x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie România, în topul celor mai apreciate destinaţii de turism

România, în topul celor mai apreciate destinaţii de turism

de Elena Stan    |    04 Sep 2014   •   19:35
România, în topul celor mai apreciate destinaţii de turism
Sursa foto: Marin Raica/Intact Images
Cele mai promovate ţari din ofertele agenţiilor de la noi sunt Grecia, Turcia şi Bulgaria
România ocupă locul 67 în topul celor mai apreciate destinaţii de turism din lume, care cuprinde 84 de ţări, primul loc fiind ocupat de Costa Rica, conform unui studiu realizat la nivel mondial referitor la piaţa de profil The Global Tourism Monitor. Clasamentul celor mai apreciate destinaţii turistice a fost realizat în funcţie de experienţa turiştilor şi de gradul în care aceştia ar recomanda ţara respectivă potenţialilor vizitatori. Costa Rica a obţinut cel mai ridicat scor la nivel mondial, 63 de puncte, la polul opus situându-se Tunisia. România a obţinut scorul de 26 chiar dacă numai 1% dintre străini au văzut, în ultimele 12 luni, oferte de vacanţă sau alte modalităţi de promovare pentru ţara noastră. În schimb, destinaţiile pe care românii le-au întâlnit cel mai des în ofertele operatorilor sunt Grecia (49%), Turcia (38%) sau Bulgaria (36%). În Europa, liderul clasamentului este Austria, urmată de Italia, Croaţia, Norvegia, Grecia  şi Marea Britanie. Spania se află abia pe locul opt în acest clasament, după Irlanda, dar înaintea Cehiei şi Suediei. Rezultatele studiului mai arată că nu întotdeauna cele mai recomandate destinaţii de vacanţă sunt şi cele mai promovate. Spre exemplu, doar 2% dintre participanţii la studiu au văzut reclame sau oferte de vacanţă pentru fruntaşa clasamentului, Costa Rica.

SUA, cele mai promovate
Potrivit studiului, continentul american oferă, de asemenea, şi ţara cu cea mai bună promovare turistică, SUA beneficiind de cea mai bună vizibilitate în rândul vizitatorilor. În ultimul an de la realizarea studiului, 13% dintre participanţi au văzut reclame sau oferte turistice pentru această destinaţie, promovată cel mai bine printre canadieni, brazilieni şi australieni. În Europa, în fruntea clasamentului se află Franţa, urmată de Turcia, Grecia, Italia şi Austria. Atât Franţa, cât şi Turcia beneficiază de o expunere ridicată în ofertele care se adresează românilor, România fiind în topul ţărilor în care aceste destinaţii au cea mai activă promovare. La nivel mondial, Franţa are cea mai mare notorietate ca destinaţie de vacanţă printre brazilieni, români şi canadieni, iar Turcia apare cel mai des în ofertele furnizorilor din România, Germania şi Rusia.
Studiul a fost realizat de Mercury Research împreună cu Asociaţia Global Market Research în prima jumătate a anului 2014, pe un eşantion de 23.116 de respondenţi din 26 de ţări din Europa, America, Asia-Pacific, Africa şi Orientul Mijlociu.


×