"(...) Actuala situaţie este cauzată de acumulările de deşeuri, mâl şi scoici, care au colmatat cele 4 casete ale sifonării de sub Piaţa Unirii. În urma analizelor specialiştilor de la Administraţia Naţională 'Apele Române', vorbim despre limitarea drastică şi progresivă a capacităţii de tranzitare a debitelor, de la circa 60 mc/s, conform proiectului iniţial, la circa 45 mc/s determinaţi experimental în 1995 şi la circa 38 mc/s în 2014. În aceste condiţii există riscul blocării scurgerii apei, cu potenţiale efecte dezastruoase pentru zonele adiacente şi mai ales asupra construcţiilor subterane existente în zonă, galeriile de metrou şi pasajul rutier subteran. Astfel, ANAR a luat decizia că este nevoie de o golire completă a cuvei, pentru a putea realiza lucrările de decolmatare", a subliniat ministerul de resort.
De asemenea, instituţia precizează faptul că "deşeurile a căror prezenţă este semnalată şi care conferă actualul aspect dezagreabil, nu provin din activitatea instituţiei noastre sau din resursa de apă a râului Dâmboviţa, ci reprezintă aportul nedorit al unei părţi dintre concetăţenii noştri"
"An de an, ANAR face eforturi deosebite să menţină curăţenia biefurilor (porţiune de canal sau de râu cuprinsă între două ecluze sau baraje amenajate n.r.), prin personalul de întreţinere şi exploatare a lucrărilor hidrotehnice ale amenajării. Însă, toate deşeurile pe care angajaţii ANAR nu reuşesc să le colecteze din barcă, se aglomerează în amonte de zona în care râul Dâmboviţa este sifonat şi trece pe sub pasajul rutier Unirii şi peste magistrala de metrou II. Este de remarcat că de la punerea în funcţiune, în anul 1987, şi până în prezent, nu a fost realizată nicio punere la uscat şi nicio decolmatare completă a casetelor, motiv pentru care nu s-a putut realiza nicio determinare exactă a volumelor de lucrări care trebuie efectuate, la fel cum nu s-au putut realiza expertizele tehnice privind starea lucrărilor edilitare din zonă (...)", se notează în comunicarea oficială.
În acelaşi timp, MMAP arată că "ANAR a promovat un proiect de reabilitare şi modernizare a lucrărilor hidrotehnice ale râului Dâmboviţa, astfel încât activităţile de întreţinere a cuvei de apă curată să nu mai creeze disconfort pe cursul orăşenesc al râului'.
Contactată de AGERPRES, Cătălina Brăgaru, purtătorul de cuvânt al ANAR a precizat, marţi seară, că "actuala golire a cuvei de apă curată a 'Amenajării complexe a râului Dâmboviţa în Municipiul Bucureşti' este cauzată de necesitatea decolmatării zonei de sub Planşeul Piaţa Unirii', dar şi faptul că lucrările ar putea dura până la 45 de zile.
Potrivit ANAR, în Bucureşti există două cursuri de apă: râul Dâmboviţa cu o lungime de albie regularizată de 10,80 km dintr-un total de 16,80 km, cu nouă Noduri Hidrografice (NH) din totalul de 11, respectiv râul Colentina - cu o lungime de 26,30 km din cursul total, amenajat între Barajul Buftea şi Barajul Cernica.AGERPRES