Sătui să fie criticaţi de jurnalişti, deputaţii îşi vor înfiinţa propria „televiziune online” responsabilă cu propaganda. Conducerea Camerei Deputaţilor a adoptat un proiect social media care prevede promovarea în mediul online, pe Facebook şi YouTube, a imaginii aleşilor.
Deputaţii vor fi promovaţi online prin intermediul unor interviuri video realizate de Departamentul social-media al Camerei Deputaţilor şi postate pe canalele de Facebook şi Youtube ale Parlamentului. Biroul permanent al Camerei a adoptat, ieri, un memorandum intern referitor la „Proiecte social-media - «Realizarea de interviuri video cu deputaţii» şi «O zi cu deputatul tău», în scopul promovării online a activităţii acestora”, a anunţat secretarul Camerei, Ioana Bran. În cadrul interviurilor, deputaţii vor avea ocazia să-şi prezinte într-o lumină pozitivă activitatea parlamentară şi să vorbească despre iniţiativele importante aflate în dezbatere. Potrivit memorandumului, interviurile cu aleşii poporului vor avea o durată maximă de 5 minute, iar pentru a fi realizate, va fi amenajat un spaţiu cu dotări minime, cum ar fi două fotolii şi un spider cu sigla Camerei Depu-taţilor. „Cadrul filmării îl va avea în prim-plan pe deputatul prezent la interviu”, se arată în documentul adoptat de conducerea Camerei. Ca să nu existe discuţii, nominalizarea deputaţilor care vor fi promovaţi va fi făcută de fiecare grup parlamentar în parte „pentru respectarea unui echilibru între reprezentanţii parti-delor politice”. Astfel, la fiecare început de lună, grupurile parla-mentare vor trimite Direcţiei social-media numele demnita-rului nominalizat la interviu pentru luna în curs. În plus, deputaţii vor deveni editori de ocazie şi vor putea cenzura materialul final. „Direcţia Social Media va transmite clipul editat către fiecare grup parlamentar pentru obţinerea aprobării finale. Aprobarea materialului final de către deputatul care a susţinut interviul va fi comunicată către Direcţia Social-Media”, care va posta clipurile pe canalele de Facebook şi Youtube.
„O zi cu deputatul tău”
De asemenea, deputaţii vor fi protagoniştii unor adevărate reportaje de propagandă, în cadrul proiectului „O zi cu deputatul tău”. Acest proiect propune urmărirea activităţii unui parlamentar pe durata unei zile de lucru în Camera Deputaţilor. „Deputaţi vor putea prezenta publicului frag-mente din activitatea lor zilnică, cum ar fi documentarea în vederea elaborării propunerilor legislative, participarea la şedin-ţele Comisiilor sau ale Plenului, întâlniri cu delegaţii străine, etc”, se arată în memorandumul intern. Spaţiile dedicate filmării vor fi cele în care deputatul doreşte să facă publică activitatea sa: birouri parlamentare, sălile Comisiilor, intrarea în sala de plen, arată documentul citat.
Postacii „papă” 160.000 de euro pe an
Direcţia Social-Media din Camera Deputaţilor este condusă de Alexandru Mazilu, fostul soţ al Mădălinei Dobrovolschi Puşcalău, actualul purtător de cuvânt al Administraţiei Prezidenţiale. Mazilu a lucrat în trecut ca „expert” în cadrul grupului deputaţilor PSD şi are un salariu de 7.753 de lei pe lună. Întreaga echipă numără 14 „postaci”, plătiţi cu salarii între 1.800 şi 5.200 de lei. Anul trecut, salariile pentru echipa de postaci i-au costat pe români peste 160.000 de euro, bani plătiţi de Camera Deputaţilor din bugetul de stat. Principala lor activitate? Promovarea imaginii aleşilor pe conturile de Facebook, Twitter, YouTube şi Instagram ale Parlamentului.
Ideea unei televiziuni online care să-i promoveze pe aleși i-a aparţinut prima dată lui Valeriu Zgonea, fostul șef al Camerei Deputaţilor