14 școli și grădinițe din București și județul lfov primesc sprijin pentru modernizarea actului educațional și tranziția către digitalizare într-un program de patru ani, Edu Networks. Programul Național pentru Transformarea Educației din România este coordonat de 9 organizații non-profit și vizează 586 de cadre didactice active în școli din Capitală și împrejurimi.
În ultimul an, unu din trei copii din întreaga lume a rămas în afara sistemului de școlarizare, din cauza pandemiei globale. Conform testelor PISA, în țara noastră, 42% dintre copiii de 15 ani se confruntă cu analfabetismul funcțional. În acest context, Programul Național pentru Transformarea Educației din România are ca scop aducerea școlilor la standarde ridicate de digitalizare, micșorarea decalajelor de literație pentru elevi și dezvoltarea gândirii critice a acestora, dar și dezvoltarea abilităților de management școlar pentru directorii acestor unități.
91% dintre elevii implicați în Edu Networks au accesat școala online în perioada pandemiei
Școlile implicate în Programul Național pentru Transformarea Educației parcurg Pilonul de Educație Digitală pentru a facilita tranziția către digitalizare. Profesorii, în egală măsură, învăță cum să utilizeze cât mai eficient instrumentele digitale. Fiecare școală trece printr-un proces de evaluare, pentru a fi stabilit corect nivelul de digitalizare și pentru a primit sprijinul de care are nevoie pentru îmbunătățirea nivelului competențelor digitale ale profesorilor, dar și ale elevilor.
În clusterul București – Ilfov, evaluarea nivelului de digitalizare s-a făcut pentru nouă școli și 280 de cadre didactice, iar 116 profesori au participat și la ateliere de pedagogie digitală.
Mai mult, în cazul școlilor din București și Ilfov, în lunile martie – iunie 2020 gradul de participare a elevilor la școala online era de 77%. Ca urmare a parcurgerii Pilonului de Educație Digitală, în perioada septembrie 2020 – ianuarie 2021, gradul de participare al elevilor la școala online a crescut până la 91%.
Programul Național pentru Transformarea Educației implică și un Pilon de Literație, prin intermediul căruia profesorii sunt instruiți cu privire la modul în care pot evalua competențele de literație (scris și citit) și cum pot diminua decalajele, acolo unde este necesar. Scopul pilonului este ca niciun elev de nivelul clasei a IV-a să nu fie în situația în care să nu știe să scrie și să citească. Pentru a atinge acest obiectiv, cadrele didactice participă la programe de formare, au la dispoziție resurse de literație, dar și materiale didactice și cărți.