Magazinul IKEA din România a atins, în anul financiar 2016 (1 septembrie 2015 - 31 august 2016), vânzări în valoare de 514.661.610 lei (fără TVA), în creştere cu 21,2% faţă de anul financiar precedent, a anunţat marţi, într-o conferinţă de presă, Stefan Vanoverbeke, Country Retail Manager IKEA South East Europe.
Potrivit acestuia, numărul total de produse cumpărate a fost de 17,3 milioane. Totodată, 3,2 milioane de oameni au vizitat magazinul şi 6,6 milioane de vizitatori unici au accesat site-ul IKEA.ro
Conform acestuia, în Bucureşti va fi deschis în perioada următoare un al doilea magazin IKEA.
'Ne bucurăm să vedem progresul planurilor de expansiune, rezultat al eforturilor colegilor din echipa de Property & Expansion. Ne aflăm pe drumul cel bun cu planul pentru deschiderea celui de-al doilea magazin. Suntem aproape de obţinerea Planului Urbanistic Zonal - pe 8 noiembrie se va încheia termenul pentru dezbaterea publică finală pentru PUZ. Apoi putem aplica pentru autorizaţia de construcţie, care ne va conduce către o dată de deschidere sigură. În acest moment, putem estima că vom deschide cel de-al doilea magazin la finalul anului 2018', a precizat Stefan Vanoverbeke.
Acesta a precizat că Timişoara, Braşov şi Cluj sunt următoarele trei oraşe în care deschiderea de noi magazine în România este o prioritate pentru IKEA South Europe. Echipa de Property & Expansion se află în proces de prospectare de terenuri care să îndeplinească parametrii necesari pentru un magazin nou, precum: acces la mijloace de transport în comun şi o bună infrastructură de drumuri, suprafaţa terenului şi o localizare bună, aproape de oraş.
Pe termen lung, organizaţia regională IKEA South East Europe se apropie de îndeplinirea planurilor de expansiune de a atinge 13 magazine în Croaţia, România, Serbia şi Slovenia până în 2025', a adăugat Stefan Vanoverbeke.
Dintre cele 17,3 milioane de produse vândute în anul financiar 2016, un procent de 79,5% au fost produse de mobilier şi 20,5% accesorii şi decoraţiuni. În anul financiar 2016 au fost înregistrate 103.975 de comenzi online, o creştere de peste 140% a vânzărilor generate în comparaţie cu anul financiar 2015. Cele mai multe comenzi au venit din Bucureşti, Cluj, Timişoara, Iaşi şi Constanţa.
'Datorăm mare parte din succesul acestui an serviciului IKEA Comenzi online şi creşterii sale incredibile: peste 140% mai mult în comparaţie cu anul precedent. Ne pasă de clienţii noştri şi ne dorim să îmbunătăţim modul în care ne desfăşurăm activitatea. Acesta este motivul pentru care principala prioritate în următorul an va fi să lucrăm la introducerea unor tarife fixe pentru a simplifica şi creşte transparenţa şi pentru a îmbunătăţi calitatea serviciilor,' a adăugat Stefan Vanoverbeke.
Numărul total de angajaţi din anul financiar 2016 a fost 569. Dintre aceştia, 264 lucrează pentru companie de peste cinci ani şi 48% se califică pentru TACK!, pensia privată oferită de IKEA Group tuturor angajaţilor care lucrează pentru companie de peste 5 ani. Un procent de 52% dintre angajaţi sunt bărbaţi şi 48% femei, dintre care 50% femei în echipa de management a magazinului IKEA din Băneasa. Acelaşi procent de 50% femei este valabil pentru echipa de management din organizaţia IKEA South East Europe.
În mai 2016, salariul minim brut în IKEA România a fost majorat la 2.000 de lei, cu 47% mai mult în comparaţie cu decembrie 2015. În plus, au fost introduse noi beneficii: bonus pentru vacanţă de 900 de lei net şi decontarea cheltuielilor lunare de transport, în valoare de până la 150 lei.
IKEA este o companie de retail mobilier şi decoraţiuni, de origine suedeză, fondată în 1943 de Ingvar Kamprad. În august 2015, IKEA Group deţinea 380 de magazine în 47 de ţări sau teritorii, dintre care 47 de magazine erau francize deţinute de alte companii decât IKEA Group.
Magazinul IKEA din Zona Comercială Băneasa a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară, pe 21 martie 2007. Până în luna martie 2010 a fost operat în sistem de franciză locală, iar după aceea IKEA România a devenit parte din IKEA Group. AGERPRES