x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Petrolul, o echipă cât o comunitate: Veolia pariază pe Lupii Galbeni, pentru a dezvolta oraşul

Petrolul, o echipă cât o comunitate: Veolia pariază pe Lupii Galbeni, pentru a dezvolta oraşul

de Diana Scarlat    |    18 Sep 2017   •   08:24
Petrolul, o echipă cât o comunitate: Veolia pariază pe Lupii Galbeni, pentru a dezvolta oraşul

Un proiect comunitar mai puţin obişnuit pentru România, care are la bază cultura urbană a ultimelor decenii, este în plină desfăşurare la Ploieşti. CEO-ul companiei Veolia România a combinat strategiile de CSR cu cele sportive, pentru a lansa un nou concept. Investiţia masivă în echipa de fotbal a oraşului vizează dezvoltarea urbei, pe baza sportului şi a activităţilor care implică, în mod tradiţional, toată comunitatea. Devenit sponsor principal al echipei de fotbal Petrolul Ploieşti, care după faliment a retrogradat până în Liga a IV-a, Grupul Veolia lansează un proiect unic, pornind de la modelul pe care aceeaşi echipă l-a dat în anii 50, când a renăscut din propria cenuşă. Este prima strategie de acest fel care începe să fie implementată în România, pornind de la tradiţia oraşului şi a echipei care l-a reprezentat timp de şase decenii.

 

Echipa de fotbal Petrolul Ploieşti se pregăteşte să revină în Liga I de fotbal, pe care o va cuceri “pas cu pas”, aşa cum a explicat Mădălin Mihailovici - CEO-ul companiei Veolia România, sponsor principal al echipei ploieştene. Falimentul a dus echipa oraşului Ploieşti în Liga a IV-a, dar în ultimul an şi jumătate s-a simţit o revenire. Cele mai vizibile performanţe s-au realizat de când echipa beneficiază de sprijinul sponsorului Veolia România. Manager cu rezultate notabile şi obişnuit să construiască strategii de revenire din criză, Mihailovici a pariat mai mult de un milion de euro pe revenirea echipei în Liga I şi pe recucerirea titlului de campioană naţională. Petrolul Ploieşti a promovat deja în Liga a III-a şi se pregăteşte să intre, în curând, în Liga a II-a, pentru a atinge, în scurt timp, dezideratul de a redeveni campioană în Liga I de fotbal a României. CEO-ul companiei care sponsorizează echipa, Mădălin Mihailovici, a declarat că Veolia va investi în echipă atât cât va fi nevoie, pentru a o ajuta să facă performanţă şi să redevină ceea ce a fost. “Bugetul va fi atât cât va fi nevoie. Dacă spun un milion de euro, poate va fi nevoie de mai puțin sau poate avem nevoie de mai mult”, a declarat Mihailovici, care i-a convins pe reprezentanţii Grupului Veolia la nivel mondial să sponsorizeze echipa, după ce le-a prezentat strategia. “În momentul în care am gândit acest parteneriat, am decis să facem o punte între spectatori, suporteri, ploieșteni și acest numărul 1 mondial în domeniul lui de activitate, Veolia. Toată viața mea am crezut în cinste, onestitate și puterea lucrului bine clădit. I-am promis atunci domnului Dridea (Mircea Dridea, preşedinte de onoare al clubului Petrolul Ploieşti – n.r.) că voi începe să fac toate demersurile necesare, astfel încât să reușim să facem parteneriatul dintre Petrolul și Veolia. La două zile după ce am vorbit cu domnul Dridea, am purtat o discuție cu vicepreședintele Grupului Veolia, domnul Philippe Guitard, și vă pot spune că, în acest moment, este un suporter al Petrolului. Urmărește meciurile echipei, iar după meciuri sună și zice: Bravo, Petroleum!”, a mai declarat Mihailovici.

Toată viaţa mea am considerat că trebuie să am în jurul meu oameni de bună calitate. Întotdeauna le voi cere determinare, nimic altceva. Dar cer ploieştenior să aibă răbdare. Dacă vor avea răbdare, cu siguranţă vor apărea şi rezultatele. Mădălin Mihailovici

