x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Statul, responsabil de turismul scump

Statul, responsabil de turismul scump

de Elena Stan    |    17 Mar 2011   •   19:53
Statul, responsabil de turismul scump
Sursa foto: Dan Marinescu/Jurnalul Naţional

156795-dm-20090709120707009.jpgReducerea TVA-ului la alimente, ta­rife mai mici la utilităţi şi taxele pe sa­larii la jumătate ar conduce automat la o reducere a preţurilor practicate de hotelierii din România. Nu este o cerinţă a sindicatelor sau partidelor din opoziţie, ci părerea şefului Direcţiei Generale Turistice din ministerul Elenei Udrea.

„În Bulgaria, nivelul TVA este de trei ori mai mic la produsele alimentare, nivelul preţurilor la toate utilităţile este simţitor mai mic decât în România, taxele pe salarii sunt la jumătate şi toate acestea puse la un loc duc la acele diferenţe de preţ blamate dintre hotelurile româneşti şi cele bul­găreşti. Nu e vina operatorului hotelier că preţurile sunt prea mari. Nu hotelierii sunt de vină pentru preţurile mari pe care le practică, ci sta­tul, care percepe taxe mai mari de­cât ţările din zonă”, a declarat Paul Mă­răşoiu, şeful Direcţiei Generale Tu­ristice din cadrul Ministerului Dezvol­tării Regionale şi Turismului (MDRT), prezent ieri la deschiderea Târgului de Turism „Holiday Market”.

Afirmaţia halucinantă vine ca un răspuns al autorităţilor române faţă de nemulţumirea celor mai mari touroperatori germani – TUI, ITS şi Deltour – faţă de  serviciile de proastă calitate şi de preţurile exagerat de mari practicate de hotelierii de pe litoralul românesc.
„Preţurile de pe litoral sunt puţin prea mari pentru gustul nostru. Preţurile sunt decisive în alegerea destinaţiilor de turism. România mai are de lucrat la calitatea produselor oferite. Turcia, spre exemplu, oferă preţuri foarte bune pentru servicii de calitate mult superioară. Problema­tică în momentul de faţă este mentalitatea hotelierului de a accepta ce­rinţele turistului german”, a de­clarat Detlef Hohne, director de produs pentru România al TUI. Mărăşoiu a adăugat că ministerul pe care îl reprezintă nu poate impune structura tarifară hotelurilor, însă crede că trebuie făcut ceva mai mult pentru impunerea unor rigori privind calitatea serviciilor.

El a spus că touroperatorul german TUI nu are nici cea mai mică intenţie de a se retrage din România, însă aşteaptă de pe litoral mai multă ri­gu­rozitate şi calitate în ceea ce priveşte condiţiile oferite turiştilor. „E simplu să plângi sau să negi când ceva nu este în regulă. Mai greu e să vii cu soluţii. Nu este nici cel mai prielnic moment pentru economie în vederea creării de facilităţi, nici cea mai feri­cită conjunctură, acestea fiind măsuri greu de digerat, dar care pro­duc efecte scontate pe termen lung”, a mai spus Mărăşoiu. Târgul de Tu­­rism „Holiday Market” se des­fă­şoară în perioada 17-20 martie la Palatul Parlamentului din Bucureşti, şi reuneşte peste 120 de expozanţi.

Potrivit touroperatorilor prezenţi, în perioada târgului aceştia oferă reduceri la pachetele vândute de până la 30%.

Alocarea plajei, eternul scandal
Cu o lună şi jumătate înainte de deschiderea sezonului estival şi în plină desfăşurare a licitaţiilor pentru închirierea plajelor, Ministerul Turismului vrea să recon­fi­gu­­reze fundamental criteriile de alocare a plajelor. „Trebuie reconfigurate fundamental criteriile de alocare a plajelor. Ne dorim să avem un reprezentant în Consiliul de Decizie privind atribuirea plajelor”, a spus Paul Mărăşoiu. „Vom solicita reorganizarea acestor licitaţii, pentru că mediul privat nu a fost consultat, aşa cum este legal la elaborarea criteriilor de atribuire. Nu e normal ca în con­tinuare Ministerul Mediului să se ocupe de acest lucru şi, din acest motiv, nu putem discuta de servicii de calitate pe litoral”, a spus Corina Martin, preşedintele ANAT.

×
Subiecte în articol: economia