Autoritatea de concurenţă din Ungaria a amendat site-ul de rezervări turistice Booking.com cu 6,1 milioane de lire pentru încălcarea legilor concurenţei. Publicitatea înşelătoare şi presiunea psihologică asupra clienţilor sunt unele dintre motivele sancţiunii, scrie New York Times.
Autorităţile au spus că au decis valoarea amenzii luând în condiserare veniturile companiei olandeze realizate pe piaţa maghiară.
„Booking.com a întreprins practici în afara legilor prin reclamele înşelătoare care susţineau posibilitatea anulării gratuite pentru unele spaţii de cazare, precum şi exercitarea unei presiuni psihologice agresive care să genereze rezervări mai rapide”, au susţinut acestea.
Booking şi-a exprimat dezămgirea faţă de decizia autorităţilor maghiare şi a susţinut că toate politicile companiei sunt realizate cu intenţia de a veni în sprijinul clienţilor.
Pe de alta parte, autoritatea a comunicat că anularea gratuită a rezervărilor era valabilă doar pentru un domeniu limitat de rezervări, iar clienţii erau oricum taxaţi întrucât Booking ar fi inclus suma în preţul final al cazării.
Momentan Booking.com nu are o filială în România, compania deţine un singur departament pentru relaţii hoteliere.