Implicarea ploieştenilor în activitatea clubului

De asemenea, Mădălin Mihailovici - ploieştean şi suporter al Petrolului, încă din copilărie - a creat o strategie de reînviere a ceea ce a fost, timp de câteva decenii, comunitatea locală care a susţinut echipa oraşului Ploieşti. “Marea mea dorinţă este să strângem tot oraşul alături de acest proiect, să-i facem mândri pe ploieşteni care să încurajeze copiii să facă sport, să creeze o nouă solidaritate a oamenilor şi o încredere în forţa lucrurilor făcute prin muncă şi cinste. Îmi doresc foarte mult să creăm acel centru adevărat pentru copii şi juniori. Şi-l vom crea. Mă feresc să pronunţ cuvântul Academie”, a explicat managerul. Acesta a gândit o strategie pe termen scurt, mediu şi lung, pentru a construi o comunitate locală pe baza tradiţiei pe care a instaurat-o la Ploieşti legendara echipă de fotbal al oraşului. “Lupii sunt puternici în haită, în sensul frumos al cuvântului. Ne-am dori ca toată suflarea ploieșteană, ușor-ușor, să înțeleagă că este un proiect curat, un proiect frumos, că dorim să facem performanță”, a mai declarat CEO-ul Veolia. Şi preşedintele de onoare al clubului, Mircea Dridea, spune că echipa de fotbal este a oraşului, iar ploieştenii trebuie să fie direct implicaţi în revenirea acesteia în prima ligă. “Problemele în acest parteneriat aparţin celor care s-au angajat să facă această treabă: preşedintele clubului, antrenorul, oamenii din oraş. Pentru cei care nu pot să înţeleagă destinul acestui club, mai spun o dată: echipa nu este a noastră, ci este echipa oraşului. Mulţi sunt convinşi că această echipă poate să ajungă acolo unde a fost cândva. Am reuşit atunci pentru că a fost unitate între stadion şi oraş”, a declarat Dridea. Parteneriatul Petrolul-Veolia s-a făcut pe baze exclusiv legale, iar reprezentanţii ambilor parteneri au subliniat faptul că nu poate exista nicio altă interpretare, iar autorităţile pot să verifice oricând documentele care atestă corectitudinea acestei colaborări. CEO-ul grupului francez, Mădălin Mihailovici, a subliniat faptul că Veolia nu-şi permite ca asupra acestui parteneriat să planeze vreo umbră de îndoială şi speră ca triumviratul suporteri-Petrolul-Veolia să facă din această echipă de fotbal, în câţiva ani, numărul 1 în România şi să contribuie decisiv la relansarea fotbalului românesc, pe principii morale, legale şi pe bază de promovare a valorii.
 

Societate bazată pe modele puternice

Proiectul de reînviere a echipei de fotbal a oraşului Ploieşti, dar şi cel de implicare a întregii comunităţi în succesul acesteia, are ca model ceea ce se întâmpla în anii de glorie ai clubului, când copiii erau atraşi de sport şi îşi luau modele de urmat din această echipă legendară, iar întregul oraş era în stradă şi pe stadion, pentru a susţine meciurile. Cifrele recente arată că deja s-a reînviat tradiţia, pentru că numărul spectatorilor a crescut foarte mult în ultimele luni, chiar dacă echipa este încă în Liga a III-a. “Dorim să facem performanţă. Naţia română are nevoie de modele şi trebuie să ne căutăm aceste modele, pentru că fără modele suntem pierduţi şi nu avem nicio şansă. Care este modelul nostru: Ilie Oană. Probabil că de aceea, noi, toţi suporterii, scandăm în permanenţă: Ilie Oană! Pentru cei care sunt nerăbdători şi vor rezultate foarte repede, să ne aducem aminte cât timp a avut la dispoziţie Ilie Oană, pentru a construi această frumoasă echipă”, spune Mădălin Mihailovici. Ilie Oană, fost jucător şi antrenor al echipei, a demonstrat că se poate face performanţă în România.

„Venirea Veolia în parteneriat înseamnă extrem de mult, a fost un pol de stabilitate. faptul că noi am reuşit să atragem o astfel de companie, numărul 1 mondial, înseamnă o mare relaizare. este un prteneriat extrem de serios, pe termen mediu  şi lung. Cristi Vlad, preşedintele clubului Petrolul Ploieşti

 

Primele rezultate, garantate pentru sponsor

Primul punct din proiectul pe care managerii grupului internaţional Veolia l-au aşteptat, după ce au acceptat parteneriatul cu echipa Petrolul Ploieşti, a fost promovarea în Liga a III-a, în cel mai scurt timp. Acum se aşteaptă promovarea în Liga a II-a, la sfârşitul campionatului 2017-2018. “Urmează un proiect ambiţios: promovarea în Liga I la sfârşitul campionatului şi câştigarea Cupei României. Ce am scris a fost acceptat. În câteva luni am realizat un drum, împreună cu colegii mei de la Apa Nova Bucureşti, Apa Nova Ploieşti şi toate entităţile Grupului Veolia, astfel încât să putem obţine acceptul Grupului, să realizăm acest frumos parteneriat. Consider că este o premieră cel puţin naţională ca o echipă atât de frumoasă să facă un parteneriat cu numărul 1 mondial. Revin: sufletul e numai unul. Nu suntem sponsori, ci parteneri”, spune Mădălin Mihailovici.

