Ora Pământului a fost sărbătorită sâmbătă de milioane de oameni din 4.000 de oraşe ale lumii. În România, în nouă oraşe s-a oprit iluminatul stradal şi al instituţiilor publice.
Bucureşti, Botoşani, Braşov, Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, Tulcea, Târgovişte şi Sfântu Gheorghe sunt oraşele care s-au alăturat în mod oficial campaniei Earth Hour de anul acesta. Peste 30 de companii au comunicat mesajul campaniei către angajaţii şi clienţii lor şi au întrerupt iluminatul la sediile din Bucureşti şi din ţară. Vodafone România a trimis peste 2 milioane de SMS-uri abonaţilor săi, cu mesajul Earth Hour. Grupul Lafarge a oprit pentru o oră funcţionarea utilajelor din uzinele de ciment, balastierele şi staţiile de betoane din România. UTV a întrerupt emisia timp de o oră.
La Bucureşti, Casa Poporului, Ateneul Român, Teatrul Naţional, Primăria, Ministerul Agriculturii, Muzeul Naţional de Artă, Opera, Hotelul Intercontinental şi Magazinul Cocor au stins lumina la ora 20:30 fix. Diminuarea iluminatului în Piaţa Constituţiei a permis celor peste 600 de voluntari şi susţinători WWF să formeze, cu lumânări, numărul 60, simbolul evenimentului. Trupa Sistem a susţinut un spectacol unplugged.
Astroclubul Bucureşti, prezent la eveniment cu un telescop, a atras sute de oameni, curioşi să observe corpurile cereşti pe care de obicei nu le pot vedea din cauza poluării. Deşi economiile făcute în timpul Orei Pământului nu au fost semnificative, după cum a afirmat Octavian Lohan, directorul dispeceratului energetic din Transelectrica, evenimentul a arătat că românii se pot mobiliza pentru un eveniment ecologist important.
"Pentru noi, cea mai mare reuşită a acestei campanii a reprezentat-o participarea oamenilor în număr atât de mare. Oamenii au înţeles că participarea la Earth Hour este un mod simplu de a arăta că împreună putem transmite un mesaj puternic despre nevoia de acţiune împotriva schimbărilor climatice, cu atât mai mult cu cât anul 2009 este unul crucial pentru politicile de climă", a declarat Luminiţa Tănasie, director de program WWF România. Jurnalul Naţional a fost partener media al campaniei Ora Pământului.
1.000 DE CLĂDIRI SIMBOLICE
Aproape 1.000 de clădiri simbolice din lume, între care Piramidele din Gizeh, Acropole, Big Ben, Turnul Eiffel, Opera din Sydney, clădirile europene din Bruxelles, Empire State Building sau statuia lui Iisus de pe muntele Corcovado au participat la Ora Pământului, stingând lumina timp de 60 de minute. trupa Coldplay a susţinut un concert la Abu dhabi în onoarea evenimentului.
Citește pe Antena3.ro