x close

Inventatori pe băncile şcolii

0
Autor: Diana Scarlat 10 Oct 2010 - 00:00
Inventatori pe băncile şcolii Victor Stroe/Jurnalul Naţional


În timp ce bugetul pentru cercetare se subţiază în România din ce în ce mai mult, iar sindicaliştii protestează în stradă cerându-şi salariile, studenţii au în continuare idei geniale şi inventează lucruri pentru care companiile internaţionale ar plăti milioane de euro.

O astfel de invenţie îi aparţine lui Alexandru Pa­nica, student în anul al treilea la Universitatea Politehnica din Bucureşti, Facultatea de Ştiinţe Aplicate. Alexandru a creat o maşinuţă cu panouri solare care-şi păstrează energia neconsumată în acumulatori, funcţionând astfel şi după ce nu mai are sursa de energie. Există maşini electrice, proiecte ale unor companii, care au la bază ideea unei alimentări exclusiv electrice, dar sunt 100% dependente de o staţie de alimentare cu energie electrică, neavând nici o sursă de energie care să încarce acumulatorii fără să fie încărcate de la reţea. "Cel mai îndrăzneţ concept este al celor de la SEV (Solar Electrical Vehicles), care au înlocuit plafonul unui Prius (automobil turism hybrid) cu panouri solare. Compania SEV a reuşit astfel să mărească autonomia maşinii în modul electric, scăzând consumul de carburant fosil cu până la 60%, în funcţie de modul de şofare şi condiţiile meteo", explică Alexandru Panica, adăugând că proiectul lui presupune o autonomie mai mare decât cea a companiei SEV. "Fiind pasionat de domeniul maşinilor electrice, mi-am dorit să măresc autonomia. Acest sistem a fost gândit să fie alimentat 100% cu energie electrică, renunţându-se la combustibilii fosili. La macheta mea am montat o serie de celule fotovoltaice, cunoscute ca şi acele panouri solare regăsite pe acoperişurile caselor pentru producerea electricităţii", mai spune inventatorul.

Panourile solare, pe care studentul le-a cumpărat cu mare greutate de pe site-ul e-Bay, fiind imposibil de găsit în România, transformă razele Soarelui în energie electrică. "Nu produc o energie stabilă, pentru că amperajul şi voltajul variază, iar valorile oscilează în funcţie de mai mulţi factori, precum condiţiile meteo, expunerea directă sau indirectă la Soare şi temperatura de la suprafaţa celulei. Energia produsă de celulă este transferată în acumulatorul maşinuţei, în cazul în care maşinuţa staţionează în momentul expunerii la Soare. La rulare, aceasta este folosită pentru un plus de energie şi, implicit, autonomie. Aşadar, în staţionare, panourile încarcă acumulatorii, iar în rulare aduc un plus de autonomie", mai explică Alexandru.

Invenţia lui ar putea deveni o jucărie ecologică pentru copii, fără baterii, panourile putându-se monta pe maşinuţe, bărcuţe sau roboţei. Astfel s-ar reduce cantitatea de deşeuri provenite în urma utilizării bateriilor, iar jucăria n-ar mai avea nevoie de alte cheltuieli.

Aceeaşi tehnologie s-ar putea folosi şi pentru o maşină adevărată. "Principiul de bază rămâne valabil, cu diferenţa că pentru o maşină adevărată este nevoie de montarea câtorva piese în plus, precum un stabilizator de tensiune (punte redresoare) şi un controler de încărcare, care întrerupe curentul electric provenit de la panourile solare când bateria este încărcată la capa­citate maximă. Acest controler are rolul de a proteja bateria de supraîncărcare", explică studentul inventator. Ca şi ceilalţi tineri geniali pe care încă îi mai dau fa­cultăţile româneşti, Alexandru se pregăteşte pentru o piaţă a muncii unde nu e nevoie de CV-uri, ci de "vânători de capete". Iar dacă nu-şi va găsi în România un sprijin real pentru a-şi promova invenţiile, va pleca şi el într-o ţară care ştie să-şi plătească valorile.
Citeşte mai multe despre:   cariera

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



 
Afisari: 973


Mai multe titluri din categorie

FMI vrea să tergiverseze votarea legii falimentului personal

FMI vrea să tergiverseze votarea legii falimentului personal
Andrea Schaechter, şefa misiunii FMI în România, crede că legea va avea “un impact negativ” asupra pieţei financiare, dacă nu este bine pregătităFondul Monetar Internaţional vine astăzi la Bucureşti...

Francul elvetian VA RAMANE SCUMP pentru mult timp!

Francul elvetian VA RAMANE SCUMP pentru mult timp!
Moneda elvetiana isi va pastra pentru multe luni raportul de suprematie asupra Euro, considera expertii financiari citati de Tribune de Geneve.Decizia de a renunta la raportul fix de schimb cu Euro, de 1,20 CHF, a fost...

Fondatorul ALIBABA vrea o platformă pentru 2 miliarde de consumatori

Fondatorul ALIBABA vrea o platformă pentru 2 miliarde de consumatori
Jack Ma, fondatorul Alibaba Group, ajuns cel mai bogat om din China, și-a prezentat planurile de dezvoltare ale platformei de comerț electronic pe care a conceput-o. Într-un interviu pentru organizatorii Forumului...

Francul elveţian a depăşit 4,58 lei pe piaţa interbancară

Francul elveţian a depăşit 4,58 lei pe piaţa interbancară
Cursul de schimb al leului în raport cu francul elveţian a crescut puternic în această dimineaţă pe piaţa interbancară, pendulând între 4,5327 lei/franc în jurul orei 9,20 şi 4,5849 lei/franc la 11,50, iar...

Francul a ajuns la 4,5 lei. Ce soluţii sunt pentru românii cu credite în valută?

 Francul a ajuns la 4,5 lei. Ce soluţii sunt pentru românii cu credite în valută?
Francul elveţian a ajuns la maximul istoric de 4,5054 lei, suficient cât să pună gaz pe focul dezbaterilor privind creditele în monedă străină. În timp ce cei 75.000 de români îşi numără ultimii bani pentru...

FMI: Economia lumii e în cădere în 2015 şi 2016

FMI: Economia lumii e în cădere în 2015 şi 2016
Fondul Monetar Internaţional a înrăutăţit estimările de creştere a economiei mondiale la 3,5% în 2015 şi la 3,7% în 2016, comparativ cu un avans de 3,8% anul acesta şi 4% anul viitor, prognozate în octombrie,...

Falimentul personal, soluţie pentru criza francului. Deputaţii vor să voteze rapid legea insolvenţei personale

Falimentul personal, soluţie pentru criza francului. Deputaţii vor să voteze rapid legea insolvenţei personale
 Proiectul insolvenţei persoanelor fizice a devenit o prioritate pentru deputaţi după ce francul elveţian s-a întărit exagerat de mult în raport cu leul, deşi stă prin sertarele comisiilor de specialitate...

Francul elveţian ajunge la un nou MAXIM ISTORIC: 4,47 lei/franc

Francul elveţian ajunge la un nou MAXIM ISTORIC: 4,47 lei/franc
Francul elveţian a continuat să se aprecieze, luni, faţă de leu pe piaţa din România, iar Banca Naţională a României a calculat un curs de 4,4716 lei/franc, cu 4,88 bani (1,1%) peste cel din şedinţa de vineri,...

Cum putem scăpa de creditele în franci

Cum putem scăpa de creditele în franci
Ministerul de Finanţe şi Banca Naţională a României caută soluţii pentru a veni în ajutorul românilor care au credite în franci elveţieni, după ce cursul leu-franc a sărit în aer în urma deciziei băncii...

75 de mii de români sub ȘOCUL CREDITELOR în franci elvețieni, NICI UN PROTEST LA AMBASADADA ELVEȚIEI

75 de mii de români sub ȘOCUL CREDITELOR în franci elvețieni, NICI UN PROTEST LA AMBASADADA ELVEȚIEI
Socul liberalizarii francului elvetian, desprins de rata fixa fata de euro, a lovit si in Romania pe cei cu credite in moneda elvetiana. Banca Nationala  a Romaniei a furnizat informatii despre ponderea acestor ...

Francul elvețian pune Europa cu roţile în sus

Francul elvețian pune Europa cu roţile în sus
Renuntarea la paritatea de 1,20 franc elvetian/euro a rasturnat intr-o zi bugetele a sute de mii de familii din Estul Europei.Masura luata de Banca Nationala a Elvetiei a intarit brusc francul elvetian cu circa 20 la...

150.000 de români s-au fript cu francul elveţian. Moneda a ajuns mai tare decât euro. S-a vândut şi cu 6 lei, la Bucureşti

150.000 de români s-au fript cu francul elveţian. Moneda a ajuns mai tare decât euro. S-a vândut şi cu 6 lei, la Bucureşti
Românii care au credite în franci elveţieni au avut parte ieri de o ştire care i-a îngrozit. O mişcare surpriză venită de la Banca Centrală a Elveţiei (care nu a mai dorit să-şi lege propria monedă de euro)...

7 lei/auto – taxa pe Comarnic-Braşov. Cei 53 de km de autostradă vor avea 10 km de tunel

7 lei/auto – taxa pe Comarnic-Braşov. Cei 53 de km de autostradă vor avea 10 km de tunel
Galerie Foto Construcţia autostrăzii Comarnic - Braşov de către consorţiul Vinci - Strabag – Aktor cu un traseu de 53 de kilometri este programată să dureze patru ani iar operarea şi întreţinerea acesteia se va face de...

Francul elveţian, la un nivel record faţă de euro! Ce decizie a luat Banca Naţională a Elveţiei

Francul elveţian, la un nivel record faţă de euro! Ce decizie a luat Banca Naţională a Elveţiei
Francul elveţian s-a apreciat, azi, cu aproape 30% în raport cu moneda euro, după ce Banca Naţională a Elveţiei (BNS) a abandonat pragul de 1,20 franci pentru un euro, pe care l-a practicat în ultimii trei ani....

Banca Mondială: România va înregistra o creştere economică de 2,9% în 2015

Banca Mondială: România va înregistra o creştere economică de 2,9% în 2015
Banca Mondială estimează că economia românească va creşte cu 2,9% în acest an, după un avans de 2,6% în 2014, potrivit raportului "Global Economic Prospects" publicat azi de instituţia financiară...