 

Din iarnă, prin venirea grupului Veolia, avem siguranţa financiară şi posiblitatea de a ne exprima pe teren la adevărata valoare. Este un drum fabulos, care ne poate duce spre marea performanţă. Sper ca şi noi să ne ridicăm, în cel mai scurt timp, la performanţele care se aşteaptă de la noi. Echipa are nevoie de sprijinul tuturor suporterilor, pentru că ţelul este comun. Octavian Grigore, antrenorul Petrolul Ploieşti

Pentru ce au ieşit zeci de mii de ploieşteni pe străzi, în ultimele şase decenii

Istoria echipei Ploieştiului începe la Bucureşti, în iarna anului 1951, la finalul sezonului, când echipa de fotbal Juventus Bucureşti a fost desfiinţată. Jucătorii s-au transferat la divizionara secundă Partizanul Ploieşti, formând echipa Flacăra Ploieşti şi preluând locul din prima ligă al defunctei Juventus Bucureşti. Echipa nou-creată avea să devină ulterior Energia, apoi Petrolul. Flacăra Ploieşti şi-a schimbat numele în Flacăra Energia (1956), apoi numai Energia (1957) şi apoi, din decembrie 1958, a luat numele Petrolul.


1955-1966 au fost anii de glorie ai Petrolului. Campionatul 1955, disputat după modelul sovieto-nordic în formula turul primăvara, returul toamna, i-a antrenat pe jucătorii echipei Flacara Ploieşti într-o cursă de urmărire a liderului. Campionatul 1957-1958 s-a încheiat în prelungiri şi Petrolul şi-a menţinut primul loc.

 

Toamna lui 1958 a însemnat pentru Petrolul debutul în Cupa Campionilor Europeni, dar campionii Germaniei de est, Wismut Karl Marx Stadt, s-au dovedit mai puternici. Petrolul a pierdut la Aue (4-2), a câştigat la Ploieşti, 2-0, dar a pierdut al treilea meci, la Kiev, cu 4-0. Pe atunci nu se folosea departajarea prin lovituri de la 11 metri sau departajarea după golurile marcate în deplasare.


1962 a fost anul debutului în Cupa oraşelor târguri, Petrolul fiind prima echipă românească în această competiţie, preluată şi redenumită Cupa UEFA, din 1971. Tot în 1962 s-a înregistrat cea mai bună participare românească în această competiţie pentru viitorii 20 de ani, Petrolul eliminând Spartak Brno (4-0 la Ploieşti) şi selecţionata oraşului Leipzig, după trei meciuri, ultimul jucat la Budapesta. Petrolul a cucerit Cupa României, întrecând nou-promovata Siderurgistul Galaţi, cu 6-1.

 

Ilie Oană a plecat la echipa naţională în 1965, iar Petrolul a fost preluată de un antrenor tânăr, Constantin Cernăianu. Petrolul a debutat în august 1965 în “Divizia A”, cu două victorii, dar a cedat pasul giuleştenilor, care aveau 19 puncte după 11 mecuri, şi 5 puncte avans faţă de ploieşteni. Numai patru meciuri au mai jucat petroliştii şi au trecut pe primul loc. 12 octombrie 1966 a rămas în istorie ca data la care Liverpool F.C. a fost întrecută de o echipa românească, aceasta fiind campioana României, Petrolul.

 

1990 a adus locul 4 pentru Petrolul, care a ajuns şi în semifinala Cupei, pierdută în faţa Stelei.

 

După 1990, “lupii” au câştigat Cupa României în anii 1962-63, 1994-95, 2012-13, iar în 1995 şi în 2003 au câştigat Supercupa României.

 

Stadionul Ilie Oană a fost construit în perioada anilor 1934-1937. Acesta avea pe atunci o capacitate de 22.000 de locuri, dintre care 5.500 de locuri în picioare. Treptat s-au construit actuala tribună a II-a cu sectoarele I și III, sectoarele I și III la tribuna I și peluzele I și II cu o capacitate de circa 3.500 de locuri fiecare. În decembrie 2009 s-au început lucrările de demolare a stadionului, cu excepția tribunei 0. După finalizarea demolărilor, s-a construit un stadion de 15.497 de locuri. Actualul stadion Ilie Oană este dotat cu tribune acoperite, instalație nocturnă de 2000 lucși, gazon natural cu instalație de degivrare, acces prin turnicheți, supraveghere video și 2 tabele multimedia de 6x4 metri, este omologat la standardele UEFA având 4 stele și fiind supranumit OZN ARENA, datorită aspectului de navă spaţială.

×
Subiecte în articol: Veolia România petrolul ploiesti