x close
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Udrea, mai scumpă decât Ridzi

0
Autor: Dan Constantin 17 Iul 2009 - 00:00
Udrea, mai scumpă decât Ridzi Dragoş Stoica/Jurnalul Naţional


"Cazul Ridzi este doar vârful aisbergului", declara misterios şi ameninţător Traian Băsescu, marţi după-amiază, la învestirea în funcţie a noului ministru al Tineretului şi Sportului. Discursul şefului statului lasă să se înţeleagă că "trocul" imagine-bani publici este mult mai amplu, are şi alţi protagonişti. "Şi fiica mea, alături de alţi politicieni, ar fi trebuit să meargă să-şi dea darul la televiziuni." Ceea ce au şi făcut. Monitorizările arată că printre cele mai vizibile personaje politice în aprilie, mai şi iunie au fost Monica Ridzi, Elena Băsescu şi Elena Udrea.



Când Ridzi declara în vârtejul scandalului că la alte ministere e jaf de bani şi că după ea vor urma şi alte ţinte, mulţi au intuit că este vorba de Ministerul Turismului şi titulara portofoliului, Elena Udrea.

Investigaţiile Jurnalului Naţional pe care începem să le publicăm arată că această instituţie, nou apărută în structura Guvernului în ianuarie 2009, cheltuieşte într-o veselie fonduri uriaşe, având însă o maximă grijă pentru păstrarea aparenţelor legale. Sunt însă multe cazuri când aceste acţiuni plătite de la buget, deci din banii contribuabililor, ridică suspiciuni.

Ceea ce se întâmplă la acest minister aduce cu zicala - obrazul subţire cu cheltuială se ţine. Iar doamna ministru este în atenţia televiziunilor, îşi promovează imaginea având ca fundal acţiuni de promovare a turismului românesc.

TENIS CU 88.000 DE EURO
Ieri, dna ministru a dat amănunte despre campania de publicitate pe piaţa internaţională, care era estimată la 5.646.900 de lei (fără TVA), adică la peste 1,3 milioane de euro. Două televiziuni internaţionale (Eurosport şi CNN) sunt câştigătoarele contractului, partea leului - de circa 1 milion de euro fiind a canalului paneuropean de sport.

Am solicitat pe parcursul negocierii acestui contract mai multe informaţii din partea MT, dar am fost mereu amânaţi la răspunsuri, deşi ele ar fi fost, în mod normal, lesne de dat. Astfel se aprinde beculeţul suspiciunii, al îndoielilor. Răspunsurile au sosit abia ieri, la ora 15:54, poate pentru a nu le spune şi public la conferinţa de presă a Elenei Udrea programată la ora 16:00.

Primele neclarităţi legate de acest contract au apărut în zilele evenimentului de promovare "România, land of choice" de la Paris din 5 iunie 2009. Doamna ministru a fost atunci vedeta zilei pe micile ecrane; jucând tenis cu Ilie Năstase în faţa Primăriei Parisului a anunţat şi campania pe canalul paneuropean de sport. Eurosport difuza deja clipul "Land of choice" şi la întrebările privind costul lor, doamna ministru a spus foarte clar - nu-i din banii ministerului, nu ne costă nimic. Nu a costat atunci, dar acum, acelaşi post, ghici ciupercă-ntr-un picior, va încasa milionul de euro. Asupra acestui contract vom reveni însă după ce vom diseca "evenimentul de la Paris".

Caietul de sarcini şi solicitarea de ofertă pentru evenimentul de la Paris au fost făcute în mare grabă. Atât de mare, încât elementele de calendar arată că selecţia de oferte era deja rezolvată înainte de deschiderea plicurilor. Astfel, oferta în plic sigilat se deschidea după ora 10:00, la data de 2 iunie 2009. Adică, într-o marţi; 5 iunie cădea vineri.

Aşadar, fericitul câştigător urma să rezolve în două zile tot ceea ce ţinea de transportul la Paris al grupului folcloric (14 persoane plus patru delegaţi agenţie!!) cazarea grupului, organizarea unei cine festive vip la un restaurant select pentru 100 de invitaţi, găsirea a 10 promoteri şi 10 hostess pentru eveniment. Plus, evident, dotările necesare evenimentului: bannere, 12 roll-up cu dimensiuni 1x2 m; materiale promoţionale personalizate, tricouri, 500 mingi de tenis, invitaţii personalizate şi expedierea lor.

Totul în două zile, până la 5 iunie, vineri. Crede cineva că era posibil de realizat evenimentul fără ca cel care se angaja să nu fi ştiut dinainte că îl câştigă?

Pentru a arăta mascarada licitaţiei, avem dovezi că la organizarea evenimentului a lucrat efectiv doamna Mihaela Mihet, angajată la Reprezentanţa de Promovare Turistică de la Paris din subordinea M.T. Domnia sa racola hostess şi promoteri încă din 29 mai, stabilindu-le şi suma de 100 de euro pentru prestaţia din 5 iunie. Repetăm, oferta se deschidea după ora 10:00, la 2 iunie, comisia fiind reunită la ora 12:00, potrivit actelor publice difuzate de Minister.

Toată acţiunea a costat 88.000 de euro, potrivit declaraţiei doamnei ministru, care a fost filmată şi răsfilmată în acea zi de televiziuni. La acţiune erau anunţaţi Ilie Năstase, şi Nadia Comăneci şi Gheorghe Hagi. În caietul de sarcini a fost specificat în mod expres capitolul "onorarii pentru personalităţile invitate". Ilie Năstase a declarat că nu a luat nici un ban pentru participarea la eveniment. Nadia şi Hagi nu au confirmat nici ei încasarea de onorarii.

După ce am pus întrebările legate de evenimentul de la Paris, costurile acestuia au început să scadă. În răspunsul primit ieri la redacţie, oferta financiară a câştigătorului a avut un nivel de 73.992 de euro. Să reţinem că Elena Udrea declarase că evenimentul costase 88.000 de euro. O "bagatelă" de vreo 14.000 de euro în plus. Mărunţiş. Acum, precizează că factura emisă de societatea prestatoare ar fi de 55.000 fără TVA. (Cu TVA se ajunge la 65.450 de euro).





Personalităţile încasau 28.650 de euro, dar, precizează ministerul, "suma facturată a fost diminuată, printre altele, şi cu onorariul cuvenit lui Gheorghe Hagi". Cum rămâne cu onorariul lui Ilie Năstase, care, repetăm, a spus că nu a pretins nici un ban pentru eveniment? Pentru hostess şi promoteri erau "rezervaţi" 6.000 de euro, deşi cea care a acceptat oferta financiară, fiind implicată direct în evenimentul de la Paris, "racola", 10 hostess şi 10 promoteri cu 100 de euro (!!).

Ca şi în cazul Ridzi cu faimosul 2 Mai, dna ministru a cumpărat un eveniment care evident a fost supramediatizat. De la faţa locului, din Piaţa Primăriei pariziene au fost făcute transmisii în direct pe televiziuni. Întâmplător, Elena Udrea ne-a amintit că suntem în campania electorală pentru europarlamentare şi apărea ca lider harnic al PDL, votant la Paris. Era o parte a aisbergului condamnat de tutorele ei politic, Traian Băsescu, în faimoasa zi de 14 iulie.

PLĂŢI LA ZIARIŞTI
Trocul imagine-bani publici este la el acasă în ministerul doamnei Udrea. Domnul Băsescu ştia încă de la 29 mai de sifonarea banilor către televiziuni. Evenimentul de la Paris a fost "încărcat" la factură cu 8.850 de euro cu TVA, "sumă ce include cheltuielile de cazare, transport, asigurări de călătorie şi diurna" pentru ziarişti, după cum precizează ministerul în răspunsul către Jurnalul Naţional.

Aşadar, dna Udrea i-a avut pe ziarişti practic "salariaţii" ei pe perioada deplasării la Paris. Ea a fost, cum spuneam, supramediatizată. Ce reacţie vor avea CNA, Agenţia de monitorizare a presei, asociaţiile profesionale ale jurnaliştilor? Domnul Traian Băsescu a vrut să o remanieze imediat pe Ridzi când a aflat că duce banii publici la media. Dar dansul cu bani publici făcut de Elena Udrea cum va fi sancţionat?

LA FRANCE, MON AMOUR
Întâmplător, de Ziua Franţei a fost ghilotinată şi doamna Ridzi Monica Iacob; la Paris, la 5 iunie s-a făcut lansarea pe Eurosport a clipului România - The Land of choice. Totul este legat de filiera franceză pe care apar coincidenţe multe, prea multe pentru a fi întâmplătoare. Spotul publicitar a fost realizat de BRD-Société Générale. Gratuit, după cum precizează Elena Udrea. Parteneriatul cu banca franţuzească şi Ministerul Turismului a avut ca rezultat producţia spotului de agenţia oficială a BRD, ADDV Euro RSCG, avându-i ca protagonişti pe Nadia Comăneci, Ilie Năstase şi Gheorghe Hagi.

