Fostul ministru PSD al Transporturilor, Miron Mitrea, declara în aprilie 2008 că "este o tâmpenie să pui tramvai peste metrou, cum e la Obor". Oare ce se mai poate spune acum când tramvaiul de peste metrou e și împrejmuit cu garduri, care au mai luat ceva din spațiul destinat mașinilor? Că pensionarii nu merg gratis cu metroul și de aceea a fost îngrădit tramvaiul?
Nu știu dacă de asta, dar Bucureștiul capătă şi mai mult aspect de ghetou. Blocurilor până la cer li se adaugă garduri pe șosele, borduri înalte și popici - noi și noi restricţii şi reglementări.
Revenind la observaţia lui Mitrea, fiindcă distanţa dintre staţiile de metrou Obor şi Ştefan cel Mare e mare, soluţia ar fi ca la jumătatea acestora să se mai facă încă una. După care să se scoată linia de tramvai pusă "peste metrou" pentru a se câştiga câte o bandă de circulaţie pe sens. Dar nicidecum să se "îngrădească" linia de tramvai de pe încă o arteră foarte înghesuită...
Împrejmuind liniile de tramvai de pe străzile centrale aglomerate, autorităţile nu fac decât să atragă atenţia asupra incompetenţei de care au dat dovadă în ultimele şase cincinale. În doar 14 ani, între 1975 şi 1989, s-au construit 60 km de metrou, într-un ritm de 4,3 km anual - dublu cât la Frankfurt, Milano sau München.
După aceea, însă, s-au mai "tras" doar 11. Cu o reţea de 71 km, metroul bucureştean are doar 53 de staţii, în vreme ce la Budapesta, la 32 km, sunt 40 de staţii, ceea ce arată distanţa mare dintre staţii la noi. Iar acum, pentru a corecta erorile trecutului, nu e lungită reţeau de metrou - de la anunțul pus în Drumul Taberei - "În 3 ani, aici VA FI stația TA de metrou. În 3 ani, de aici vei face 7 minute până în centru" - au trecut 7 ani! - şi micşorată distanţa dintre staţii, ci sunt "amendaţi" posesorii de maşini personale pentru a se mări confortul celor mulţi, care merg cu tramvaie ce n-ar trebui să existe.
Iată o nouă formă de redistribuire, care e decupată din aceeaşi gândire colectivistă care continuă să guverneze România.