face pe bază de intuiţie. Există un suport flexibil pe bord bazat pe o bretea de cauciuc, dar prima impresie dacă te sui cu un pahar de cafea este că va trebui să-l ţii în mână pe tot parcursul cursei. Există un port de USB şi un auxiliar aproape de un spaţiu în care poate fi pus telefonul mobil fără teama că acesta va zbura prin maşină la prima cursă.

Cineva, acolo sus, te urmăreşte

Conectivitatea este mult îmbunătăţită faţă de modele anterioare şi se bazează pe o tabletă care asigură legătura în bune condiţii. Opel a implementat şi un sistem de asistenţă avansat denumit OnStar. Acesta permite asistenţa SOS automată în caz de accident, dar şi monitorizarea automobilului prin intemediul smartphoneului. Mai precis asistenţa în caz de furt cu ajutorul monitorizării prin GPS, dar şi dezactivarea voluntară a motorului în timpul mersului. Sistemul OnStar permite accesarea automobilului la distanţă prin intermediul telefonului pentru interogarea computerului de bord cu privire la parametrii motorului. În plus, poţi afla unde ţi-ai lăsat maşina sau dacă este încuiată. OnStar este capabil să transmită în service date despre maşina ta în cazul în care s-a aprins vreun martor în bord şi să consulte părerea unui mecanic cu privire la gravitatea problemei. Partea neplăcută este că odată cu activarea OnStar te afli practic sub urmărire, partea bună este că producătorul dă asigurări că acesta poate fi dezactivat cu o simplă apăsare de buton.


Avantaje

- tehnologie

- consum redus

- funcţia OnStar

Dezavantaje

- preţul pentru full-option

- compartimentarea interioară

- zgomotul motorului


 

CIFRE

- 177 de km/h, viteza maximă pe care o poate atinge Corsa 1.3 CDTI

- 4 litri/100 de km consumul real mixt, 3,8 litri/100 de km consumul producătorului

- 12,3 secunde, sprinul până la 100 km/h pentru motorul diesel de 95 de cai putere

×