x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Udrea plăteşte doar pentru studii

Udrea plăteşte doar pentru studii

02 Aug 2010   •   00:00

Frunza va fi păstrată şi eventual va fi uşor modificată



Proaspăt sosită în ţară de la Paris, Elena Udrea, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, încearcă să paseze răspunderea în privinţa frunzei buclucaşe din logoul noului brand de ţară al României.

Udrea a explicat că rolul său este doar de a asigura cadrul legal şi că, deşi în opinia sa personală "există similitudini evidente" între frunza din logo şi simbolul folosit de o companie britanică de transport, experţii trebuie să se pronunţe asupra desenului. "Dumneavoastră sunteţi cei care vor decide. Aşa cum veţi decide, noi aşa vom proceda", s-a adresat Udrea reprezentanţilor consiliului, din care fac parte George Copos, Radu Ena­che, proprietarul lanţului hotelier Continental, şi foştii secretari de stat în Ministerul Turismului Lucia Mo­ra­riu şi Nicu Rădulescu. Ea a repetat că instituţia pe care o conduce nu va face nici o plată dacă se va dovedi că desenul logoului pentru noul brand turistic al României nu este original. Astfel că acum toată greutatea deciziei în privinţa brandului de ţară este pe umerii comisiei ministeriale de la instituţia condusă de Udrea.

La comisie a participat şi pedelistul Gheorghe Flutur, preşedintele Consiliului Judeţean Suceava. Flutur a declarat înaintea şedinţei că nu ar trebui să renunţăm la frunză. "De ce să renunţăm? Noi, românii, ne tă­iem mereu singuri craca", a spus Flutur. În acelaşi timp, Elena Udrea s-a re­zumat să spună că doar frunza este singura problemă a logoului şi că, pe toată durata, proiectul a fost perfect legal şi transparent.

Consiliul de Brand a recomandat păstrarea frunzei din identitatea vi­ziuală a brandului turistic şi eventual modificarea uşoară a acesteia, a declarat Paul Mărăşoiu, membru al Consiliului. "Consiliul de Brand e pe deplin de acord cu soluţia propusă de THR-TNS şi îşi asumă pe de-a-ntre­­gul concluziile procesului de creare a brandului. Având în vedere similitudinile dintre cele două frunze, este în derulare un proces juridic de eva­luare a acestei situaţii", a spus Mă­răşoiu. El a adăugat că, în cele câ­te­va ore de dezbateri, Consiliul a de­ru­lat întreg procesul de creare a bran­du­lui şi nu a găsit nici un viciu, fiecare eta­pă a cercetării de piaţă des­fă­şu­rân­du-se în perfectă cunoştinţă de cau­ză. "Vom păstra, cu mici îm­bu­nă­tăţiri, aceeaşi structură încât să ie­şim de sub orice formă de ameninţare ju­ridică", a precizat Mărăşoiu. El a sub­liniat că, dacă nu vor apărea pro­ble­me din punct de vedere juridic, frun­za va fi păstrată în forma de acum. "Dacă pot apărea probleme legale, logoul poate fi uşor alterat", a adăugat el.

Udrea nu a risipit nici unul dintre du­biile care planează asupra contrac­tu­lui. Jurnalul Naţional a scris că fir­ma de sondare CSOP a primit un con­tract pentru un sondaj de opinie rea­lizat pe un eşantion de 1.200 de oa­meni în România. Andrei Muşetescu, re­prezen­tantul THR în România, este şi director al CSOP. "CSOP a lu­crat pentru TNS, pentru ceea ce a în­sem­nat un sondaj pe piaţa din România. Compania a lucrat cu firme originare din celelalte ţări sondate şi era firesc să fie aşa, pentru că nu puteau să desfăşoare ei atâta logistică în fiecare din ţările respective. Nu cunosc mai multe detalii şi cred că este un subiect artificial, fiind vorba despre o relaţie comercială între două companii, în care ministerul nu are nici un amestec", a declarat Udrea, într-un interviu acordat Mediafax. Ea a mai spus că mi­nisterul poate plăti doar pentru partea de cercetare aferentă brandului tu­ristic, nu şi pentru cea de creaţie.

Pe de altă parte, PSD şi PNL şi-au ex­primat ieri disponibilitatea de a susţine o eventuală comisie de anchetă care să investigheze modul în care au fost cheltuiţi banii pentru realizarea brandului şi a logoului de ţară.

×
Subiecte în articol: observator