"Cred că toţi furnizorii vor întâmpina probleme în implementarea noilor criterii de selecţie a beneficiarilor, de aplicare a plafonului la anumite marje de consum, ceea ce este foarte posibil să ducă, în anumite situaţii, la întârzieri. Noi am văzut legea adoptată la 1 septembrie, cu aplicabilitate la 1 septembrie. Este o chestiune pe care am spus-o de mai multe ori: avem nevoie de o perioadă de 30 de zile pentru a opera schimbările. Va depinde de la caz la caz. Fiecare furnizor va încerca să fie cât mai puţin afectat, pentru că emiterea cu întârziere a facturii înseamnă o întârziere şi pentru ei în încasări, ceea ce se adaugă la riscurile şi la problemele de acces la lichiditate ale furnizorilor", a explicat aceasta, referindu-se la OUG 119/2022.
Reprezentanta ACUE le-a transmis consumatorilor să discute cu furnizorul pentru eșalonarea plăților în cazul în care vor primi facturi pentru electricitate sau gaze naturale, aferente unei perioade mai lungi, de două-trei luni, iar suma va fi prea mare.
"Atunci când vor veni trei facturi, dacă este nevoie, furnizorii vor oferi şi eşalonare", a spus Dana Dărăban.