La târgul de turism de la Chișinău, standul României a avut mare succes, încă din prima zi a evenimentului. România promovează, pentru piața de peste Prut, toate formele de turism, dar în special stațiunile balneoclimaterice, Litoralul, Delta Dunării, turismul cultural și ecumenic.
Numărul de turiști din Republica Moldova a fost în creștere în ultimii trei ani, conform statisticilor, iar târgul din aceste zile pare să anunțe o nouă creștere. Standul României face furori la cea de-a 22-a ediție a târgului "Tourism. Leisure. Hotels”, de la Chișinău, cu demonstrații de tratament cu aerosoli, concursuri cu premii, degustări de vinuri și mâncăruri tradiționale românești. Sunt prezenți cu oferte 22 de expozanți: patru consilii județene, Asociația Litoral - Delta Dunării și alte Asociaţii de Promovare din România – Prahova, Tuşnad, Covasna, Govora, Băile Felix, dar și mai multe agenții de turism, hotelieri și alte firme românești. “Am observat un interes deosebit pentru România. Sperăm la o creștere a numărului de turiști veniți din Republica Moldova. Promovăm toate formele de turism, dar în special turismul balnear, religios, cultural și, bineînțeles, Litoralul, Delta Dunării și stațiunile montane”, a declarat, pentru Jurnalul Național, Cristina Tărteaţă, secretar de stat în Ministerul Turismului.
Peste 20.000 de turiști pe Litoral
Asociația Litoral - Delta Dunării participă pentru a cincea oară la un târg de turism din Republica Moldova. „Numărul turiștilor din Republica Moldova este în creștere, iar anul trecut am avut peste 20.000 de turiști moldoveni pe litoral. Avem semnale foarte bune deja din prima zi, pentru că avem mai muți vizitatori la stand față de anii precedenți. Pot spune că e un interes crescut”, a explicat, pentru Jurnalul Național, Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Litoral – Delta Dunării. Reprezentanții Ministerului Turismului au discutat deja cu asociațiile profesionale, asociațiile de promovare și cu touroperatori, pentru viitoare colaborări. Asociația ghizilor turistici din Moldova a solicitat sprijin pentru formare profesională și strategii comune de promovare a ofertelor turistice. Evenimentul se desfășoară în perioada în perioada 06– 09 aprilie 2017.
Consider Moldova o piaţă strategică pentru destinaţiile turistice româneşti şi, încă din 2012, am demarat o campanie de atragere a interesului agenţiilor de turism din Moldova pentru Litoralul românesc şi Delta Dunării. Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Litoral – Delta Dunării
România participă la “Tourism. Leisure. Hotels” cu un stand de 60 mp, unde sunt organizate concursuri cu premii și degustări de vinuri şi mâncăruri tradiționale românești.