Avem puţini kilometri de autostradă şi sunt plini de capcane. Durata tehnică de valabilitate a Autostrăzii Soarelui a expirat acum şase ani. Pe autostrada Bucureşti-Ploieşti, inaugurată recent, nu există nicio benzinărie, toalete sau telefoane de urgenţă. Pe segmentele de autostradă aflate în construcție se lucrează mai mult de ochii lumii. Muncitorii şi utilajele sunt scoase pe şantiere doar la vizitele oficialităţilor.
Compania Naţională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a cheltuit aproape 50.000 de euro pentru reparaţiile făcute la Autostrada Soarelui la sfârşitul iernii. CNADNR a mai făcut unele reparaţii la autostradă şi luna trecută. Pentru această ultimă intervenție compania a cheltuit 250.000 de euro. Pe prima bucată a şoselei de mare viteză, plăcile din beton au început însă să se deplaseze şi să se formeze gropi. La o viteză de 130 de km/oră, orice maşină poate ricoşa.
A 2 va fi reparată pe bucăţi
Autostrada Soarelui va intra în reparaţii capitale abia anul viitor pentru că până acum oficialii CNADNR nu au deschis procesul de licitaţie. Surse din companie spun că abia la finalul anului, licitaţia va avea şi un câştigător, iar lucrările vor începe, cel mai devreme, primăvara viitoare. Conform proiectului, va intra în reparaţii doar sectorul de 40 de kilometri dintre Drajna la Lehliu.
Fără spații tehnice în 2016
Autostrada Bucureşti-Ploieşti a fost inaugurată în 2012 și are puţin peste 60 de kilometri. A fost dată în folosinţă fără parcări, benzinării, spaţii de servicii, toalete sau drumuri de acces. Nici măcar Poliţia Autostrăzi nu are un sediu. Pentru amenajarea acestor spații a fost organizată, în luna ianuarie, o licitație câștigată de asocierea SC Good Prod SRL - SC Axia SRL - Transproiect 2001 SA. Investiția se va ridica la 35 de milioane de lei, fără TVA, dar deocamdată ordinul de începere a lucrărilor nu a fost dat pentru că asocierea nu a depus garanția de bună execuție. Așa se face că până la sfârșitul anului nu avem nicio șansă să vedem parcările și spațiile tehnice pe această autostradă.
Pe DN 76 s-au cerut demisii
Un alt proiect abandonat de autorităţi este DN 76 între Deva şi Oradea. Lucările au demarat în anul 2008 și trenează în ultimii doi ani. Într-o vizită recentă făcută pe acest tronson, oficialii de la Transporturi, ministrul Dan Costescu și directorul general al CNADNR, Cătălin Homor, au fost întâmpinați de localnici cu proteste şi li s-au cerut demisiile. „Din punct de vedere al calităţii, drumul este deplorabil”, a recunosct și Cătălin Homor. Oamenii din zonă spun că pe șantier sunt scoase utilajele doar când se anunță vizita unor persoane de sus. În rest, liniștea este aproape desăvârșită. "Văd că azi, odată cu sosirea ministrului utilajele sunt prezente. Mă gândesc că sunt doar azi, de mâine o să dispară ", ne spune un om din zonă.