Având acest spot şi nici o obligaţie financiară faţă de BRD, care a suportat toate costurile respective, ministerul a trecut la etapa a 2-a, găsirea canalului media. Evident, a fost tot un canal francez, Eurosport fiind proprietatea postului TF1, în care principal acţionar este grupul Bouygue, cu interese şi în România.

CÂŞTIGĂTORII LA VREME DE CRIZĂ
Ne întrebăm ce câştigă BRD din livrarea gratuită a spoturilor către Ministerul Turismului? Este o întrebare pe care şi-o pun probabil cu acuitate acţionarii băncii. Noi putem să semnalăm încă o coincidenţă. Elena Udrea este un client al BRD, de unde a luat un credit de 3,2 milioane de euro, scadent în 2009. Venind criza, clientul a reuşit, ca mulţi alţii, amânarea cu un an al rambursării. Şi banca, şi clientul şi-au făcut evident socotelile, astfel încât să nu iasă nimeni în pagubă. Mai ales că acum, între instituţia condusă de Elena Udrea şi bancă sunt relaţii de parteneriat.

Ne întoarcem la procedura de atribuire a campaniei pentru promovarea internaţională ale cărei caracteristici au fost publicate la 23 iunie 2009, după ce ministrul făcuse dese referiri până atunci. Nu înţelegem cum au reuşit cei de la MT să aloce un cost estimat, fără TVA, de fix 5.646.900 RON? Am înţeles că erau presaţi de timp să înceapă promovarea turistică în miezul verii, dar reţinem că spoturile se vor difuza abia de la 1 august, nu 15 iulie, cum se stabilise iniţial.

La fel, nu este clar de ce în anunţul de atribuire se specifică faptul că "nu au existat datele tehnice ale spoturilor înainte de realizarea acestora", deşi spotul era gata încă de la sfârşitul lunii mai, iar anunţul a fost publicat la 23 iunie, şi spotul fusese deja difuzat pe Eurosport!

200.000 DE EURO PENTRU REALITATEA
Pentru "stimularea turismului", ministerul s-a acoperit cu un contract şi pentru virarea unei importante sume de bani de postul Realitatea, patronat de "mogulul cel rău ", duşmanul lui Traian Băsescu. Pentru inserarea unei imagini de două secunde cu sigla MT la emisiunea "All inclusive", doamna ministru plăteşte postului Realitatea nu mai puţin de 832.162 de lei.

Adică 200.000 de euro. Elena Udrea se bucură, întâmplător, de un tratament corespunzător, orice pas al ei fiind tratat ca un mare eveniment.

Acestea sunt câteva fapte din povestea financiară scrisă cu bani publici de harnicul ministru Elena Udrea.
Citeşte mai multe despre:   special,   iunie,   ministru,   udrea,   ministerul,   paris ,   ilie năstase,   elena,   evenimentul

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Afisari: 2232


Mai multe titluri din categorie

Copilul Nae Lăzărescu fura cireşile lui Arghezi

De mare succes s-a bucurat ediţia de colecţie “Jurnalul lui Nae şi al lui Vasile”, s-au tras mai multe tiraje, devenise acest jurnal cu întâmplări din viaţa celor doi comici chiar programul de sală la...

„Dacă nu trage nimeni pentru ţară, şi fiecare e pentru el, tot mai rău o să fie”

„Dacă nu trage nimeni pentru ţară, şi fiecare e pentru el, tot mai rău o să fie”
Galerie Foto Vă prezentăm astăzi o nouă poveste din şirul de interviuri document pe care îl realizăm cu români care s-au născut odată cu România Mare, şi sunt mândri de asta. Oameni care au trecut prin viaţă atât de...

Şomajul era de trei ori mai mare. Câţi oameni nu munceau în România

Şomajul era de trei ori mai mare. Câţi oameni nu munceau în România
Acum 25 de ani, şomajul din România era de trei ori mai mare decât în prezent. Asta în condiţiile în care şi populaţia ţării era mult mai numeroasă: 23 de milioane trăiam atunci în România, faţă de 19 mi...

1993: Anul în care s-a născut Jurnalul. Tu ce făceai acum 25 de ani? (8)

1993: Anul în care s-a născut Jurnalul. Tu ce făceai acum 25 de ani? (8)
Galerie Foto La începutul vieții. Sau la începutul carierei. La școală sau aproape de examenele de maturitate. Sunt doar câteva dintre răspunsurile oferite de oamenii care au schimbat fața României în ultimii 25 de ani....

Mama şi fiul, nascuţi fix pe 7 iunie, de ziua Jurnalului

Mama şi fiul, nascuţi fix pe 7 iunie, de ziua Jurnalului
Ce coincidenţă! Sunt născută pe data de 7 iunie, şi după 34 de ani, aţi apărut voi, JURNALUL NAŢIONAL, un nou concept în presa scrisă, şi o nouă provocare pentru mine ca profesionist. Atunci am hotărât sa...

Mădălina Manole a fost abordată de compozitorul fost soţ la coadă la lapte

Mădălina Manole a fost abordată de compozitorul fost soţ la coadă la lapte
“Jurnalul”  a lansat tot felul de iniţiative gazetăreşti în premieră, a inventat tot el ediţiile de colecţie. Era 1995 şi prima ediţie de colecţie a fost cu Mădălina Manole, “Jurnalul Mădălinei...

1993: Anul în care s-a născut Jurnalul. Tu ce făceai acum 25 de ani? (7)

1993: Anul în care s-a născut Jurnalul. Tu ce făceai acum 25 de ani? (7)
La începutul vieții. Sau la începutul carierei. La școală sau aproape de examenele de maturitate. Sunt doar câteva dintre răspunsurile oferite de oamenii care au schimbat fața României în ultimii 25 de ani....

Un pensionar care nu-și recunoaște semnătura a încheiat protocolul Înaltei Curți cu SRI

Un pensionar care nu-și recunoaște semnătura a încheiat protocolul Înaltei Curți cu SRI
Galerie Foto Protocolul de cooperare dintre SRI, Parchetul General și Înalta Curte de Casație și Justiție, încheiat în 2009, poartă semnătura și ștampila președintelui Instanței Supreme, judectorul Nicolae Popa, deși...

La 100 de ani, vede viitorul României într-o lumină mai bună decât mulți alții

La 100 de ani, vede viitorul României într-o lumină mai bună decât mulți alții
Galerie Foto Continuăm astăzi seria de interviuri-document cu cei care au împlinit sau împlinesc în 2018 venerabila vârstă de 100 de ani, români care s-au născut odată cu România Mare şi care sunt martorii vii ai...

Adrian Vasilescu: Anul acela a fost greu. Chiar foarte greu

Adrian Vasilescu: Anul acela a fost greu. Chiar foarte greu
Galerie Foto “Acum 25 de ani eram redactor șef la Curierul Național”. Echipa redacțională o formau două grupuri distincte de jurnaliști: unii cu experiență și cu notorietate în presa românească; alții tineri și...

Autonomia Ținutului Secuiesc, pe românește

Autonomia Ținutului Secuiesc, pe românește
Galerie Foto După ce în episodul trecut al serialului nostru am vorbit cu reprezentanții maghiarilor din Ținutul Secuiesc care şi-au exprimat punctul de vedere referitor la autonomie, astăzi e rândul unor exponenţi ai...

Copiii fac primii paşi din instinct

Copiii fac primii paşi din instinct
(De ce e greşit să forţezi mersul copiilor) Iubirea de copii îi îndeamnă pe părinţi să fie foarte atenţi cu dezvoltarea micuţilor, apar chiar îngrijorări privind eventuale întârzieri în primii paşi,...

Premierul Italiei care a rupt alianţa cu Hitler

Premierul Italiei care a rupt alianţa cu Hitler
Majoritatea presei s-a mirat că Jurnalul a făcut un interviu cu prinţul Badoglio, în exclusivitate. Cine era frumosul italian de circa 45 de ani, interlocutorul nostru în interviu? Am profitat că prinţul Badoglio...

1993: Anul în care s-a născut Jurnalul. Tu ce făceai acum 25 de ani? (6)

1993: Anul în care s-a născut Jurnalul. Tu ce făceai acum 25 de ani? (6)
Galerie Foto La începutul vieții. Sau la începutul carierei. La școală sau aproape de examenele de maturitate. Sunt doar câteva dintre răspunsurile oferite de oamenii care au schimbat fața României în ultimii 25 de ani....

“Irlandezul din Carpaţi”, din Guvernul lui Cioloş, în afaceri cu statul lui Dăncilă

“Irlandezul din Carpaţi”, din Guvernul lui Cioloş, în afaceri cu statul lui Dăncilă
Galerie Foto Un fost consilier din Guvernul Cioloş derulează, printr-una dintre companiile la care este asociat, contracte cu statul. Şi nu este vorba despre un simplu consilier, ci despre celebrul personaj cunoscut sub numele de ...
Serviciul de email marketing furnizat de