x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Social Copiii sprijină moral actorii din România

Copiii sprijină moral actorii din România

de Diana Scarlat    |    11 Mai 2020   •   10:36
Copiii sprijină moral actorii din România

Mai mulți copii care până la starea de urgență au fost sprijiniți de actori, în cadrul unor cursuri de teatru, vin acum în ajutorul mentorilor lor, transmițându-le mesaje de susținere. Celebra actriță Maia Morgenstern, de la Teatrul Evreiesc de Stat, Mihaela Subțirică, de la Nottara, și Ioan Păduraru, actor la Teatrul Țăndărică, au transmis mesaje de mulțumire copiilor care-i susțin. Proiectul se va extinde și va continua chiar și după pandemie.

 

Campania „Iubim actorii” - Vocea copiilor susține actorii României - a debutat săptămâna trecută, pe 6 mai, ca experiment de atelier de practică, la actorie și public speaking. Cursurile sunt susținute gratuit de Lajos Kristof, președintele Asociației Krostofer, pentru toți copiii care vor să-și dezvolte abilitățile de comunicare și pe cele artistice. Face parte din proiectul-cadru al Școlii de Excelență Krostofer. „Fundația Anonimul ne-a oferit echipamente, laptopuri și calculatoare, pentru o comunitate defavorizată din Birciulești, deocamdată pentru șase familii. Acum așteptăm răspuns, din partea unor companii, pentru alte 250 de familii pe care le-am sprijinit încă din prima lună a stării de urgență. 850 de copii au beneficiat de alimente, în această perioadă”, explică Lajos. Copiii au vârste cuprinse între 6 și 10 ani, iar tema a fost aleasă astfel încât să fie cu impact în comunitate. Astfel a fost aleasă comunitatea actorilor, pentru că acești copii deja au intrat în contact cu scena teatrului.

 

Latura de educație și utilitate

„Așa putem să-i încurajăm pe copii să devină utili și să aibă inițiativă în comunitate. Sunt 12 copii, toți cu abilități deosebite, nu toți au specializare pe actorie, ci și pe alte domenii, precum științe, robotică, inventică. Avem un singur copil, din județul Bacău, din Onești, restul fiind din București. Săptămâna aceasta îi vom integra în proiect și pe copiii din familiile defavorizate, pentru care încercăm acum să rezolvăm problemele tehnice: calculatoare și acces la internet”, explică Lajos. Copiii defavorizați vor fi din București și din localitatea Birciulești, din județul Prahova, dar urmează să fie identificați mai mulți copii care să poată participa la aceste proiecte”, explică inițiatorul proiectului. Programul online va continua și după ridicarea stării de urgență, în cadrul programului Mentorat online al Asociației Kristofer, în parteneriat cu Asociația „Șansa ta” și cu Asociația „Vocea Copiilor Abandonați”.

Problemele educației online

După mai mulți ani de practică de mentorat, Lajos Kristof, care este specializat în psihologie clinică și descoperirea copiilor supradotați, a identificat mai multe probleme în legătură cu educația online din această perioadă. „În primul rând, scăderea motivației pentru învățare, o depreciere emoțională, scăderea stimei de sine și agresivitate crescută a copiilor care sunt în contact doar cu părinții. Copiii au nevoie de interacțiune socială. Ne-am putea trezi, mai târziu, cu instabilitate emoțională, deficit de atenție, contactul cu mediul virtual nefiind tocmai potrivit pentru mediul formal de învățare, cu procesul de învățare și de acumulare de cunoștințe noi. Este o problemă pentru dezvoltarea emoțională a copiilor, pentru că cei mai mulți sunt senzitivi și e foarte greu să învețe din informația vizual-auditivă, fără stimuli emoționali, fizici, tactili”, explică specialistul. Lajos mai spune că cei mai mulți copii au nevoie să pună mâna, să simtă, să experimenteze. Au nevoie de interacțiune și de mișcare, pentru învățare, iar părinții vor plăti pentru acest handicap generat de închiderea în casă și educația online. „O altă problemă esențială este că sunt bombardați de teme cu durată mai mare de trei ore la fiecare materie. Învățătoarea intră online 10 minute, le dă teme, iar ei nu reușesc nici măcar în jumătate de zi să-și rezolve temele. Mulți părinți nu îndrăznesc să spună, de teama de a nu le fi sancționați copiii”, mai spune Lajos.

 

Alt proiect al asociației care va începe în curând este Grădina din familie. „Pentru viitor, încercăm să-i ajutăm pe oameni cu o microfermă de legume, de care ei trebuie să aibă grijă, astfel încât să-și asigure necesarul de hrană, pe viitor. Încercăm să organizăm și Școala de vară a micilor mentori, bineînțeles, respectând regimul distanțării sociale și toate regulile”, explică Lajos Kristof.

 

 

Lipsa educației nonformale în acest cadru al educației virtuale este un handicap. Predarea virtuală nu are feedback imediat. Este o educație robotizată și vom afla cât de mari vor fi notele autiste. Uităm că nevoile copilului sunt acelea de a-și dezvolta, în primul rând, calitățile umane.

 

Lajos Kristof

×