”Suntem convinși că această nouă comunicare de informații false a fost declanșată de anunțul investitorilor interesați în preluarea și reorganizarea Blue Air, anunț făcut în data de 30 Septembrie 2022, posibilitatea salvării Blue Air fiind una care pare să nu convină lui Constantinescu Horia.
Acesta nu a mai așteptat răspunsul autorităților române cu privire la propunerea primită din partea investitorilor, ignorând în mod flagrant atât faptul că prin declarațiile sale false afectează în mod grav posibilitatea Statului Român de recuperare a garanțiilor acordate pentru împrumutul în cuantum de 300.775.000 lei, dar și posibilitatea pasagerilor afectați de anulări, de recuperare a sumelor datorate de Blue Air”, transmite operatorul de transport aerian.
În data de 4 octombrie 2022, ANPC a anunțat o amendă de 10 milioane de lei pentru Blue Air, din cauza anulării curselor începând cu 15 iunie. Horia Constantinescu a acuzat afirmând că „pe ce au fost cheltuiți și cum vor putea fi recuperați vreodată rămâne o mare enigmă”.
ANPC a controlat societatea asupra zborurilor anulate în perioada 15 iunie - 30 august 2022, a ofertelor publicate pe site-ul oficial al operatorului, pe pagina de Facebook și pe aplicație. Inspectorii au constatat practici comerciale incorecte.
Ce spune președintele ANPC
”Iată că Blue Air execută ultimul zbor și pleacă de pe piață, așa cum spuneam încă de acum trei luni. De la ultima sancțiune și până la această a doua evaluare, peste 100.000 de consumatori trec prin ceea ce au trecut și primii, în ultimii doi ani. Unde au ajuns banii acestora, pe ce au fost cheltuiți și cum vor putea fi recuperați vreodată rămâne o mare enigmă.
Unul dintre avioanele companiei zace pe o pistă a aeroportului Băneasa, fără ambele motoare. Oare câte curse ar fi trebuit să execute, în condițiile în care, fără propulsie, acesta nu se putea deplasa nici măcar pe DN1. Fără combustibil, fără taxe de aeroport plătite, fără salarii achitate la zi, încă mă întreb cum urmau să se execute cursele și de ce au fost promovate, în condiția în care se știa că nu pot fi duse la bun sfârșit. Nu mai vorbesc și de faptul că fără avioane lucrurile s-ar fi complicat și mai tare. Au sau nu au toate aceste lucruri? Mă întreb pentru că nouă reprezentanți ai companiei nu au vrut să ne răspundă.
Declar public că mă supun testului poligraf pentru următoarele aspecte: dacă reprezentantul companiei ne-a spus că ia în calcul plecarea de pe piață în toamnă, dacă acesta ne-a povestit că nu vor mai avea avioane cu care să ducă la bun sfârșit cursele.La câți bani lipsesc din buzunarele consumatorilor, amenzile aplicate de către Autoritatea noastră mi se par extrem de mici. Îmi cer scuze fiecărui păgubit pentru anii trecuți, în care lucrurile puteau fi mai ferm sancționate”, a spus Horia Constantinescu, președinte ANPC.