Jurnalul.ro Auto Automobile Dacia şi Ford Otosan România produc aproape de capacitatea maximă

Automobile Dacia şi Ford Otosan România produc aproape de capacitatea maximă

de Redacția Jurnalul    |   

Automobile Dacia şi Ford Otosan România au revenit în mai la volume apropiate de capacitatea maximă a uzinelor şi au produs împreună peste 51.000 de maşini, cu aproape 30% peste volumul din mai 2022, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Adrian Sandu, secretar general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), a spus în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România!, un proiect ZF şi CEC Bank, că în 2023 sunt şanse pentru a depăşi nivelul record de 510.000 de unităţi din 2022, mai ales dacă nu mai apar sincope legate de lipsa compo­nentelor. Cu un business de 31 mld. euro în 2022, potrivit datelor ACAROM, industria auto rămâne la 12% din PIB şi 29% din exporturi, sectorul auto fiind cel mai mare exportator. Creşterea producţiei în 2023 la un nou maxim poate atrage noi investiţii în producţie, dar şi noi locuri de muncă.

Ford Otosan a anunţat că în 2023 va recruta 1.300 de noi angajaţi la Craiova, pentru a duce totalul salariaţilor la 6.500 odată cu creşterea capacităţii de producţie de la 250.000 la 272.000 de unităţi.

În total, la nivelul primelor cinci luni s-au asamblat 228.000 de maşini, în urcare cu 5%. Creşterea în 2023 a accelerat datorită volumelor lunii mai, în condiţiile în care la patru luni avansul an la an era de numai 0,5%.

La nivelul primelor cinci luni, Dacia a produs 147.300 de maşini, în urcare cu 12% faţă de perioada similară din 2022, în timp ce volumele la Craiova au scăzut cu 5% în acelaşi interval la 80.500 de unităţi, în condiţiile în care la final de 2022 a ieşit din producţie Ford EcoSport, iar acum uzina se pregăteşte de producţia noilor Transit şi Tourneo Courier.

Producţia de maşini în 2023 poate trece din nou de 500.000 de unităţi, mai ales că atât Dacia, cât şi Ford Otosan vin cu noi versiuni ale maşinilor produse la Craiova şi Mioveni.

De partea cealaltă, competitivitatea României depinde şi de infrastructura rutieră şi feroviară. Dacă spre Vest au apărut noi autostrăzi şi, după zeci de ani de desene, au început lucrările la autostrada Piteşti-Sibiu, investiţiile în infrastructura feroviară se lasă aşteptate, deşi în Europa marile companii vor acum să transporte pe tren, datorită componentei ecologice.

Mihai Bordeanu, managing director al Dacia Brand South Eastern Europe şi country head România declara într-un interviu acordat ZF că infrastructura dar şi menţinerea în afara Spaţiului Schengen rămân provocări pentru companie, în condiţiile în care de la Mioveni la Curtici un tren parcurge traseul în 40 de ore, iar în vamă mai pierde 10 ore.

Prioritatea uzinei Dacia de la Mioveni este să atragă o nouă investiţie din partea Renault, pentru a relua discuţiile în ceea ce priveşte creşterea capacităţii de producţie. Renault vrea ca după 2032 să vândă anual peste un milion de maşini Dacia, însă capacitatea actuală ajunge pentru circa 800.000.

››› Vezi galeria foto ‹‹‹

(sursa: Mediafax)

Subiecte în articol: Dacia ford
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri