Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Afacerile cu pelerinaje au adus agenţiei Basilica Travel venituri de peste 2 mil. euro în 2018

Afacerile cu pelerinaje au adus agenţiei Basilica Travel venituri de peste 2 mil. euro în 2018

de Giulia Anghel    |   

Patriarhia Română a decis în urmă cu peste un deceniu să transforme pelerinajele la biserici şi mânăstiri într-o afacere prosperă. Agenţia Basilica Travel a devenit de-a lungul anilor una dintre cele mai de succes business-uri din turism. Societatea a avut numai anul trecut venituri totale de peste două milioane de euro, iar profiturile obţinute an de an sunt redirecţionate  spre zona de mass-media a Patriarhiei. Afacerile nu se opresc însă doar la excursii ecumenice, agenţia extinzându-se şi în zona de asigurări.

Agenţia Basilica Travel a fost înfiinţată în 2007 de către Preafericitului Părinte Daniel, Patriarhul României. În cei 13 ani scurşi de atunci, agenţia s-a extins permanent. A ajuns la 15 sedii în Bucureşti şi în alte oraşe (Arad, Brăila, Braşov, Cluj Napoca, Galaţi, Iaşi, Ploieşti, Oradea, Reşiţa şi Sibiu) unde lucrează căteva zeci de angajaţi.

 

 

Pelerinaje de o zi şi excursii de mii de euro

 

Basilica Travel este căutată, în special, pentru pelerinaje pe care le organizează în locuri cu semnificaţii religioase din ţară şi din străinătate. De la excursii cu autobuzul de o zi şi până la circuite de mii de euro, toate se regăsesc în oferta agenţiei. Pelerinajele la Mormântul lui Arsenie Boca ori la Muntele Athos, vizitarea locurilor sfinte de la Ierusalim,   dar şi circuitele culturale sunt cele mai dorite de pelerini. Nu de puţine ori ghizii sunt chiar preoţi, aşa că în timpul călătoriei turiştii au parte şi de educaţie religioasă.

 

De la cele sfinte, la asigurări

 

În ultimii ani, agenţia şi-a diversificat oferta, intrând şi pe piaţa asigurărilor. Cei care intră pe site-ul pelerinaj.ro vor putea încheia şi o poliţă de asigurare pentru maşină şi pentru locuinţă. Deocamdată ofertele pentru asigurări de sănătate nu apar, dar nu va trece mult timp şi acestea vor fi incluse în oferta agenţiei, mai ales că piaţa asigurărilor de sănătate este în plină ascensiune. Reprezentanţii agenţiei spun că acest lucru este luat în calcul, urmând ca angajaţii să meargă la cursuri de specializare pentru a putea oferi pe viitor şi aceste servicii clienţilor.

„Oferim şi asigurări RCA şi pentru locuinţe, iar în acest scop colaborăm cu un broker specializat. Asigurările de sănătate sunt în prezent incluse în preţul biletului doar pentru pelerinajele în Israel. În privinţa profitului, toţi banii sunt destinaţii activităţii în scop misionar pentru biserică”. Ecaterina Vârvolici, director promovare Agenţia Basilica Travel

 

Condiţii stricte, preţuri piperate

 

Contractul încheiat cu pelerinii impune condiţii avantajoase pentru agenţie, care încasează un avans între 30% şi 50% din preţul pachetului, ori chiar plata integrală a călătoriei. În plus, pentru depăşirea termenului de plată sunt aplicate penalizări pentru fiecare zi de întârziere. Preţurile sunt comparabile cu ale altor agenţii de turism, reducerile pentru credincioşi nu există, iar costurile pelerinajelor externe ajung la mii de euro. Pentru excursiile interne tarifele variază de la 45 de lei pentru plimbare de o zi cu autocarul şi ajung la 600 de lei pentru circuite de două-trei zile.

 

 

Cifra 6,64 milioane de lei a fost profitul înregistrat de agenţie în perioada 2013-2018

Profiturile societăţii sunt folosite, în exclusivitate, pentru susţinerea activităţilor mass-media ale Patriarhiei, respectiv agenţia de ştiri basilica.ro, radio Trinitas, TV Trinitas şi Ziarul Lumina.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri