Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Anularea zborului, cea mai neplăcută situație înainte de vacanță. Cum afli dacă ești eligibil pentru compensație?

Anularea zborului, cea mai neplăcută situație înainte de vacanță. Cum afli dacă ești eligibil pentru compensație?

Ai cumpărat biletele de avion cu luni de zile înainte de vacanță? Ai așteptat cu sufletul la gură ziua magică în care vei lăsa totul în urmă și te vei îmbarca în cea mai frumoasă călătorie din an? Ce te faci atunci când primești cea mai rea veste posibilă, și anume că zborul tău a fost anulat?

Primul pas este să respiri adânc și să nu te enervezi peste măsură. Este doar o situație de moment care poate fi rezolvată mai ușor dacă o tratezi cu calm. Regulamentul Comisiei Europene nr. 261/2004 stabileşte norme clare care trebuie respectate de companiile aeriene în acest caz, iar tu ai dreptul la despăgubiri și compensații pentru neplăcerea creată.

Cum te asiguri că vei primi o compensație de până la 600 de euro pentru situația neplăcută în care te afli?

Chiar dacă nu a fost vina ta, este responsabilitatea ta să faci demersurile necesare pentru a primi despăgubiri și/sau compensații pentru discomfortul creat de unul sau mai multe zboruri anulate WizzAir.

Prima regulă este să păstrezi orice act sau notificare pe care compania aeriană ți-o oferă. Fie că e vorba de notificări sau acte în format fizic sau pe e-mail, asigură-te că le organizezi în așa fel încât să nu pierzi nimic. Toate aceste documente vor fi foarte utile în procesul de obținere a compensației.

Compania aeriană va încerca să ofere pasagerilor mici compensații pentru a le cumpăra răbdarea. Este foarte important să nu accepți niciun „cadou” venit din partea staff-ului deoarece acest gest înseamnă renunțarea la orice altă formă de compensație sau despăgubire.

Dacă nu ai răbdare, timp sau cunoștințele necesare formulării unei astfel de plângeri, apelează la o firmă specializată. De exemplu, juriștii de la AirAdvisor au o vastă experiență în obținerea compensațiilor pentru clienții în aceeași situație cu tine și discută direct cu companiile aeriene în numele tău. Poți afla mai multe informații despre întregul proces pe site-ul https://airadvisor.com/ro.

Compensații pentru cetățenii străini

Cetățenii din Marea Britanie care se confruntă cu anularea unui zbor WizzAir pot depune, de asemenea, o reclamație în limba engleză - WizzAir complaints. Aceștia se bucură de aceleași drepturi ca restul pasagerilor și pot primi despăgubiri și compensații în aceleași condiții precum partenerii lor de zbor.

Ce sumă poți primi dacă zborul tău a fost anulat sau întârziat?

Chiar dacă o vacanță ratată din cauza unui zbor anulat creează un disconfort greu măsurabil în foloase materiale, o compensație de 200 până la 600 de euro este bine-venită pentru a îndulci situația.

Dacă trebuia să zbori la mai mult de 3500 km într-o țară din afara UE și ai primit un zbor alternativ cu o întârziere de maximum 4 ore ești eligibil pentru o compensație 300 de euro. Dacă alternativa de zbor are o întârziere mai mare de 4 ore, poți primi 600 de euro.

În cazul în care zborul tău trebuia să parcurgă o distanță mai mare de 3500 km într-o țară din cadrul UE, dar ai primit un bilet la un zbor alternativ cu o întârziere de maxim 4 ore, poți primi o compensație 200 de euro. Dacă ai primit un loc într-un zbor alternativ cu întârziere mai mare de 4 ore compensația poate fi în valoare de 400 de euro.

Dacă zborul anulat are o distanță între 1500 km și 3500 km și ai primit un zbor alternativ cu maximum 3 ore întârziere, compensația este în valoare de 200 de euro. Atunci când zborul are mai mult de 3 ore întârziere, poți primi 400 de euro.

În cazul în care cursa anulată are până la 1500 km, dar ai primit loc la un zbor de înlocuire cu maxim 2 ore întârziere vei primi 125 de euro, iar dacă timpul a depășit cele 2 ore poți primi 250 de euro.

În concluzie, șansele de a primi o compensație pentru anularea unui zbor sunt foarte mari dacă păstrezi cu grijă documentele doveditoare și apelezi la specialiști pentru a scurta la maxim perioada discuțiilor cu compania aeriană. Ai la dispoziție 3 ani de la data zborului anulat pentru a depune plângerea și a primi banii. Dacă ai trecut printr-un astfel de eveniment în ultimii ani, consultă o firmă de specialitate și verifică dacă ești eligibil pentru despăgubiri și/sau compensații conform Regulamentului European. 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri