Intensitatea cu care IMM-urile folosesc tehnologia informationala este redusa, cu toate ca aceasta a patruns in activitatea lor cotidiana. Internetul este folosit mai ales pentru obtinerea informatiilor de afaceri si pentru posta electronica.
Aproape 82% din firmele mici si mijlocii au calculatoare, potrivit unui sondaj realizat de organizatia patronala a acestora, Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR). "Dotarea cu calculatoare a firmelor mici si mijlocii se apropie de media tarilor europene (90%), dar intensitatea utilizarii acestora este sub nivelul mediu al acestora", apreciaza Ovidiu Nicolescu, presedintele Consiliului.Si daca nici macar Internetul nu este folosit pentru a capata informatii de piata, comenzile de cercetare de piata devin si mai putin plauzibile. Mai mult, Internetul nu este folosit pentru tranzactii, contracte sau plati decat de 19,6% dintre firmele chestionate si nu stim cu precizie daca este vorba de tranzactii si plati efective sau doar de schimburi de informatii despre acestea.
S-AU SISTAT BONIFICATIILE
|
Oficialii CNIPMMR au protestat fata de decizia guvernamentala a sistarii acordarii de bonificatii de dobanda la creditele Eximbank destinate activitatilor de export, mentionand ca bonificatiile respective stimulau exporturile si eliberau disponibilitati de finantare inclusiv pentru informatizare. Bugetul de stat nu va mai suporta, ca pana acum, 50%-60% din cheltuielile cu dobanzile exportatorilor clienti ai Eximbank. Hotararea a fost justificata cu argumentul ca bonificatiile la dobanda reprezinta un ajutor de stat si contravin legislatiei europene. Aproximativ 250 de dosare care solicitau bonificatii, aflate in analiza, urmeaza sa fie restituite solicitantilor. Reprezentantii CNIPMMR sunt nemultumiti si de faptul ca rectificarea bugetara a redus bugetul alocat sprijinirii IMM-urilor cu 5 milioane de lei (50 de miliarde de lei vechi).
|
PRODUSE
|
Putin peste 30% din firmele mici si mijlocii si-au imbogatit oferta cu produse si servicii noi, 21% si-au innoit "abordarile manageriale si de marketing" si tot pe-atatea au facut demersuri pentru innoirea tehnologiilor, potrivit unui sondaj al CNIPMMR, menit sa masoarea eforturile de inovare ale IMM-urilor in perspectiva cresterii competitivitatii. Toate aceste innoiri par doar sa amelioreze veniturile firmelor mici si mijlocii, doar 10% dintre acestea putand afirma ca 51% din cifra de afaceri provine din produse si servicii noi. Cele mai multe firme (22,4%) fie nu au inregistrat nici un efect al innoirilor asupra vanzarilor (mai ales pentru ca innoirile au lipsit), fie au obtinut cel mult 20% din cifra de afaceri din produse noi.
|