Capitala României se află în 2018 pe primul loc în Europa şi ocupă poziţia a cincea în lume, cu o creştere de 7% faţă de anul trecut, la blocajele în trafic, arată clasamentul anual realizat de compania TomTom. Concret, din cauza ambuteiajelor,un cetăţean din Bucureşti, unde suntaproape două milioane de locuitori, pierde 218 ore, deplasându-se prin oraş cu maşina personală până la muncă şi înapoi.
În medie, bucureștenii petrec cu 50% mai mult timp în trafic decât în condiții normale de circulație. La orele de vârf, situația este și mai gravă, dimineața pierzând cu 96% mai mult timp în trafic decât în condiții normale, iar seara cu 100% mai mult. Faţă de anul trecut, timpul petrecut în maşină a scăzut la începutul zilei şi a crescut seara.
La nivel mondial, clasamentul este deschis de Bangkok (8,5 milioane locuitori), Mexico City (9 milioane),București (1,8 milioane), Jakarta (9,600 milioane), Moscova (12 milioane), Chongqing (30 milioane), Istanbul (15 milioane) şi Sankt Petersburg(5 milioane).Topul realizat de TomTom este dominat de pieţele emergente. În rândul ţărilor bogate, doar Los Angeles este în top 15, fiind pe poziţia a 14-a.Unele oraşe din sudul Asiei cu cel mai îngrozitor trafic, printre care Dhaka, Delhi şi Karachi, nici măcar nu sunt incluse în acest clasament. Problemele lor se vor înrăutăţi însă deoarece populaţia creşte rapid în aceste regiuni.
Metode de reducere a blocajelor
La nivel global, o metodă de reducere drastică a blocajelor înregistrate în trafic o reprezintă restricţionarea folosirii autovehiculelor. Interzicerea unor maşini în anumite zile a fost implementată cu succes în oraşe ca Manila, Mexico City, Bogota şi Beijing. Decizia Londrei de a introduce o taxă pentru vehiculele care circulă în zonele aglomerate a avut un efect similar. În Dhaka, Jakarta, Lahore sau cele din China şi India şi-au extins reţeaua de metrou, dar analiştii avertizează că ar putea să nu fie suficient pentru decongestionarea traficului.
Pentru a ajuta la decongestionarea traficului din Capitală Metrorex a deschis, ieri, parcarea construită în zona Străulești. Este primul terminal multimodal din București și pune la dispoziție 660 de locuri pentru autoturisme, plus o sală de așteptare pentru călătorii care aleg apoi să-și continue drumul cu transportul public.
Odată cu parcarea, vor fi puse în funcțiune și depoul cu o suprafață de 11.000 metri pătrați și 13 linii de garare și pentru reparații. De asemenea, au fost amenajate și spaţii verzi adiacente drumurilor de acces, dar şi un teren de sport.
Tariful pentru un loc de parcare este de un leu pe oră, dar conducerea Metrorex se gândește să introducă și un abonament, pentru că ar fi prea mare taxa dacă cineva chiar se gândește să-și lase mașina la marginea Bucureștiului.