Scăderea prețului acțiunilor a fost provocată de estimări slabe transmise de companie pentru al patrulea trimestru şi a publicat o serie de rezultate sub aşteptările analiştilor.
Profitul net per acţiune (EPS) a ajuns la 1,64 dolari, faţă de 1,89 dolari cât estimau analiştii furnizorului de date financiare Refinitiv, scrie CNBC. Veniturile au atins 27,71 miliarde de dolari, uşor sub prognozele Refinitiv de 27,38 miliarde.
Venitul mediu per utilizator a fost de 9,41 dolari, în contextul unei estimări de 9,83 dolari oferite de StreetAccount şi unui număr de 2,96 de miliarde de utilizatori lunari activi, uşor peste aşteptările furnizorului de date.
Meta se confruntă cu un fenomen amplu, definit printr-o încetinire a cheltuielilor publicitare în mediul online, la care se adaugă provocările impuse de actualizarea de securitate a sistemului de operare iOS al Apple, posibilitatea unei recesiuni în SUA şi o competiţie din ce în ce mai acerbă din partea TikTok. Mai mult, Meta a avut două trimestre la rând în care veniturile au înregistrat pierderi, iar compania este aşteptată să publice a treia scădere consecutivă în T4/2022.
Gigantul american a declarat că veniturile pentru ultimele trei luni vor fi cuprinse între 30 şi 32,5 miliarde de dolari, deci o medie de 31,25 miliarde. Analiştii se aşteptau la vânzări de 32,2 miliarde de dolari.
În vreme ce veniturile s-au redus cu 4% în T3, cheltuielile suportate de Meta au crescut cu 19% faţă de aceeaşi perioadă de anul trecut, la 22,1 miliarde de dolari. Profitul operaţional a scăzut cu 46% la 5,66 miliarde, iar marja operaţională a coborât de la 36% în anul precedent la 20% în T3. Per total, profitul net a ajuns la 4,4 miliarde de dolari, minus 52%
Luând în calcul dinamica din premarket de astăzi, Meta se tranzacţionează la cel mai scăzut nivel din martie 2016, cu opt luni înainte ca Donald Trump să fie ales preşedinte al Statelor Unite.
Big Tech-ul a avut un slab început de sezon de raportări. Ieri, acţiunile Alphabet (Google) şi Microsoft au pierdut 9%, respectiv 7,7% după publicarea rezultatelor din cel mai recent trimestru. Anterior, acţiunile Snap, compania-mamă a Snapchat, s-au prăbuşit cu 30% într-o singură zi, în condiţiile în care compania a raportat venituri sub aşteptări, rezultatul venind – spun executivii – pe fondul unei economii tot mai slabe şi unor schimbări efectuate în platformă.